Meiden, ik heb even wat geruststellende woorden nodig want ik raak hier zo gefrustreerd van In ronde 3 begon ik met ovulatie testen. Ik had op CD15 positieve testen. Ronde 4 had ik op CD16 positieve testen. Vorige ronde geen testen gebruikt omdat ik het enigzins los wilde laten. Ik moest toen op controle bij de gyn vanwege beschadiging aan baarmoeder in mijn vorige zwangerschap door een arts tijdens een operatie. Toen was wel te zien dat ik op CD19 een eisprong had gehad (ik was op CD20 op controle en er was duidelijk te zien dat er de dag eerder een eitje was gesprongen). Ze raadde wel aan om door te gaan met testen zodat ik het voor mezelf goed bij kon houden. Deze maand, ronde 6, dus maar weer gestart met testen. Maar tot op de dag van vandaag geen positieve test te bekennen...en ohh wat maakt me dit weer onzeker. Geen positieve test is toch geen eisprong en geen kans op zwangerschap toch? Zit nu al op CD19 en heb normaal een cyclus van 27 t/m 31 dagen met een LF van ongeveer 12 dagen dus heb er een hard hoofd in dat het deze maand nog goed komt Voel me zo belabberd.... Onderste testje is van net..heb het idee dat ze maar gewoon blijven hangen en amper oplopen Weet dat niemand er wat aan kan veranderen maar wilde even van me afschrijven. Word er zo kriegel van!
Ik snap het..en ik mag niet eens miepen.. Want we zijn pas 1 ronde bezig! Maar frustrerende is dat ik eindelijk na ruim 5 maanden mijn ovulatie had na stoppen met de pil.. (Met eindelijk n menstruatie) Toen niet bewust benut zeg maar en nu wilden we dus wel extra klussen rond de ovulatie en dan vind ik m niet! Ik heb 5 maanden gewacht tot de boel weer werkt. Kan toch niet zo zijn dat het nu allemaal gewoon nog niet naar behoren werkt. Word er erg onzeker van! Wil er niet al zoveel mee bezig maar maar het idee dat we gaan proberen terwijl de boel toch niet werkt frustreer enorm!
Ja het is echt zo frustrerend. Vorige maand gerust gesteld door de gyn dat alles er prima uit zag... en nu blijft verdorie mijn ovulatie weg. Voel me er zelfs lichtelijk depri door. Ben vreselijk emotioneel afgelopen dagen. Ook te horen gekregen dat een goede vriendin zwanger is al meteen in ronde 2. Zo blij voor ze maar toch zo dubbel gevoel. Dat het nog niet raak is na een half jaar, oké. Maar dat ik nu geen piek kan vinden vind ik nu al helemáál vreselijk
Dat eeuwige wachten.. Geen idee of ik geovuleerd heb dus.. Nu weer afwachten of ik ga menstrueren. Ik hoop zo dat ik m gewoon per ongeluk gemist heb! Mijn eerste en enige cyclus was 33 dagen.. 22 juli zal mijn NOD zijn. De testen liepen op om vervolgens weer knetter negatief te zijn. Heb t testen toen maar opgegeven. Heb je wel 'kenmerken?' Eiwitslijm? Dat had k wel enkele dagen toen de test opliep (afgelopen weekend) en gister ineens n dikke grote klodder?! Schrok ervan (sorry) Ik dacht misschien dan toch nu? Verlaat? Ovtest negatief.
Ik heb de afgelopen dagen wel wat slijmverlies en het voelt van onder heel vochtig zegmaar. Lijkt dus wel echt op vruchtbare periode. Maar negatieve testen dus Had er zoveel vertrouwen in; 2 maanden keurig mooie positieve ovulatietesten gehad, vorige maand eisprong op echo gezien... en nu gebeurd er gewoon niks. Heb het nog niet eerder gehad afgelopen tijd dat ik zó in een dip zit als nu. Voel me zo ontzettend bagger Huil ook ontzettend veel, dacht misschien door de hormonen maar zal wel niet. Ik test dus meestal 2x per dag dus ik kan hem haast niet gemist hebben Blijf gewoon doortesten maar ik begrijp er helemaal niks van Hoop dat ik nu gewoon langere cyclus heb en latere eisprong en dat ik hem nog ga vinden...
Ach meid, wat vervelend dat je zo in n dip zit. Ik heb t advies gekregen om je op de leuke dingen v het zwanger worden te richten, zoals namen, kinderkamers.. Misschien leuke boeken? En niet te gefocust bezig zijn met je lijf. Nou hoor ik je denken ja maar 'wat als..' Dat eeuwige 'wat als..' doe ik ook. Je gyn heeft je ook gezegd dat alles er prima uit ziet, dat lijkt me toch erg fijn om te horen! Je hebt een prachtige zoon.. Dus het is eerder goed gekomen. Probeer er n beetje op te vertrouwen dat het goed komt (moet mezelf ook streng toespreken hoor!) Ik hoop dat je nog een verlate eisprong vind.. En snel een positieve test in handen hebt!
Je hebt ook gelijk. Ben nu alleen gewoon bang dat er toch iets misschien niet goed is. Het is gewoon frustrerend omdat je er zelf geen controle over hebt. Ik weet gelukkig dat ik zwanger kan worden (vriendlief heeft nog geen kids dus dat weten we natuurlijk niet zeker) Moet mezelf ook een schop onder mn hol geven. Lukt me vaak ook wel Maar nu die testen niet positief zijn ben ik bang dat er helemaal geen kans meer is op zwangerschap. En dat vind ik zo lastig! Hoop voor jou ook snel op positief nieuws!! Xx