Beste Linda en Ilse, Mijn zoontje is nu 4,4 weken oud. Het drinken ging in de eerste weken super goed. Iedere 3 uur kwam hij voor voeding en met drie weken in de nacht iedere 4 uur. Sinds 6 dagen komt hij nu veel vaker om voeding. Er zit max nog maar 2 uur tussen de voedingen, vaak maar 1 uur. Hierdoor is hij ook niet meer het tevreden mannetje die wie kende. Vorige week is hij nog gewogen en is hij in 2 weken tijd 6 ons aangekomen. Gisteren zijn we begonnen met het geven van flesvoeding om te kijken of de onvrede van de honger komt. Dit bleek idd zo te zijn. Nu ben ik geen type die heel lang bv zal geven, maar 4 weken vind ik wel heel kort. Hebben jullie nog tips, tucs en advies? Bedankt alvast
Mogelijk is je borstvoeding behoorlijk aan het teruglopen. Aan de ander kant: hij is in 2 weken 600 gram gegroeid: dat wijst niet op te weinig melk. Wat zou je kunnen doen, Optie 1 Schakel een lactatiekundige in om te kijken waar het probleem precies zit. Deze optie heeft mijn voorkeur Optie 2 Voed je baby aan de borst en geef daarna bijvoeding zoveel als nodig. Zodra hij weer in zijn bedje ligt kolf je je borsten om signalen af te geven dat je meer voeding wilt. Kolf je borsten afwisselend en masseer daarbij flink. Als het goed is zou hij dan geleidelijk aan minder bijvoeding nodig moeten hebben en weer genoeg aan je borstvoeding hebben. Succes Linda