Ik zet mijn dochtertje altijd voor de buis bij mij op schoot en knippen maar! Altijd als ze echt protesteert stop ik, en morgen komt de rest. Vandaag ga ik verder en kom bij haar duimpje aan.. Ik knip en een krijs en het begint te bloeden. Snel keukenpapiertje eromheen gedaan om te stelpen. Ja hoor, stukje vel er afgeknipt . Pleister erop, met een verbandpleistertje zodat ie blijft zitten. Maar wat kan dat bloeden!! Ze sabbelt een paar keer maar lijkt er geen last van te hebben... Zij niet, ik wel haha. Het voelt echt beroerd. Heeft iemand nog tips voor verzorging van het wondje? Ik laat het voor nu even met pleister er op zitten, zal later op de dag wel verder kijken naar de wond.
misschien gewoon vijlen ipv knippen, dat is voor je dochter misschien ook minder eng.. en voor het wondje ja gewoon een pleister (heb je het wel gespoeld onder kraan voor de bacterien?) en daarna aan de licht laten drogen als het bloeden is gestelpt.. sterkte
Ja het is schoongemaakt. Vijlen duurt voor haar te lang. En slapend gaat bij haar ook niet. Ze vind het niet eng, maar ze zit gewoon niet stil
oow oke maar je heb ook vijlen die die meer gritt hebben dus niet de kartonnen vijlen van de kruidvat die gaan als een tierelier... maar goed ik vind het knap dat je durft te knippen als ze niet stil zit haha
Ik knip altijd als ze heeel diep slaapt maar heb ook wel es gelezen dat in een autostoeltje zetten kan helpen? Dan kunnen ze iig niet wegrennen idd, haha.
Knip je met eeb gewoon schaartje of zo'n echt knijpertje? Dat laatste gaat hier altijd goed maar snap je geruzie
Herkenbaar helaas.. Ik heb 1x in de vingers geknipt ( per kind..) Knip inderdaad als ze vast zitten in kinderstoel of bij papa op schoot, dat helpt wel wat
ik gebruik altijd zo'n knippertje, met schaartje kan ik het echt niet! Zelfs niet bij mezelf hahaha. Ik voel altijd even of dat ik helemaal goed zit en knip dan. Gisteren viel de pleister er onderweg af, daarna lekker laten drogen. Het valt wel mee, in de ochtend heb ik het nog even schoongemaakt, en vanavond voor het slapen dan nog een keer. En dan zal het wel goed verder genezen. Ik doe het altijd eventjes tussendoor op de momenten dat ze dus rustig op mijn schoot zit voor de buis... afin, zo'n eerste keer is echt schrikken
ohhh hoe herkenbaar! ik heb ook een aantal keren in het velletje geknipt van mijn dochter. Haar vingers, tenen.. ohhh wat vond ik het erg! Bloeden als een rund natuurlijk zo'n vleeswond. En dochter had er weinig van , keek verbaasd wat ik nou zat te doen met keukenpapier en dat rode wat uit haar lijfje kwam haha. Uhh tips.. ik denk dat je het al heel goed doet door haar op schoot te nemen. Zij moet dan ook met haar neus vooruit kijken, dus jouw buik tegen haar rug. Wat ik doe is eerst knippen met een nagelschaartje, dat vindt ze reuze interessant als ik haar aandacht erop laat houden. Daarna komt het vijltje. Nou dan zijn de poppen aan het dansen. 2 vingers gaan nog maar de rest gaat onder luid protest. Niet het meest gezellige moment maar zulke dingen horen erbij vind ik, en ze is het me altijd alweer vergeven als ze klaar is en van mijn schoot mag. Ik hou haar vinger goed vast en zet haar dicht tegen me aan zodat ze zich niet weg kan als ze zich in bochten wringt. Daarna nooit meer in mijn dochter geknipt (wat klinkt dat raar haha) Zelf voordoen eerst helpt misschien ook. Hier trouwens niet, dus is het even huilen en boos zijn 2 minuten en daarna kan ze weer lekker spelen. Of een tekenfilm op tv, beetje afleiding.
Zo'n knippertje is inderdaad link. Ik knip met een schaar en nog nooit mijn kinderen verwond. Ze zitten bij me op schoot als ik het doe. Ik knip grof en vijl daarna de scherpe kantjes weg.