Het leed, dat rijden in het verkeer reed.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimi1, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je een taxi besteld, ga je niet een blokje om lopen, om in of uit te stappen.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ergernis nr.1 is voor mij scholieren op de fiets. Ze komen in grote drommen, fietsen met 4-en naast elkaar, blokkeren de hele weg, stoppen niet bij stoplichten en haaientanden maar blijven als een kudde bizons gewoon doorgaan, hebben hun versnelling op 1 staan zodat ze nog net niet omvallen, blèren door de straat heen, schoppen tegen mijn container aan als die langs de weg staat, gooien blikjes en snoeppapiertjes in de tuinen... Ik woon het centrum aan een straat waar voor 3 scholen het fietsverkeer uit de dorpen doorheen komt en ik had niet kunnen bevroeden hoe irritant ik dat zou gaan vinden.

Wat automobilisten betreft: gebruik van telefoons. Ik heb een keer een heel eng ongeluk gehad met zo'n klootz*k die zo nodig op zijn telefoon moest kijken ipv op de weg. Auto total-loss en ik een paar weken op bed met een zware hersenschudding en kneuzingen. Ik snap dat echt niet.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan het je niet voorstellen he... hier zelfs een lampje op de kinderwagen, moet een drukke weg oversteken waar je regelmatig haast voor je klote word gereden, ondanks het zebrapad

4. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik vind dat de laatste tijd slechter aan het verkeer deelgenomen wordt. Inderdaad de haast die iedereen heeft, geen geduld meer voor elkaar. Maar ook vooral maar wat lijken te doen, de gekste capriolen uithalen, waar zelfs mijn dochter van 7 vol verbazing wat van zegt. En zelfs parkeren is errug moeilijk voor veel mensen. Twee plekken in beslag is meer "normaal" dan af en toe.

Ik hou zelf van doorrijden, maar ik ben absoluut geen bumperklever. Ik laat mensen vaak voor gaan. Natuurlijk erger ik me ook wel eens, maar doe geen rare dingen in de auto.

Maar sommige mensen hebben serieus oogkleppen op en denken aan niets anders dan hunzelf. Zo jammer!

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik vind het al irritant als mensen 70 tijden waar je 80 mag, maar mijn man rijdt elke dag op de N36 (beruchte dodenweg) en hij zegt geregeld dat er weer mensen 75/80 reden terwijl dat een 100 weg is.

Ik zeg over die weg altijd: de weg is niet gevaarlijk. De mensen die er gebruik van maken, maken hem gevaarlijk. Pas geleden is er nog een grote controle geweest op het gebruik van mobiele telefoons. Ik geloof dat ze toen in 1,5 uur 36 mensen beboet hebben omdat ze hun mobiel in hun handen hadden.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Hier ook paar wegen waar je 50 mag maar waar ik eerder 40 dan 60 rij... omdat ik weet dat het onoverzichtelijk is èn er veel kinderen langs die wegen wonen. Maar je mag me er wel inhalen ;)
    Buiten de bebouwde kom rij ik dan wel weer vaak te hard:|

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Zou er eigenlijk standaard op moeten zitten

Biny vindt dit leuk.
  8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Geduld hebben met mensen dat mogen meer mensen wel voor ogen hebben. Ook al doet een ander iets doms, je er niet over opwinden. Dat is een hele kunst! Maar probeer ik wel zo veel mogelijk.

Maar ik word wel echt heel boos van telefoons in het verkeer. Het liefst staat daar 10 jaar cel op, en ook voor lachgas + wiet. Die combi komt namelijk hier in Utrecht iets te vaak voor. Lekker mensen aanrijden omdat het henzelf niet uitmaakt of ze de cel ingaan of dood zijn. Best gevaarlijk als het een ander niet uitmaakt wat er gebeurt... en dit weekend nog een meisje van 21 op weg naar haar werk door overleden. De jongens in het Golfje leven uiteraard nog.

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vandaag heb ik bijna elke ergernis meegemaakt die in dit topic genoemd is.
    Bumperklevers, te langzaam rijden op de snelweg, invoegen op de snelweg met 80/90, opeens remmen, 100 rijden op de snelweg...

Wat langzaam optrekken betreft ben ik er ook schuldig aan sinds we een nieuwe auto hebben. Het is een diesel en dat ding komt amper op gang in zn 1. Als ik eenmaal op gang ben trap ik wel goed door trouwens Haha

Biny vindt dit leuk.
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik erger me vooral aan capriolen tijdens files. Steeds van baan verwisselen, overal tussen willen... heel irritant. Iedereen staat stil en wacht.. waarom zou dat dan niet voor jou gelden?

2littlemonkeys en Manque vinden dit leuk.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Waar ik me de laatste tijd over verbaas, is dat als je op een 80 weg rijdt, er er komt een verbreding van de weg (eigen afrit voor de mensen die link's moeten) dat, ook al komt er geen verkeer van de zijwegen dat de auto's dan toch afremmen naar 60?????

Of op diezelfde 80 weg bij een verkeerslicht dat ze ook teruggaan naar 60.
    Ohja, het verkeerslicht staat al die tijd al wel op groen. . ..

13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant

Dit is ergenis nr 1 bij mij.

14. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Bij ons in de buurt staan de glasbakken, brievenbus etc aan de ene kant van de weg en (meer dan voldoende) parkeerplaatsen er tegenover. Helaas zijn er veel mensen te lui om even een straatje over te steken. Dus regelmatig staat er een auto op de weg geparkeerd. Heel asociaal vind ik het. Het is niet nodig en het is dichtbij een kruispunt wat het extra onoverzichtelijk maakt.

15. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik moet voor m'n werk echt een heel stuk op een 80 weg waar je eigenlijk niet in kan halen behalve op de rotondes.
    Waar ik me echt overspannen aan erger zijn dan van die tractors of hooiwagens of weet ik wat voor gevaartes die serieus max 40 rijden en de hele rotonde gebruiken zodat je er echt.niet.langs.kan. aaaaarg!

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat ik ook ronduit asociaal vind is mensen die parkeren op een invalidenparkeerplaats. Pas geleden een auto bij de Jumbo. Auto stond nog aan en er zat nog iemand in de auto. Geen kaart en die jonge man kwam er later doodleuk aanlopen. Ik vind het alleen maar goed dat die boetes zo torenhoog zijn.

Bumperkleven kan ik ook niet tegen. Als er iemand achter mij zit te drukken ga ik expres langzamer rijden. Ik rij dan gewoon de toegestane snelheid en soms nog wel iets harder.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Fietsen en voetgangers in het donker die niet te zien zijn. Laatst nog een voetganger bijna onder de auto. Was donker, regende en ze was helemaal donker gekleed. Ze stak gewoon over en ik zag ze dus echt op het laatste moment. Hier als we gaan wandelen iedereen een refector vestje aan.

18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

Landbouwverkeer mag max. 25 km per uur rijden.

https://vvn.nl/landbouwvoertuig

19. Manque

Manque Niet meer actief

Het verbaast mij dat mensen zich ergeren omdat anderen niet de maximumsnelheid rijden. Het is een maximum- en niet een minimumsnelheid o_OVrachtwagens, landbouwvoertuigen en bijzonder vervoer mogen geen 100km/h rijden en oude auto's kunnen niet eens altijd 100km/h, laat staan 130km/h. Mogen die dan niet de weg op? Ik denk dat je jezelf er beter bij kunt neerleggen dat je niet altijd de max. kunt rijden.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.052
    113
    Als je maar 100 kan rijden, prima, lekker doen. Maar ga niet op de snelweg met 95 een (vracht)wagen die 90 rijdt inhalen. Is gewoon gevaarlijk én je blokkeert de linkerbaan waar ik wél 130 rij.

Net als invoegen op de snelweg met 70: hartstikke gevaarlijk.
    Alle begrip voor mensen die niet harder durven of kunnen, maar wanneer er gevaarlijke situaties door ontstaan is het een ander verhaal.

Aszz, Zara75 en louan vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina