Het leed dat leerlingenvervoer heet

Discussion in 'De lounge' started by Sunbeam, Nov 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou echt hoor, wat een gez**k :x. Ik ben zo klaar met die club die het in onze gemeente verzorgt.

Ik zal jullie het ellenlange verhaal besparen, kort samengevat komt het erop neer dat de communicatie ruk is en dat daaruit voortvloeiend allerlei andere problemen ontstaan.

Nu had ik op 10 oktober jl. een klacht ingediend bij het taxibedrijf.
    Op 15 okt en 17 okt stuurde ik een reminder omdat ik nog geen enkele reactie van het taxibedrijf vernomen had.
    Op 24 okt heb ik gebeld, omdat ik nog steeds niets van ze had gehoord. De persoon die ik moest hebben was er natuurlijk niet, maar er zou een terugbelverzoek bij hem neer gelegd worden.
    Op 31 oktober had ik wederom nog steeds niks gehoord. Tegen die tijd had ik mijn buik er helemaal vol van en heb ik officieel een klacht bij de gemeente ingediend.

Op 5 nov ontving ik een reactie van de gemeente dat zij hoopte er later die week nader bij mij op terug te kunnen komen.
    Op 17 nov heb ik een mail naar de gemeente gestuurd omdat ik niets meer vernomen had.
    Op 18 nov kreeg ik een reactie dat zij na contact met het taxibedrijf hadden begrepen dat mijn klacht was opgelost en dat ze het taxibedrijf had verzocht contact met mij op te nemen. Ten eerste is het probleem niet opgelost en ten tweede heb ik niks vernomen van het taxibedrijf. Dit mailde ik aan de gemeente diezelfde dag, 18 nov, terug.
    Naar aanleiding van die laatste mail van mij belde de dame van de gemeente mij met de mededeling dat ze het taxibedrijf had gebeld en nogmaals dringend had verzocht mij te bellen.
    Uiteraard hoorde ik nog steeds niets van het taxibedrijf, wat ik op 21 november maar weer eens mailde aan de gemeente.

Nu is het maandagavond 24 november en nog steeds heb ik niets vernomen van het taxibedrijf.

Ik ben zo vreselijk, ontzettend, ongelooflijk WOEST! Als ik die knakker van het taxibedrijf überhaupt nog een keer te spreken krijg dan zal ik hem zo flink de wind van voren geven, daar zullen de honden geen brood van lusten.

Ik voel me boos, verdrietig, gefrustreerd, niet serieus genomen. Dat taxibedrijf moet mijn jonge dochter vervoeren. Ik geef haar uit handen, ik moet die club vertrouwen, ik heb geen andere keus om haar op school te krijgen. En die h*fters presteren het o.a. gewoon om haar twee keer zonder zitje op te komen halen (uiteraard heb ik haar zo niet mee laten gaan) en ze zijn zo schofterig om mij gewoon te negeren.

Echt, ik sta op het punt van ontploffen. Ik zou ze het allerliefst aan de schandpaal nagelen. Maar ja, wat schiet ik daar mee op. Niks natuurlijk, dus morgen ga ik maar weer eens zelf actie ondernemen als ik dan nog niks (van het taxibedrijf of de gemeente) gehoord heb.

Zo!

Respect als je dit allemaal gelezen hebt :). Het is in ieder geval fijn om het even van me afgeschreven te hebben.

2. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

Jul 13, 2014
    806
    229
    43
    Female
    Haarlem
    Wat een rotbedrijf idd. Snap dat je er klaar mee bent! Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk te horen gaat krijgen van ze...

3. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat is ongelofelijk balen (netjes uitgedrukt).
    Is er geen mogelijkheid om naar het bedrijf toe te gaan?
    Dan zorgen ze er waarschijnlijk wel voor dat je iemand te spreken krijgt....

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Jeetje dat is zeker ongelofelijk onbeschoft. Kan me helemaal voorstellen dat je je voelt zoals je voelt.

Ik heb verder geen flauw idee wat je nog zou kunnen doen, maar wilde je wel veel succes en sterkte wensen met dit zo onnodige "gezeik".

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman als het zo lang duurt en je al zo vaak contact met ze hebt opgenomen en je er niets van terug hoort.

6. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn man zei vanavond dat hij niet dacht dat ik nog iemand te spreken zou krijgen via de telefoon. Toen zei ik ook al dat ik desnoods langs zou gaan. Er is slechts 1 persoon die over het leerlingenvervoer gaat en die is er blijkbaar nooit. Dan kan ik wel een ander uit gaan kafferen, maar daar houd ik eigenlijk niet van, die persoon kan er tenslotte ook niks aan doen en bovendien schiet ik er dan nog niks mee op, want die l*l met vingers die ik moet hebben ontspringt dan weer de dans.

7. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Meld je bij hart van nederland dan zal het wel veranderen.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,867
    113
    Ik zou een klacht indienen bij de directeur van het taxibedrijf.
    Wellicht dat dat kan helpen.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat sch**tirritant! Hopelijk wordt het probleem toch nog snel opgelost.

10. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Hoi, ook ik heb ervaring met leerlingenvervoer...

Is het taxibedrijf zelf verantwoordelijk of is het een andere partij (voorheen had ik te maken met bijvoorbeeld connexxion en nu met het taxibedrijf zelf )

Ook bij ons is er vaak iets gebeurd helaas en ook ik vond het lastig om de verantwoordelijke persoon te spreken.

Wat bij mij heeft geholpen is een officiele klacht in te dienen bij de gemeente (of instantie die opdracht geeft....) die zijn en blijven verantwoordelijk voor het uitvoeren van goed vervoer... En daar kan je mee bellen of een afspraak mee maken. Meestal gaan dan andere kanalen open qua communicatie als je begrijpt wat ik bedoel....

Meestal als je bot vangt en blijft aandringen bij de gemeente kun je meer druk uitoefenen. Las niet goed dat je al naar de gemeente was geweest. Sorrie

Suc6, weet uit ervaring dat het lastig is om je jonge kind uit handen te geven!

Mijn pb staat trouwens open als je wat meer specifiekere info wilt hebben (wil niet alles op internet zetten)

11. trotsemammavan1

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Helaas ben je als ouders bijna niet in de picture om een klacht in te dienen. Alleen de opdrachtgever (hoe gek dat ook klinkt) De directeur hoort het aan en legt het (bij ons in elk geval) lekker naast zich neer. :(

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Zoals je kunt lezen heb ik al een klacht ingediend bij de gemeente. De gemeente heeft al meerdere malen contact opgenomen met de vervoerder, maar die nemen gewoon geen contact met mij op.

13. trotsemammavan1

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Sorrie sunbeam, had mijn bericht aangepast... las het niet goed.
    Mijn advies: blijf aandringen en "zeuren" bij de gemeente. Die kunnen druk uitoefenen.

14. trotsemammavan1

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Heb je trouwens de mogelijkheid om een stoeltje van jezelf mee te geven? Om het tijdelijk op te lossen?

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, ik blijf ze gewoon stalken tot mijn klachten naar tevredenheid zijn opgelost. Maar echt zeg, wat een stelletje f*cking aso's daar :x.

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Is er geen vaste chauffeur, die elke dag je dochter ophaalt?

17. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Inmiddels is er al geruime tijd een stoeltje voor mijn dochter in het busje. De eerste keer dat ze opgehaald werd waren de stoeltjes op bij het taxibedrijf ;) en heb ik er 1 van mezelf in gezet. Die middag heeft de chauffeur er zelf 1 gekocht. Maar pas was hij ziek en kwam er een vervangende chauffeur die wederom geen zitje bij zich had voor haar. Toen was ik toevallig in de gelegenheid om haar zelf te brengen en heb ik dat dus gedaan. Maar ja, de vaste chauffeur zal wel vaker eens ziek zijn, of met vakantie of weet ik veel wat waardoor hij niet kan rijden. Wordt ze dan elke keer opgehaald zonder zitje? Ik mag toch hopen van niet. Dat is dus 1 van de dingen die ik in mijn klacht genoemd heb. En het enige wat ik van de gemeente hoor "Ja, we hadden begrepen dat het probleem met het zitje al opgelost is." OH MY GOD! JAAAAA!!! Het was al lang en breed opgelost, maar dat stond ook al lang in mijn klacht. Het gaat erom dat ik o.a. een antwoord wil op mijn vraag hoe ze in de toekomst gaan voorkomen dat ze zonder zitje wordt opgehaald als er een vervangende chauffeur wordt ingezet.

Zo, sorry hoor, dit is natuurlijk niet allemaal zo lelijk als het er staat tegen jou gericht :).

18. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Jawel, zie verder mijn uitleg hierboven.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jee wat een drama zeg :( . Het lijkt me al zo moeilijk ze zo jong met busvervoer te laten gaan, helemaal 'alleen', en als het dan ook nog zo moet én als je dan zo slecht (niet) antwoord van ze krijgt....Grrr!

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Alleen al het feit dat een chauffeur zelf een stoeltje voor zijn passagiers moet aanschaffen vind ik apart.

Share This Page