Komende dinsdag gaan wij voor de kinderwagen kijken bij de babydump.... Alleen... Het zijn er zoveel!!!! Wij krijgen deze wagen cadeau (echt super fijn!!!) en mag rond 1000euro kosten... Zelf twijfel ik tussen de mutsy igo nomad, joolz day earth, maxi cosi mura 4. Wij wonen in de stad en vlakbij het strand dus daar moet rekening gehouden mee worden. En ik denk ook dat ik er veel gebruik van maak aangezien ik bijna alles te voet kan/wil doen straks... Hebben jullie goede tips/adviezen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer... Alleen dat alles zo duur is haha...
Hai zelf vind ik de stokke xplory heel fijn ook dat je kindje dan,zo hoog zit En ja,het is ook een hoop geld wellicht kan je het bewarem voor eventueel een 2e bewaren En anders op mp kijken je hebt hele moooie als nieuw voor veel minder
Ik heb de Joolz, heerlijke wagen, alleen niet bij het strand... De maxicosi vond ik erg zwaar, maar dat komt omdat ik de Joolz gewend was. Mutsy iGo heb ik geen ervaring mee, behalve dat ik hem er supergaaf uit vind zien... Voor bij het strand is de Bugaboo Cameleon ook ideaal, dan kun je de duwstang omzetten, dan heb je de grote wielen voor en ga je veel makkelijker door het zand... en in de stad is hij ook klein, licht en wendbaar!!!
Ik twijfelde ook tussen de wagens die je noemt. Wat ik vooral heb gedaan is wandelen met de wagens door de winkel. Ik ben iemand die ook veel te voet doet en de wendbaarheid was een van de punten waar we op hebben gelet. Ook de duwstang moest voor ons makkelijk in te stellen zijn. Ik ben 1.53 en mijn man is tegen de 1.80 Wat voor mij nog een "eis" was, is dat ik geen gewicht van mezelf erin moet gooien om te kunnen wandelen met de kinderwagen. Daardoor viel voor ons de Mura 4 af. De mutsy vond ik ook nog aan de zware kant. De Joolz day earth kan ik met 1 hand duwen zonder moeite. En daarom is het de joolz geworden Succes met kiezen! Dit blijft toch een persoonlijke keuze.
Dank jullie wel voor de goede adviezen! Bugaboo en stokke zijn duurder dan 1000euro en daarbij vind ik de stokke echt lelijk.... Sorry... De wagen moet inderdaad vooral wendbaar zijn en de stang op verschillende hoogtes.. Wij schelen zelf ook een cm of 25...
Ik vind de stokke ook lelijk. Ik heb de joolz, wat een heerlijke wagen en zo mooi! Geen moment spijt van gehad! Mijn vriend en ik schelen ook zoveel in cm, maar we lopen allebei perfect achter de joolz. Succes met kiezen!
Wij hebben gekozen voor de mutsy Evo Alle 4 de wielen evengroot en lekker wendbaar. Duwstang makkelijk verstelbaar.
Wij hebben ook een joolz gekocht. Wel een tweedehands dan. Maar wel veel wagens uitgeprobeerd in de winkel. De mutsy vonden wij te schokkerig als je er mee liep. Dus die viel al gauw af. De maxicosi mura wel mee gelopen maar vonden wij te groot en zwaar. Een collega van mijn vriend die had er veel problemen mee dit heeft toch wel een beetje meegewogen in de keuze. Joolz vonden wij stabiel en verder een hele mooie wagen!
Hoi, die Joolz heeft toch een leren handvat? Ik voelde zo'n randje.... gaat dat niet irriteren met lopen?
Ja precies!! Dat was het eerste wat ik dacht toen ik de joolz een keer vast had.. Die naad aan de binnenkant van het handvat!
Wij hebben een mutsy en zijn er zeer tevreden over. We gaan hem bij nr 2 ook weer gebruiken. Stevige kinderwagen die makkelijk inklapt. En die boodschappenmand is echt lekker groot, ideaal! Succes met het maken van een keuze, vraag advies in de winkel. Ik heb zelf bij de babydump gewerkt en toendertijd waren alle medewerkers goed op e hoogte van de verschillende kinderwagens en andere spullen.
Hoi! Wij hebben een mutsy, en konden destijds kiezen of we een handvat van foam of leer wilden. Is leer geworden, dit blijft mooier. Geloof dat wij een 4-rider of zo hebben. Zitje is ook om te draaien, zodat je naar het kindje kijkt. Hadden er wel een originele maxi cosi op (met adapters). En luchtbanden. Is geloof ik niet de kleinste wagen bij inklappen. Bevalt prima! Heb er ook een grote boodschappenmand bij. Ik heb weinig ervaring met andere wagens.
Dat dacht ik eerst ook. Maar je voelt het eigenlijk helemaal niet. Helemaal aan gewend. Ik heb de joolz studio. Die is van boven ook niet glad, zit ook draad in verwerkt, maar ook dat voel ik niet.
ik heb de luxe gehad dat ik in de mutsy 'fabriek' mocht kijken en de nieuwste 2015 modellen gezien en gevoelt. Heb de igo bijna in huis maar al helemaal blij mee. Handvat supermakkelijk verstelbaar. Klapt klein in. Grote banden. Leren handvat. Stevig en rijd met 1 vinger! Nieuwste model is Super verbeterd en niet de duurste
Ik lees dat heel veel van jullie tevreden zijn over de Mutsy. Vinden jullie dan niet dat jullie kindjes veel meer onderuitgezakt zitten dan de kindjes in een Joolz? Vraag me soms wel eens af of het niet slecht voor de rug is.
Als je vlakbij het strand woont, zou ik echt voor de grote banden van de Maxi-Cosi Mura kiezen.. Heerlijke wagen, sowieso!
Nee hoor je houdt je handen bovenop de duwstang, dus je voelt die touwtjes totaal niet. Ik ben ook nogal een Pietje precies daarin, in die zin dat ik me gauw ergens aan irriteer. Maar heb de joolz nu 2 jaar in gebruik en alleen maar lof!
Wij hebben/hadden (zoon is 6, tweede op komst) een mc mura (ik denk 3, maar kan ook 4 zijn) achteraf een geweldige koop. Goede terreinbanden, geen ervaring op het strand, maar wel op bospaden. Voor ons was het vooral een heel goede koop omdat we een mega-baby en later hele lange peuter hadden. De bak van de mura is een van de grootste en zelfs daar paste onze zoon maar een kleine vier maanden in. Gelukkig kon het zitje twee kanten op en helemaal plat zodat hij daarin kon liggen. Toen hij later dus veel te lang was voor een wagen, kon hij nog steeds prima in de mura, want ook al bungelden zijn voeten ver voorbij het plankje, de zit is vrij hoog. Verder was de duwstang voldoende verstelbaar (man is bijna 2 meter). Wat anderen aangaven klopt wel, het is niet de lichtste wagen, ik ging er ook tegen hangen vanuit stilstand, maar ik denk dat dat bij elke terreinwagen wel zal gelden en als je er het strand mee op wilt... Qua wendbaarheid vond ik hem wel goed, wij hadden meerdere wagens geprobeerd in de winkel.
Nou idd.. ik vind de wagen zooooooooooooooo mooi !! Maar toen ik het handvat vastpakte kon ik wel janken. Irriteerde ook meteen aan mn hand. Maar ik heb zoooo veel reviews gelezen en echt werkelijk niemand die daar iets over zegt.
ik zou ook kijken naar het verschil in de zitjes. hoe plat kunnen ze en waar zijn ze van gemaakt, en hoe breed. wij hebben een smal zoontje, als je die in een brede zitting zet hangt hij altijd scheef en onderuit gezakt... dat zit niet fijn natuurlijk... wij zijn toen gegaan voor zo'n zachte schuimrubber zitting. en als je een kleinere auto hebt, ff passen of hij in de kofferbak past je zal niet de eerste zijn die iets koopt wat later niet past...