Het leed dat kinderpostzegels verkopen heet

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kukido, 27 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn dochter gr8, heeft de hele middag samen met een vriendinnetje gelopen, gezelliger dan alleen.
    Maar als ze niet had gewild, ook prima. Sommige dingen moeten gewoon en hebben ze niks te kiezen, maar kinderpostzegels vallen daar niet onder. Dus als mijn kind niet zou willen, dan zou ze het niet hoeven te doen.

Hier ook veel mensen, die het te duur vinden en dat snap ik prima. Goedkoopste is een donatie twv 5 euro, dan een hoop troepdingen bollen, theepakketje, tas en dan de zegels voor 15 euro.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ooo nee dat kan mij niet zo veel schelen eigenlijk :)Het gaat er mij om dat je een doel steunt. Postzegels zijn nou eenmaal niet meer van deze tijd en zal het steeds minder worden. Wat ik al zei ik heb ze al een jaar onaangeraakt liggen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik wil nog wel eens kaarten sturen, dus dan heb je ze wel nodig. ;) Dit waren de laatste jaren wel ongeveer de enige postzegels die ik nog gebruikte. Goede doelen steunen doe ik al op zoveel andere manieren, ook zonder dingen te kopen, maar als ik dan iets koop, dan wil ik er wel wat aan hebben; en aan de pleisters en bloembollen ik dan juist weer niets. Het stoort mij enigszins det anderen voor mij de keuze moeten maken dat ik enkel postzegels mag bestellen als ik er kaarten bij bestel. Ik heb het wel gedaan, omdat een vriendinnetje van mijn dochter was, maar ik kan me goed voorstellen dat ik het volgend jaar niet meer doe (of nou ja, de komende twee jaar juist weer wel, omdat mijn dochters ze dan ‘moeten’ verkopen ;)).

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik denk dat je als ouder moet nadenken over de gedachte achter zo'n actie. Bij de grote clubactie krijgt de sportclub extra geld om aan de jeugd uit te geven. Bij kinderpostzegels gaat de opbrengst naar een goed doel. Dit zijn beide zaken die wij als ouders erg belangrijk vinden. Dat betekent dat onze kinderen daar ook een bijdrage aan moeten leveren en dus loten "moeten" verkopen. Dit omdat ze hiermee iets voor een ander doen. Dit willen we ze graag meegeven. Onze kinderen zijn niet blij met deze filosofie, maar snappen het wel.

Jo79, Athina en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik koop altijd de pleisters. Die gaan in een jaar tijd wel op :roflmao:

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Kinderpostzegels is een van de enige acties die ik elk jaar koop, juist omdat het een goed doel is, kinderen die op deze manier andere kinderen helpen.
    Normaal koop ik altijd het pakketje met gewone kaarten, die gaan wel op met verjaardagen, bij een cadeautje of als er geld gevraagd wordt.
    Nu maar voor de kaarten met zaadjes gegaan. Kan ik vast wel mensen blij mee maken.

Voordeel bij het verkopen, veel mensen weten hoe het werkt, dus aan een half woord heb je al genoeg bij het verkopen, door de zegels bij de bel weet je of er al iemand geweest bent, dus je bent niet het zoveelste kind aan de deur.
    Het verbaast me wel dat er niet zo actief meer voor gelopen wordt als vroeger.
    Toen ik op de basisschool zat hoefde je om 3 uur smiddags echt niet meer aan de deur te komen, dan was de hele straat er al langs geweest.
    Nu kwam ik er pas savonds achter dat de actie er weer was, zo weinig kinderen liepen ermee op straat.

7. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Tja ik had er als kind al een hekel aan. Als ze straks niet wil hoeft ze niet van mij. Laatst kregen ze een boekje mee van de sportschool voor de grote clubactie. Sorry maar ik laat mijn 7- jarige niet langs de deuren gaan, dus die heb ik meteen het boekje terug laten geven.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.319
    10.283
    113
    Wij hebben dat ook. Nog 0 Loten verkocht. Straks komen opa en oma.
    Hebben we er in ieder geval 1 en wij nog een paar haha. Hij is overigens 5 dus echt aan de deuren schooien is ook niet wat.
    Bij kennissen doen wij het niet, doen ze zelf ook niet dus vinden we dat prima zo.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.297
    17.185
    113
    Tja, zoon moet nu cake verkopen dmv bestellijst maar wil niet, ook niet alleen opa en oma. Ik denk dat ik mezelf wel opschrijf zodat we cake hebben in het weekend.
    Ik snap wel dat hij geen zin heeft na 2 jaar paaseitjes.

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Nou, ze is bij één buurvrouw geweest en aan oma's en tante heeft ze iets verkocht. En ik zelf uitera6

Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Hier wordt het door de leraren echt gebracht als een verplichting. Waar ik dan meteen weer chagrijnig van word en de neiging krijg om ze niet te laten lopen.

Willen ze zelf, prima, maar ik dwing ze niet.

zigzag vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Dat vind ik dus ook niet, hier dus strijd gehad met dochter, want ze "MOEST " lopen had de leraar gezegd. Nou, dat denk ik toch niet.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Kan nog komen. Mijn zoontje wilde ook nooit en heeft dit jaar opeens 2 boekjes vol verkocht. Ze zijn ook nog jong he.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Dat is het stomme juist. Je kunt niet eens alleen een velletje postzegels kopen. Alleen dure setjes met lelijke kaarten of een thee setje...

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Scholen genoeg hier, maar in 6 jaar tijd heb ik 1 keer kinderpostzegelverkopers aan de deur gehad. Misschien doordat we in n flat wonen. Maar ik heb ook nog niet echt meegekregen dat de hoogste klassen van de school van de kinderen meedoet.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat jammer :(

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier idem dito. Vanuit school hebben ze de straten in het dorp onder de leerlingen verdeeld. Enerzijds eerlijk, elk kind een kans iets te verkopen.... andere kant,... mijn dochter ervaart het als een enorme opgave om de deuren langs te gaan...1 dag samen met vriendin gelopen... dat ging redelijk....

En dan zwijgen we nog maar over de loten vd grote clubactie... 3 boekjes...

Deel Deze Pagina