Zijn t niet van die knutten, kneten...whatever hoe die minuscule krengen heten. Ze zijn maar een paar mm groot, je hoort ze niet en zijn verdraaide rot te vinden. Maar ze geven behoorlijke schijven en het JEUKT!!! Beetje witte keuken azijn deppen helpt wel, warme lepel (maar die is flink warm dan, niet elk kind blij mee en zeker niet pp elk huiddeel inzetbaar! (Let op er is een verschil tussen kinderhuidje en volwassen huid qua temperatuur en duur van contact) kan dat enzym van de beet laten stollen en dan jeukt het ook minder.
Hier werken allergietabletjes goed bij mijn dochter, gewoon cetirizine verkrijgbaar bij de supermarkt/drogist. Zij krijgt ook enorme bulten, en bv een steek op haar hand zorgt voor een dikke, warme hand die ze dan niet goed meer jan gebruiken. Tabletje cetirizine en het trekt na een paar uur weg (ipv pas na dagen).
Ik reageerde als kind vrij heftig op steken van muggen. Het enige wat hielp was nestosyl. Blij toen ik dat ooit ontdekte pfff...
Ik ben als puber ooit eens geprikt door een muggensoort waar ik blijkbaar allergisch voor was. Bulten zo groot als mijn scheenbeen. Ik kreeg toen allergietabletten vd dokter (tegenwoordig zijn die ook vrij verkrijgbaar) dat was echt een opluchting, die jeuk was echt verschrikkelijk.
Dit had ik vorig jaar! Normaal zelden gestoken door muggen en toen drie gigantische schijven op mijn benen, een op arm en ook nog op voorhoofd. Mijn hele hoofd zwol op en pijn dat dat deed… Ik was net quasimodo…. Duurde dik een week voor ze weg waren.
Antihistamine en koelen/mentholgel (maar dat laatste niet als er een wondje op zit). (En mbt je vraag ‘gaat dit voorbij’; de bulten zullen niet de rest van zijn/haar leven blijven zitten, maar grote kans dat er vaker heftig gereageerd wordt. Mijn oudste dochter en ik hebben er allebei last van, krijgen regelmatig flinke bulten of hele schijven. Daarom overal in huis horren om ze in huis zoveel mogelijk te weren. En we hebben altijd antihistamine en mentolgel ed in huis. En een ‘insectenbeetuitzuigding’ (geen idee hoe dat officieel heet ).)
Loratadine en cetrizine. Ik geef mijn jongste loratadine maar hij combineert dat ook met andere huisarts voorgeschreven medicijnen. De rest krijgt cetrizine. Wij hebben allemaal nogal een atopische constitutie en krijgen als onderdeel daarvan echt idiote grote nattte muggenbeten. Antihistamine maakt het met een dag beter, minder merk, maar nog steeds wel rode plekken en een beetje verdikking. Let ook op dat het niet gaat ontsteken als ze open gaan en gaan natten. Wij douchen dan ook met Betadine zeep als dat gebeurt.
Idd antihistamine en bij veel jeuk kan je ook nog Lidocaine vaselinezalf gebruiken, dit verdooft, ik gebruik het sinds een paar jaar zelf op muggenbeten, want verga ook altijd van de jeuk. Kun je bij de apotheek kopen.
Ik gebruik altijd onctose. Haal elk jaar een voorraadje bij een Franse apotheek. En ik slik daarnaast allergie tabletten (tevens voor de hooikoorts).
Hier gebruiken we ook antihistamine pilletjes voor de reactie op muggenprikken. Zowel m'n jongste als ikzelf hebben er last van.