Het leed dat Luizen heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh en gel schijnt ook te helpen... :)
    Preventief dus.

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ook wij moesten er pas aan geloven ik werd een beetje panisch. Mijn dochter had gelukkig niet veel neten. Maar ik heb haar 2 weken lang onder een loep gekamt en als ik een neet zag dan trok ik hem er met mijn nagels uit. Ik was ook als de dood dat ze uit zouden komen.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Het meisje da naast mijn dochter zit kwam maar niet van haar luizen af. Ik vlechte haar haren iedere dag in en spoot het vol met lak maar het heeft niet geholpen;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm weer een mythe de wereld uit.

Tot nu toe hier gespaard gebleven gelukkig.
    Dochterlief heeft heel lang haar en ikzelf ook aardig lang haar.
    Allemaal 1 ding maar ik ben allergisch voor luizen en nog erger voor dat spulletje om ze dood te maken.
    En ons haar met een luizenkam doen is onbegonnen werk.
    Denk dat ik maar 2 weken uit logeren ga als dochterlief luizen mocht hebben. Brrrr

5. flerk

flerk Niet meer actief

Dat panische gevoel heb ik dus ook. De angst voor ´uitkomen´...brrr... want dan mag je ook weer opnieuw beginnen.
    Dank voor al jullie reacties, kom er later nog op terug. (moet even twee kindjes een natkamconditionermethode geven :D)

6. flerk

flerk Niet meer actief

Een neet met een levende luis is geelwit tot parelmoerkleurig. Een lege neet is helderwit en vind je op
    minstens 1 cm van de hoofdhuid. Een neet met een dode luis is zwart/bruin.

Mag ik dan concluderen dat een donkere/zwarte neet ALTIJD dood is? Volgens mij klopt dat niet. Want toen we het net ontdekten bij mijn dochter zag ik toch echt veel donkere neetjes. (niet zwart, eerder grijs..dus misschien klopt bovenstaande toch)

Wie oh wie weet dit?

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja hier hadden ze luizen in de klas maar wij hadden nergens last van, maar als je elke dag invlecht doe je dan ook elke dag wassen? want je moet de haren een beetje "vies" laten en/of met flinke laag conditioner erin zeg maar... ik doe ook altijd even de kragen insprayen en met de olie erop..

8. flerk

flerk Niet meer actief

Ik vind het trouwens niet terecht dat dit topic is verplaatst naar `peuter en kleuter`. Dat suggereert dat dit een peuter- en kleuterprobleem is. Dat is het niet en daarom heb ik het bewust in de lounge geplaatst. Jammer.

9. flerk

flerk Niet meer actief

Wisten jullie dat ik ALTIJD zwitsal haarlotion in het haar van mijn dochter deed? in die twee weken dat ik het niet deed krijgt ze luizen!! Hello zwitsal....

10. flerk

flerk Niet meer actief

Als er eenmaal niets ´zit´ kun je dat niet meer ´weglakken´, dan gaat dat uitkomen. Dus lak en gel etc is niet altijd een garantie. Maar volgens mij wel goed als je nog niks hebt.
    Ik denk nog altijd dat de zwitsal lotion bij ons een ´beschermende werking´ heeft gehad. Er waren vaak kindjes in de klas met luizen maar mn dochter bleef altijd ´vrij´. In mijn naiviteit dacht ik dat ze dus wel langer die dans zou ontspringen... not.

Bougainville, klopt. Na een dag of 8 moet je een her-behandeling doen voor het geval er toch nog iets zit. (die allerkleinste eitjes haal je niet zomaar weg en kunnen in de tussentijd weer zijn gaan groeien of uitkomen).

pcootje, de tip met azijn is een goede. Het schijnt te helpen om alles meer los te krijgen. Er bestaat ook een foam, die heet geloof ik priolox foam, om de neten los te krijgen.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb hem terug verplaatst voor je.

12. flerk

flerk Niet meer actief

Dank je wel DeesDees!

13. ik gebruik preventiespray van quit nits
    mijn oudste heeft ze 4 jaar geleden gehad, en sinds ik die spray gebruik nooit meer!!

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wat hier hielp was een luizenmiddel met DIMETICON! Nachtja laten intrekken en daarna was het weg.
    Ik ben panisch als het om luizen gaat.. brrrrrrrr

15. flerk

flerk Niet meer actief

Hebben we gedaan Pinguin. En sindsdien niets levends meer gezien. Over 2 dagen de herbehandeling. Pfff, bij elke kambeurt zit ik te speuren als ´n gek... biddend dat ik geen levende zie. En ergens zou het niet eens zo raar zijn, dat is waarom je tussendoor moet kammen zodat je een ´eventueel levende´ eruit haalt, maar het idee is zo erg. Dan weet je dat er dus weer iets is gebeurd in de tussentijd en dat dus niet alles dood was. En wat als die luis alweer eitjes heeft gelegd? en zo kan ik mezelf gek maken.
    Toch ziet het er allemaal heel goed uit dus het zit vooral in mijn hoofd. (in plaats van erop)

16. flerk

flerk Niet meer actief

Goeie tip. Ik ben inmiddels overal druppeltjes tea tree oil gaan verspreiden. jassenkragen. kussens. autostoeltjes. En in de shampoo. Dat zal ik sowieso blijven doen. Heb ook tea trea-shampoo gekocht maar dat was erg duur en met de druppeltjes in gewone shampoo kan het ook.

17. flerk

flerk Niet meer actief

En hier dan mijn volgende vraag: wanneer mogen de schone knuffels weer terug in het bed van mijn kindjes?
    Ik weet dat het wassen van knuffels niet meer wordt geadviseerd maar aangezien ze zo dicht bij het hoofd van de kinderen liggen, vind ik het meer dan normaal om ze te wassen. Feit is dat een luis kan blijven leven zonder ´hoofd´, weliswaar maar 2 dagen, maar wat is het nut van behandelen als je een bron van herbesmetting naast het hoofd van je kind legt? Kammen kammen, ja daar geloof ik in, maar dan nog wil ik niet mijn schouders ophalen voor het feit dat er weer een luis terug ´kan´ komen. Kortom, mijn kinderen zijn grondig behandeld, vorige week zondag. Vanavond krijgen ze de her-behandeling. Ik wil ze heel graag de knuffels teruggeven! Na de eerste behandeling is niets levends meer gevonden... Ook niet bij de rest va het gezin.
    Eigenlijk weet ik het antwoord nu zelf al, ze mogen hun knuffels terug.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Argggg ik wordt er knettergek van! Mijn dochter van 4 heeft ze om de haverklap... Kammen, weer spul erin met een pincet enz... Zijn ze na 2wk alles weg... 2wk later weer luizen... We zijn zo al sinds de kerst bezig... Kleine zusjes hebben ze ook 2x gehad maar dan echt maar een paar. Bij mijn 4 jarige ontploft de boel gewoon meteen... Ze is erg lekker denk ik...
    Ben nu op het punt om haar gewoon maar kaal te scheren ofzo (grapje hoor).
    Met zwitsal wassen zijn we gestopt omdat ze daar zo naar natte hond gingen ruiken...

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Vroeger deden ze de luizenbehandeling met petroleum trouwens...
    Toen mijn oma en haar zusjes luizen hadden werden ze daarmee ingesneerd. Maar snachts op het dek moesten ze met een kaarsje lopen omdat ze anders niks zagen. Mijn oma bukte om naar binnen te gaan en whoeshhh daar ging haar haar... Was ze wel meteen van de luizen af ;)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Prioloc of priolok zoiets is trouwens een soort sxhuim dat de lijm oplost waar de neten mee aan het haar zitten. Dat kan je goed gebruiken om de neten mee op te vissen

Deel Deze Pagina