het leed dat klitten heet...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Linda88, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje heeft altijd achter op dr hoofd, waar als baby een kale plek zat, klitten. Ik gebruik klittenspray, shampoo het helpt allemaal niet. Ze gilt alles bij elkaar sochtends. Ik denk ook wel dat ze zich een beetje aanstelt hoor maar het is zo vervelend! Iemand de gouden tip?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Werkt dat ook bij fijne krullen?

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Bij mijn dochter die precies hetzelfde heeft een ook een dikke bos krullen, helpt het om na het wassen een beetje olie erin te doen en na elke slaapje heel nat maken met anti klit spray van het kruidvat, dan heel voorzichtig uit borstelen en het zit weer mooi.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Na het wassen een goede conditioner gebruiken, nat uitkammen, vastzetten en dan zo laten.

Mijn oudste heeft een bos hele fijne krullen. Ik gebruik mijn eigen conditioner (john frieda) voor haar haar want die 'kinder'conditioners halen niets uit de knoop. Ik kam/borstel het nat helemaal uit, zet het dan vast en dan laat ik het verder tot we weer gaan douchen. Ze slaapt ook met haar haar vast, 's ochtends haal ik alleen even het elastiekje eruit, maak een nieuwe staart of knot en klaar. Kammen en borstelen gebeurt hier dus maar twee keer per week. Ik had zelf vroeger ook heel veel krullen en heb echt geen goede herinneringen aan elke ochtend jankend aan de keukentafel zitten terwijl mijn moeder mijn haar uitborstelde en krullen worden trouwens ook helemaal niet mooi van elke dag borstelen en kammen.

6. gusto

gusto Niet meer actief

Dit inderdaad, mijn dochter heeft hele fijne pijpenkrullen. Ik doe er conditioner in, gebruik die van Neutral voor haar, en kam het alleen na het douchen goed door. Daarna laat ik het zo. Het is ook veel mooier, als ik het steeds kam gaat het pluizen.

Dochter gaat om de dag in bad dus maar eens per 2 dagen kammen.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn meiden hebben er ook veel last van. Hebben krullend haar. Vooral de oudste heeft veel klitten.

We gebruiken sowieso cremespoeling.
    Na het afdrogen sprayen we het in met anti klit van de kruidvat eigen merk. We hadden ook een keer van die prinsessen kinder anti klit geprobeerd maar dat werkte toch veel minder goed.
    En daarnaast kammen we het met deze borstel. Bij de kruidvat gevonden voor 5 euro. Werkt echt goed. Gaat er veel makkelijker doorheen. Heb hem zelf ook geprobeerd en vond hem fijn door je haar gaan.

8. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft alleen stijl dun haar.. Zijn die borstels daar ook voor geschikt?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zijn juist anti klit borstels

10. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh haha dat is waar. Iedereen had het over krullen. :)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook zo'n Betty Brush, maar ik vind t niet echt werken.. Mijn dochter heeft redelijk dik en lang haar.

Wat ik doe is meestal 's avonds dr haar nat maken en conditioner erin (shampoo 2x per week). Dan een vlecht erin (en die dubbel, zodat dr pyjama niet kletsnat wordt).
    En anders bij droog haar verzorgende anti klit spray (Gliss Kur Anti-klit deep repair spray)
    Bij haar zitten de klitten vnl onderin en als t te erg wordt is dat bij haar een aanwijzing dat we weer naar de kapper moeten ;)

Bij klitten hogerop zou je een strakke invlecht kunnen maken met slapen.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haha ja dat klit meestal nog erger dan stijl haar, dus moet je nagaan hoe goed dat zal werken dan :D

Deel Deze Pagina