Het leed dat kinderfeestjes heet.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kletskoek, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Mijn kind vindt sport zelf al zo belangrijk. En ik vind het zelf ook niet kunnen je team in de steek te laten. Dan moet je wat anders gaan doen en geen teamsport. Echt hoor, is voor hem geen keuze, hij gaat dan sporten. Maar goed, zijn beste vriendjes zitten in het team, dus die zullen geen van allen dan een feestje geven.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Je zit op een teamsport en gaat de verplichting aan en je team rekent op je

Als ze allemaal zo denken zit je soms met te weinig kids en dan?

Bij ons is regel 2x niet met wedstrijd mee dan reserve en komt er andeere in team

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar hoe doe je dat zelf dan met je gezin in de auto? Met vakanties, familie of dagjes weg. Nooit langer dan dan een half uur? Nogmaals misschien ben ik makkelijk en ga ik met makkelijke mensen om. Ik heb gelukkig nog geen reacties gehad dat kindjes niet komen. Alle kindjes zijn al 7 of 8 jaar. Ze zullen tussen 19.00 en 19.30 uur thuis zijn. Maar het klopt wat er gezegd wordt, ik hou teveel rekening met andere. Wil het andere graag naar de zin maken. En misschien is 10 ook wel teveel, en heb ik het verkeerd ingeschat. Maar ik dacht, het kan wel met 3 volwassenen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het ook wel heel wat hoor. Ik ben niet zo heel moeilijk maar ik zou wel moeite hebben met een feestje op zondag. Mijn man zou het waarschijnlijk verbieden. Wel om de reden dat wij zondagavond altijd een kerkdienst hebben, dus dat speelt misschien niet zo bij de vriendjes van je zoon.

De reistijd zou voor mijn kinderen geen probleem zijn, maar het is wel een eind hoor, met 4 gillende stuiterballen in je auto. Voor jezelf is het zwaarder dan voor hun denk ik zo,. haha. En ik zou de eindtijd voor zondag ook eigenlijk te laat vinden voor een zevenjarige. Hier liggen ze er om die tijd echt in, anders beginnen ze al moe aan de week.

Voor zulke jonge kinderen zou ik lekker een korter feestje dichter bij huis regelen denk ik. Met iets minder kinderen. Dat houdt het ook wat makkelijker voor jezelf, ik vind kinderfeestjes echt slopend.
    Speurtocht met aan het einde naar de Mac deden wij met de zevenjaarsfeestjes.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Scouting is toch heel iets anders dan voetbal? (of andere teamsport)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een half uur met de auto als gezin of een half uur bij een 'vreemde' vind ik wel een verschil.
    Ik zou een half uur reistijd wel prima vinden als ik de ouders ken. Ik vind een uur wel lang, kan je er niet beter voor kiezen dat de ouders de kindjes daar brengen en daarna weer ophalen? Dat doen we hier vaak (reistijd 20 minuten), die ouders carpoolen dan zelf vaak, maar zo zit je zelf niet met de reistijd. De tijd op het park vind ik wel veel te lang, 4 uur op het park lijkt me lang genoeg, en dan zijn ze ook weer wat eerder thuis. Je zou van 16:30 tot 17:00 op het park kunnen eten en dan zijn ze tussen 17:30 en 18:00 weer thuis.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier zijn geen kerkdiensten aan de orde gelukkig.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind 2 uur reistijd wel bedenkelijk.
    Al zou dat ook liggen aan met wie ze weg gaan.
    Is dat bij een goede bekende is dat een ander verhaal dan wanneer ik diegene amper ken.

En het tijdstip.. voor een keertje kan dat wel toch?
    Eventueel zou je ook vroeger weg kunnen gaan en dan eerder terug als men het te laat vind tovh?

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Qua tijden: ik zou het wel wat lang vinden, maar mijn zoontje zou wel mee mogen (mits netjes vervoerd achterin een auto met gordels). 10 kindjes vind ik echt heel veel, zeker voor een feestje buiten de deur.

Wat betreft het over en weer vragen op feestjes: daar zou ik me proberen buiten te houden. Ze vragen wie ze willen en zullen daar heus een reden voor hebben. Alleen als bijvoorbeeld alle jongetjes op 1 na uit de klas zouden worden gevraagd of zo zou ik wel proberen ook het laatste jongetje erbij te trekken, maar in principe zoeken ze dat - wat mij betreft - vooral lekker zelf uit.

Het kindje van je vriendin zou ik ook alleen uitnodigen als het een vriendinnetje van je zoontje is. Zoniet, dan mag hij lekker zn eigen vriendjes uitnodigen en dan komt zij gewoon op de 'gewone' verjaardag.

Een kinderfeestje zou bij mij altijd boven sporten gaan. Dat doe je iedere week, feestjes zijn incidenteel en voor kinderen heel bijzonder (niet alleen je eigen kind, maar ook het kindje dat hem uitnodigt).

10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat heb ik dus ook. Sporten is leuk en gezond daar ben ik helemaal voor en hartstikke leuk als ze fanatiek zijn. Maar op 6/7/8 jarige leeftijd vind ik niet dat dit voor een feestje zou moeten gaan. Plezier maken is op deze leeftijd evengoed belangrijk.
    Ervan uitgaande dat je geen 5 zaterdagen op rij moet afzeggen voor een feestje.
    Ik zal dat ook echt stimuleren bij mijn kinderen dat feestjes en andere afspraken heel belangrijk zijn.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij vonden feestjes als kinderen zelf nooit zo leuk (en nog steeds niet :p) en wij waren hele fanatieke sporters (ook als kind) en haalden daar veel meer plezier uit. Dat geldt ook zeker voor onze middelste die zelfs haar eigen verjaardag niet leuk vindt (ja met eigen familie en dan verspreid, absoluut geen verdere mensen). Ook de oudste zou sporten niet afzeggen denk ik, juist omdat ze het zo leuk vindt en er enorm veel plezier aan beleeft. Eens een keer prima, maar meermaals afzeggen dat is sowieso geen optie wat mij betreft als je aan een teamsport doet. Gelukkig denkt de rest van het team er ook zo over ;)

12. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou er absoluut geen moeite mee hebben. Ik zou het juist leuk vinden dat mijn kind zo'n leuke dag tegemoet gaat.
    Reistijd valt reuze mee, en met de zondag is ook geen probleem. Juist leuk om met je vrienden naar zo'n leuk park te gaan!
    Sport zou van mij op die leeftijd ook wel een keer overgeslagen mogen worden. Ik vind een kinderfeestje belangrijker voor een 7 jarige.
    Heel veel plezier zou ik zeggen!

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik vind het helemaal prima klinken qua reistijd,zondag,activiteit etcetera. En ja je maakt je te druk over wat andere ouders denken , er zal altijd wel iemand zijn die het niet ziet zitten pech dan.
    Enne Is het echt zo verschrikkelijk erg dat kiddies een keer NIET om klokslag 19 uur naar bed gaan?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja inderdaad. Hier hetzelfde. Ben ook blij dat iedereen in het team er net zo over denkt. Als ze teveel missen moeten ze trouwens naar een lager team en dat willen ze geen van allen. Mijn zoontje vindt feestjes erg leuk, maar niets kan tegen een wedstrijd op. Toen hij ziek was een keer moest hij de hele dag huilen omdat hij zijn wedstrijd moest missen, het feestje waar hij die middag ook niet heen kon, heeft hij niets eens genoemd.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nou verschrikkelijk...ze gaan er niet dood aan;)
    Maar er zijn gewoon kinderen die daar heel slecht tegen kunnen, zoals die van mij:) ze zijn altijd kapot. En dan ook nog laat trekken ze gewoon niet. Op dat feestje blijven ze gaan, maar thuis drama en niet kunnen slapen. En dan moet de schoolweek nog beginnen.
    Het is geen psz waar ze een beetje aan kunnen klooien, er wordt echt qua school wat verwacht.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Eens met Tuc over de bedtijd. Voor mijn oudste zou het ook geen issue zijn, maar mijn middelste zou dat echt niet trekken. Dan is ze alleen nog maar aan het janken. Doet ze sowieso al halverwege de week, maar dan begint ze er al mee. Puur vermoeidheid.

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Mijn intenties zijn goed en wil mijn zoon en zijn vriendjes een leuke dag bezorgen. Ik heb de eindtijd vervroegd van 19.30 uur naar 18.30 uur.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik weet zeker dat het een geweldig feestje wordt voor de kinderen.:D

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Daar twijfelt niemand aan!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat zou ik als moeder inderdaad al een betere tijd vinden.
    Ja, balen dat je de woensdagmiddag ook niet kan. Er blijft dan weinig keuze over.
    Overigens, ik zou scouting of een gewone training er zo voor laten vallen, wedstrijden niet. Bij de voetbal hier hebben ze ook als regel dat je als je op hoog niveau speelt, je maar een x-aantal keer een wedstrijd mag missen, 1 of 2 x per jaar. Weet niet wat er gebeurt als je meer mist, misschien word je dan een niveau lager gezet. Ik snap het ook wel, zou zelf ook niet snel wedstrijden afzeggen.

Deel Deze Pagina