Het leed dat kraambezoek heet...

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kaaskoekje, 22 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ergste is dat we dat gedaan hebben en die persoon er zelfs nog bij zei "ja, ik ga zo" en vervolgens gewoon bleef zitten o_O
    Je verwacht als iemand zegt ik ga zo dat diegene ook gaat.
    Maar goed vandaar de kraamborrel. Geen last meer van :D.
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik vind het behoorlijk asociaal om te laat te komen en een vreemd kindje mee te nemen. Heel bijzonder.
    Ik vond kraambezoek ook vreselijk. Ik was/ben niet fit en dan zit je er echt niet op te wachten. Ik had ook echt 5-7 dagen in de week elke dag bezoek (1,5 maand lang) dan raak je het sowieso wel beu denk ik:roflmao:

    Ik krijg nu soms nog steeds ‘kraambezoek’ (ze is ruim 4 maandeno_O)
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ja dat is wel heel bizar! Best brutaal ook :eek:.
    Ik had dan toch echt niks meer aangeboden en was dan op een gegeven moment opgestaan en de deur gaan openen met de mededeling dat ik het echt meen o_O. Dan maar ongastvrij in die ogen ;).
    Het kan overigens ook echt een mankement van iemand zijn 'niet kunnen gaan'. Onze neef bijvoorbeeld die werd volwassen en daardoor kwam het dus voor dat hij nog even bleef hangen op een verjaardag als de rest van de familie ging. Helemaal prima, juist gezellig. Maar die hebben wij dus ook een keer letterlijk naar de deur begeleidt toen hij om half 3 er nog stond (inclusief al een half uur geen drinken meer gekregen en de één-na-laatste was al rond half 1 gegaan :roflmao:). We hebben t er later nog weleens over gehad met zijn ouders en die zeiden toen ook 'ohhh, echt gewoon weg sturen hoor! Dat is heel moeilijk voor hem hebben we gemerkt' Hij vindt dat heel lastig, hij kan die knop niet omzetten om op te staan en gedag te zeggen, dus stelt dat steeds uit ofzo, heel gek.
    Ze hebben hem op een gegeven moment gezegd dat op het moment dat de laatste gaat (één na laatste zeg maar) hij zichzelf direct mee moet sturen. Dan heb je daarna geen lastig moment. En inderdaad, een jaar later ofzo deed hij dat heel braaf, de één na laatste ging en hij stond op en zegt 'ja ik ga ook' en daar ging hij :D.
     
  4. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh erg herkenbaar. Diegene hangt ook altijd nog als laatste hier.
    Overigens mijn schoonmoeder bleef ook vlot van 10u ochtend tot 22u avond zitten.
    We vonden dat lastiger om te zeggen dat ze moest gaan. Die was heel snel beledigd :$
     

Deel Deze Pagina