Het leed dat moeder zijn heet ;-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mona23, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat vandaag voor het eerst naar school. Moeders vindt het spannender dan hijzelf :D

Ik merk aan mezelf dat ik een beetje blijf hangen in de piekerfase. Ik ben erg bang dat de juffrouw me gaat vertellen dat mijn kind erg druk is/ slecht luistert en niet op deze school thuis hoort. Gek wordt ik ervan.

Hij is ook druk, heeft moeite met stil zitten en wil 100 dingen tegelijk. Als ik ga relativeren is dit ook normaal, hij is pas 4.

Wie herkent dit en heeft tips om dat gepieker weg te krijgen.

2. mamanick

mamanick Actief lid

22 aug 2012
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen tips, zie er nu al tegenop. Mijn zoontje gaat in januari, is druk kan niet stil zitten en is met alles tegelijk bezig.

succes vandaag en heel veel sterkte.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Daar waren we bij onze dochter ik bang voor, maar we hebben nog geen opmerkinng gehad.
    Hoe was het gegaan vandaag?

4. mona23

mona23 Niet meer actief

De juf vertelde de handen aan hem vol te hebben gehad.
    Hoelang gaat je dochter al naar school?.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heel herkenbaar hoor. De eerste weken vond ik ook echt ingewikkeld en zag overal beren op de weg. Mijn zoon is ook erg beweeglijk, aanwezig, druk, enorm driftig af en toe. Ik was zo bang dat de juf zou gaan vertellen dat ik een "probleemkind" heb. Maar de juf vertelde dat het heel goed ging op school.
    Nu nog 3 weken vakantie en dan weer school. Hij heeft zo veel vriendjes gekregen op school en heeft veel speelafspraakjes. Dat is echt superleuk. Als ik vriendjes in huis heb zie ik zoveel overeenkomsten. Dan valt het drukke, driftige, beweeglijke gedrag wel mee ;).

6. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Morgen wordt mijn kleine grote man 4, en maandag mag hij voor het eerst naar school.

Mijn zoon is juist heel rustig, kat uit de boom kijkend en ik "pieker" er juist over dat hij het heel moeilijk gaat krijgen... Huilende taferelen iedere ochtend...... Pff, zwáár voor mij :p

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hmm, de jongste gaat per 5 oktober naar school en de juf kijkt er volgens mij erg naar uit (laat ze een beetje doorschemeren), omdat ze de oudste zo lief vind. De oudste is altijd al wat rustiger geweest, al is dat nu wat aan het veranderen, bovendien behoorlijk pienter (CITO-score twee keer A) en absoluut niet lastig. Juf was blij dat hij aan het eind van het jaar wat ondeugender werd.
    De jongste is een ander verhaal... Hij is net zo lief als zijn broer, maar gewoon veel drukker, opvliegender, brutaler als de oudste. Ik heb zitten twijfelen om de juf te waarschuwen, maar zoals gezegd is hij natuurlijk net zo'n lieverd als zijn broer en wil ik natuurlijk helemaal geen valse start voor hem creëren. Dus juf ziet het vanzelf wel... Op kdv is hij overigens ook echt niet zo ondeugend als thuis en vinden ze hem gelukkig ook erg lief, dus het gaat waarschijnlijk best goed komen, maar toch... Ergens wens ik de juf heel veel succes;)

8. mona23

mona23 Niet meer actief

Dat stelt me wel enigszins gerust. Hin had vanmorgen elk geval veel zin om naar school te gaan.

Dankjewel

Deel Deze Pagina