Een simpele, maar voor mij toch prangende vraag. Mijn dochtertje heeft spruw . In de bijsluiter van het medicijn staat dat ik haar kleertjes op 60 graden moet wassen. Maar in bijna al haar kleertjes zit een label waarin staat dat het maar op 40 graden mag. Kan ik die kleertjes (ze zijn al een keer op 40 graden gewassen) toch op 60 graden wassen? Hoop dat iemand het antwoord heeft!
Ja hoor deed ik ook altijd. Prenatal kan er prima tegen na een paar keer wassen is mijn ervaring. Hema ook. Zeeman/wibra zal verkleuren of krimpen.
Ik heb veel kleertjes van de Hema, maar mag bijna allemaal standaard op 60 graden. Zelfs veel gekleurde was.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens meer kijk hoe heet ik die kleertjes mag wassen, doe alles op 60 graden. Alleen die van de zeeman/wibra zijn bij mij wel eens iets gekrompen of verkleurd, maar voor de rest nooit problemen gehad. Ik krijg sommige etensvlekken er anders niet uit...
Witte kleding was ik sowieso altijd op 60 graden, van begin af aan. Gekleurde kleding kan ook prima hoor, zeker als het al vaker gewassen is.
Zolang het katoen is, kan het gewoon op 60 graden, zelfs een keer op 90 kan eventueel. Synthetisch zal het minder fijn vinden maarja je wilt aan een klein kindje eigenlijk alleen natuurlijke materialen als katoen linnen wol en zijde.