hallo meiden, ik weet dat het heel persoonlijk is wanneer je het verteld maar toch even jullie meningen op tips of wanneer hebben jullie het verteld? dinsdag bij de verloskundige geweest voor de eerste keer, volgens de berekeningen was ik toen 8 weken zwanger en alles zag er goed uit gelukkig( hartje klopte) 2 week voor deze afspraak ben ik bij de dokter geweest voor een echo omdat ik me totaal niet goed voelde en hier zag hij al wat knipperen dus dit was ook een goede echo. nu hebben we 15 februari een termijn echo bij de verloskundige.. als het dan goed is zou het dan tussen de 10 a 11 week zijn.. is het denken jullie te vroeg om aan men schoonouders te vertellen? mijn vriend word 22 februari geopereeerd en ik ben dan de hele middag met mijn schoonmoeder in het ziekenhuis en aangezien ik me niet goed voel steeds is het lastig steeds te moeten liegen en als we het dan bij 11 week vertellen tegen onze vrienden zou dat te vroeg zijn? dat zou betekenen dat we dan 3 goede echo's hebben gehad.. en dat iedereen het natuurlijk te horen krijgt tips? of hoe hebben jullie dit aangepakt
Bij 5 weken verteld aan mijn ouders tijdens sinterklaas(vader was toen jarig). En rond de 8 weken verteld aan schoonouders(schoonmoeder jarig). En daarbij ook aan broers en zussen. Vriendin wist het direct bij de positieve test.. En de rest van de wereld verteld na de termijnecho, toen was ik 11w3d. Is maar net waar jullie je goed bij voelen😉
Op dit moment weet alleen onze beste vriend en onze beste vriendin het. Onze ouders,zussen,broers en andere vrienden weten het nog niet. We willen wachten tot we de echo hebben gehad met ongeveer 11/12 weken Ik twijfel alleen hoe ik het mijn ouders moet vertellen, ze zijn 3,5 jaar terug naar noorwegen verhuist dus ik denk dat het gewoon via facetime word ofzo
Mijn ouders wisten het na de eerste echo, de rest na de termijnecho. De eeste keer ging het mis en was blij de dat we het nog niet openbaar hadden gemaakt. Maar het is idd persoonlijk. Veel plezier met het vertellen
Mijn moeder wist het met 5 weken Mijn vader na de termijnecho 2 vriendinnen met 3 weken en 6 dagen 🙈 De rest na de termijnecho. Mijn schoonouders wisten het net voor de termijnecho
Ouders/schoonouders/dichtbij vrienden en broers/zussen wisten het met 4 weken, mijn baas met 8 weken en werk en de rest van de wereld met 14 weken
We hebben het deze keer verteld na de echo met 10wk. Iig aan de beide ouders en broers/zussen van mijn man
Vroeg? Ik vind het juist laat. Ouders, schoonouders, broer/zus en vrienden hebben we het in de week van de positieve test verteld. Buren en collegas rond de 8 weken, en met 11 weken op Facebook gezet voor de rest van de familie.
Hier vertellen we het mijn ouders en familie na 2 goede echo's, dus dat is na 10 a 11 weken. De rest moet hier echt wachten tot de nekplooimeting met 12 wk
Ik heb het pas aan de buitenwereld verteld toen mijn buik zichtbaar werd. bij de 1e met 5 maanden haha 2e met 8 weken aan schoonouders met 18 weken aan de buitenwereld 3e met 9 weken lichtelijk onder dwang aan iedereen op onze bruiloft aangezien mijn trouwjurk erg strak zat en mijn buik al mega te zien was Nu ben ik ruim 7 weken en met wijde truien is het nog wel te verbergen dus hoop dat het nog even lekker koud blijft haha
Vanaf 6 weken aan ouders, schoonouders en beste vriendinnen Na 10 weken iedereen Ik snap t ook niet zo goed eerlijk gezegd. Waarom zou je t niet tegen je schoonmoeder zeggen? Is ze er toch voor je als er wat is?
Bedankt voor jullie leuke reacties @mw21 daar heb je gelijk in! zo dacht ik er ook over alleen mijn vriend wou even wachten dit ivm het een eerste kleinkind is en zei zich heel moeilijk kan stil houden vooral omdat ze erg blij zal zijn. daarom hebben we er even mee gewacht en willen we het haar en mijn schoonvader sowieso 15 februari vertellen en de rest ligt aan de echo van 15 februari dan even brainstormen over hoe of wat
Ik heb het verteld met 8 weken. Omdat ik met ZI zwanger werd wist ik het al heel vroeg dus voor mijn gevoel moest ik het al zo lang geheim houden terwijl ik het van de daken wilde schreeuwen. Mijn moeder en beste vriendinnetje heb ik t wel gelijk verteld. Mijn moeder was er zelfs bij toen ik de test deed
Ik heb afgesproken dat ze moesten wachten met doorvertellen. Ook omdat we het graag zelf wilde vertellen Maar 15 februari duurt niet lang meer
Wij hebben 15 maanden moeten wachten en ik heb het direct vanaf dag 1 tegen iedereen verteld.. als het misgaat zeg je dit toch ook? Is niks om over te schamen. Ik ben veel te blij om het voor mezelf te houden. Nu niet dat ik het al meteen op sociale media ga gooien, maar tegen mensen die ik ken en tegenkom die mogen het weten. Iedereen wist immers toch al dat we bezig waren voor kindjes.
Hier in de week na de positieve test onze ouders en vrienden verteld. Kon ook niet langer wachten omdat iedereen wist van onze terugplaatsing haha.
Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik het op de dag van de test laten weten aan m'n ouders en beste vriendinnen. Diezelfde week m'n schoonouders en rond de 10 weken verdere familie/vrienden en rond de 12/13 weken iedereen. Nu weten alleen een paar vriendinnen het. Mijn moeder is 11 maart jarig en eigenlijk wil ik het dan pas vertellen. Geeeeen idee of dit me gaat lukken.. haha!
Bij de eerste ouders en zus na de positieve test, rest van de wereld na de eerste echo. Bij de tweede wederom ouders en zus na de positieve test, rest van de wereld met twaalf weken. Mocht ik weer zwanger raken, horen mijn ouders en zus het na de positieve test , rest van de wereld geen idee eerlijk gezegd, lijkt me ergens heerlijk om het pas heel laat bekend te maken.
Bij mijn vorige zwangerschappen zijn we gelijk op de dag van de positieve test naar onze ouders gegaan. Deze keer willen we het voor het eerst op een leuke manier vertellen en dat gaan we volgende week doen mits de echo goed is. Ik ben dan 8 weken zwanger en hou het dan al bijna 4 weken geheim en ik moet eerlijk zeggen dat het me ontzettend zwaar valt! Ik voel me echt een leugenaar en daar ben ik zo slecht in!
Ik ben vrij laat met deze zwangerschap mijn ouders weten het nu ander halve week. Mijn schoonfamilie een week en de rest weet noga n niets.. ik heb deze week een vruchtwater punctie als die uitslag goed is maak ik het wereld kundig ..