Lastig. Ik vind in principe dat als je een cadeau geeft je daar niets voor terug moet verwachten. Dus ik denk dat je dat er los van moet zien (is wel een beetje lastig, ok). Maar op zich vind ik het al (los van andere zaken) gewoon echt niet netjes om op het laatste moment af te zeggen met op het oog een kulreden, om dan vervolgens te lezen dat ze gewoon een leuk avondje heeft. Tja. Daar mag je best iets van zeggen. En dan zou ik er wel bijhalen dat je haar nooit vraagt, maar als je het wel doet, dan loopt het zo af. Terwijl jij straks wel wekelijks op zou passen bij haar. Hoe zou zij het vinden als jij elke keer 's ochtends opbelt om te zeggen dat je niet kan? In dit geval vind ik wel: voor wat hoort wat... Het klinkt inderdaad een beetje alsof jij de goedzak bent in deze relatie. Daar is niets mis mee, maar als er misbruik van wordt gemaakt, moet je daar wel iets aan doen...
Ik heb precies dezelfde zus als wat jij omschrijft, het werd op denk duur een ergenis en ik werd alleen maar gefrustreerd van haar. Als ze wat nodig had zoals d'r babyuitzet dan was ze poeslief maar andersom.... echte profiteurs zijn dat. Ik was het na een tijd echt beu en heb haar in mijn boosheid de deur gewezen, ze is ook nooit meer teruggekomen en ik ben er echt blij om... het kwam altijd maar van één kant, heel erg jammer dat wel. Het kan ook anders... maar je kan ook niet over je heen laten lopen. Ik zou zeggen afstand nemen.... geen spullen meer geven en kijken wat er van haar kant komt, denk dat je daar je conclusie's wel uit kan halen. Wat betreft het oppassen dat zou ik ook op het laatste moment afzeggen.