Het leed dat Luizen heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Heb je al een luizenmiddel gebruikt waar dimeticon in zit Napoleon?

2. Dwergteckeltje

Dwergteckeltje Actief lid

10 apr 2013
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dode neten kun je ook makkelijk van de haren aftrekken, levende neten zitten beter vastgeplakt.
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van dood of levend en het verschil in kleur.
    Bij ons op school hebben de kinderen allemaal een eigen luizenzak voor hun jas. Laatst zei een moeder tegen mij, dat ze had gelezen dat het toch niet helpt. Geen idee, maar vind het toch wel een prettig idee.
    We (de school, ik ben leerkracht) zijn toch al een tijd hoofdluisvrij.

3. flerk

flerk Niet meer actief

update! Gisteravond de her-behandeling met prioderm gedaan bij het hele gezin, zelfs al zagen we niets meer. Bij mijn dochter zagen we de eerste week nog wel `restantjes`maar niets levends. Eigenlijk hebben we -gelukkig!- maar 1 x iets levends gezien en dat was vorige week zondagavond. Daarna meteen behandeld, en sindsdien alleen maar het nodige kamwerk en uitplukwerk.
    Vanochtend iedereen helemaal clean! Yeah!!! Ben zo opgelucht! Had het wel verwacht omdat ik me een week als de Luispolitie heb gedragen maar oh, wat heerlijk toen we opnieuw mochten behandelen. (jullie zullen begrijpen dat ik Controlfreak nr. 1 ben)
    Nu blijven we nog een week grondig kammen en controleren en daarna ga ik in therapie om van mijn smetvrees af te komen :D . It was a lousy week! Maar gelukkig...niet het einde van de wereld...

Deel Deze Pagina