Het leed dat kraambezoek heet...

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kaaskoekje, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Vol van de hormonen hoor...

    Maar vanmiddag krijgen we om 16uur kraambezoek.
    Nog even snel tussendoor belde een vriend van ons of hij langs kon komen.... Hij zou om 14 uur komen . Inmiddels is het half 3 geweest en nog geen bezoek te bekennen.

    Dus: Ik zit straks om 16 uur met een hok vol.

    Great!

    Afbellen mag ik niet van mijn partner maar boy o boy, wat had ik dat graag willen doen...
     
  2. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Waarom zou je niet meer af mogen bellen? Hij is toch te laat?
     
  3. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    :eek::eek::eek:

    Waarom mag je niet afbellen?
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Gewoon afbellen hoor! Ik heb bij mijn eerste zelfs mijn broer afgebeld, omdat hij een uur nadat we afgesproken hadden aangaf net onderweg te zijn ;)
     
  5. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Nou ze zijn geweest. Om kwart voor 3. Het eerste wat ik hoorde was "Je ziet er nog hetzelfde uit als toen je zwanger was. Haha!"
    En ik zei... "nou, je weet het gat van de deur te vinden? Ha-ha".

    Ze hadden ook nog een kindje (niet van hun samen) bij... En om 4 uur stond het volgende bezoek op de stoep. Had uiteindelijk een kamer vol...

    Oh echt. Ben zo blij dat dit ons laatste kindje is, niet vanwege kinderen of zwangerschap, maar vanwege kraambezoek.
    Wat een gedoe allemaal. Ik wil op mijn strepen staan maar ik mag niet van mijn man... Die baalt er ook van, maar die vind het vreselijk om iemand af te wijzen of weg te sturen.
     
  6. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Wauw.. asociaal zonder schaamte :eek:
     
  7. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik zou me heerlijk terugtrekken naar mijn slaapkamer voor borstvoeding of om te rusten en mijn man met het bezoek achterlaten. Als hij ze zo nodig wil ontvangen mag hij het ook uitzitten. Daahaaag!
     
  8. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Sorry hoor, maar dat is echt asociaal.
    Domme opmerkingen en zonder overleg een vreemd kindje meenemen op kraambezoek?!
    Hier krijg ik ook weleens van die grappige opmerkingen "hey wat ben je dik geworden"
    (Ik ben nog geen grammetje aangekomen door ziekte, alleen mijn buik is echt al groot voor 15 weken).
    Mijn standaard antwoord is: "Jij ook, alleen ben ik zwanger!"
    Meestal is het dan ook afgelopen met die "grappige" opmerkingen. In mijn 4e zwangerschap ben ik veel mondiger dan voorheen. En in de komende kraamtijd zal ik het ook zo bijhouden.

    Wij hadden ook mensen die gewoon een uur te laat komen, zat je dan te wachten met je hechtingen en bloedverlies en telkens bang dat ze net dan komen als de kinderen rommel hebben gemaakt of jij net ligt te voeden.
    Nee, nooit meer ;)
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #9 GroeneBomen, 24 feb 2020
    Laatst bewerkt: 24 feb 2020
    Ik hou van kraambezoek, mijn deurtje naar de buitenwereld :) even het idee dat mijn sociale leven niet compleet dood is.

    Maar.... planning is essentieel! Ik plan ze zelf in want ik ben diegene die nog moet herstellen, hooguit 3 afspraken per week en ook niet achter elkaar en mooi geen 2 op 1 dag! Arme jij, vind 2 op 1 dag echt al horror, helemaal als er een jong kind bij is.
     
  10. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Ik zal het jullie nog sterker vertellen.
    Gisteren (zondag) zat ik wederom met visite en komt er ineens een auto voorrijden.... Waren het die mensen die zaterdag dus 3 kwartier later kwamen........ Die kwamen even spontaan langs om wat te lenen!
    Ik was gewoon flabbergasted...........
     
  11. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik haatte kraambezoek ook zo erg en mijn man wilde ook mensen niet afzeggen of verzetten etc. Volgende keer regel ik het kraambezoek zelf en ga ik echt op mijn strepen staan.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dit idd!
     
  13. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Nee!!?! Dat meen je niet... wat was er zo enorm belangrijk wat ze uitgerekend bij jullie moesten lenen?:eek:
     
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Echt in mijn kraamtijd had ik 1 ding anders kunnen doen wat betreft bezoek en dat was niet iets savonds plannen maar meer ook omdat zoon 1 in het ritme moest komen dus dan zijn makke avonden lekkerder. En iedereen was moe.

    Ik was trots om m'n kindje te laten zien aan iedereen.

    Maar snap niet dat mensen het haten, het zijn je eigen vrienden kennissen familie enz.
    Ben oprecht benieuwd wat je dan van ze vind naast die kraamtijd.

    Mensen waar ik niet op zat te wachten heb ik geen kaartje gestuurd en verder mag ik denk in m'n handjes knijpen met familie.
    Niemand kwam onaangekondigd. En had m'n zus gezegd je hoeft niet te vragen of je mag komen want mag altijd en nog appte ze ff.
     
  15. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Daarom doen wij een kraamborrel. Gewoon alles in 1x. Ouders, broers en beste vrienden wel ontvangen in de 1e week en dan nog vond ik het soms teveel. Teveel bezoek op 1 dag.

    Heb mensen gehad die pas om 20.00u kwamen (ook 1 uur later dan afgesproken) en vervolgens tot 1u s'nachts bleven zitten.
    Of van 10u s'morgens tot 22.00u s'avonds. Was dan wel familie maar bleef zitten, at lekker mee. Liet zich lekker bedienen.

    Bij deze baby hebben we wederom een kraamborrel op locatie geregeld.
    Ik heb zoiets als iemand dat niet leuk vindt, hebben ze pech. Ze hoeven niet te komen.
     
  16. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Een klopboor!

    Je verzint het bijna niet....
     
  17. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Hebben wij ook ovet nagedacht. Maar ik vond het vrij prijzig. En ik heb deze keer slechts 35 kaarten verstuurd, ook naar mensen waarvan ik weet dat ze niet langskomen.

    En als ik dan zo'n borrel zou organiseren , dan weet ik dat er sommige mensen zijn die zichzelf belangrijk vinden en alsnog thuis willen langskomen. Dus dan ga je het hele doel voorbij en alsnog thuis leuk visite ontvangen.

    Anyhow. Ik ben blij dat dit de laatste is.. Dat hele kraambezoek vind ik echt verschrikkelijk...
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.049
    4.243
    113
    Oh wauw, heb sowieso al een hekel aan mensen die (vaak chronisch) te laat komen, maar dik een uur later aan komen met een kind van anderen bij zich vind ik wel heel aso.
     
  19. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Op locatie is idd heel prijzig maar het kan ook thuis.

    Wij hebben bij de 3e de kraamborrel thuis gedaan en de uitnodigingen gesplitst. Dus de helft op de ene zaterdag uitgenodigd en de andere helft op de zondag.
    Dat ging prima. Enige nadeel is dat je wel de troep thuis hebt. Maar het scheelt je wel veel in de kosten.
     
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.413
    3.965
    113
    noord holland
    Maar uiteindelijk zorg je daar dan toch zelf voor? :roflmao: Als je drinken en/of eten blijft aanbieden en niet zegt 'nou, ik brei er een eind aan want ik ben bekaf' is de boodschap wel heel onduidelijk naar het bezoek (die uiteraard dit zelf hoort te bedenken, maar áls ze daar dan blijkbaar al niet handig in zijn dan is zelf de boodschap doorgeven toch wel cruciaal :)).
    Wij hebben ook wel eens onaangekondigd bezoek gehad of bezoek wat gevoelsmatig te lang bleef. Uiteindelijk met mijn man toch elkaars signalen op kunnen vangen zodat één van de twee uitspreekt dat we het mooi geweest vonden :roflmao:. Dan zijn we ook al wel wat over onze grens heengegaan, dat punt is inderdaad ook gewoon lastig om dat uit te spreken, maar uiteindelijk toch wel voor ons zelf gekozen :D.
     
    Leni88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina