Klopt helemaal hoor wat je zegt. Maar het zijn wel vaak gewoon nieuwerwetse auto's die met een gangetje van 100 op de linkerbaan (van een snelweg waar je 130 km/uur mag) gaan rijden om een vrachtwagen in te halen. Van mij mag je dan wel wat sneller rijden om in te halen hoor. Blijf anders gewoon doorrijden op de rechterbaan wat mij betreft. Heb zelf ook een hekel aan mensen die geen richting aangeven op een rotonde. Van die mensen waarvan de auto blijkbaar een richtingaanwijzer als optie had en wat hen dan dus te duur was ofzo. Sta je daar voor die rotonde te wachten. Of fietsers zonder verlichting in het donker. Als automobilist zien we die echt pas op het laatste moment hoor. Kamikazefietsers die zomaar met een blik op oneindig en met oordopjes in hun oren gewoon lukraak voor je auto langs schieten, al dan niet met een kind in een fietsstoeltje achter op hun fiets.
Hier staan ze wel eens als idioten te toeteren, als de postbode zijn bus even stil heeft gezet. Ik ben wel eens naar buiten gegaan, om te zeggen dat even achteruit rijden en een andere straat pakken ook een optie is.
Er wordt hier steevast te hard gereden in zones rondom de school, asociaal geparkeerd (ouders die te beroerd zijn om 10 m verder te lopen en gewoon hun auto OP de stoep parkeren, waar ik dan met een kinderwagen en twee kinderen aan de hand langs moet), geen richting aangegeven, getoeterd om het minste en oversteken op een zebrapad moet je met gevaar voor eigen leven doen. Echt... ga dan niet de weg op.
Ik neem het ze ook niet kwalijk hoor maar dat maakt het niet minder irritant om zo'n lange weg met een slakkengang te rijden
Oh ja, die richtingaanwijzer op de rotonde. Ergenis nr 1. Ben bang dat mijn dochter heeft leren vloeken hierdoor. Echt, die zit in iedere auto hoor, die richtingaanwijzer, maar is blijkbaar nergens te vinden.. sta je daar als malle Eppie wortel te schieten.
Heb zelfs om die reden een jobaanbod afgeslagen. Leuke job maar in die route is een lange saaie weg waar je niet mag voorbijsteken, op de kleine stukjes waar het mag is druk tegenverkeer. En altijd zijn daar fileveroorzakers .Mag je 70, gaan die 60. En 1 op 3 keer heb je 20 auto's voor u een tractor. Laatst ging ik naar een vriendin via die straat. Tractor voor mij. 2u later ging ik terug en ja hoor, diezelfde tractor voor mij
Hahaha, je zou toch uit je vel springen! Heel herkenbaar, hele slierten van auto's achter zon vreselijke tractor. Niet overdreven soms dubbele reistijd! Vreselijk!
https://www.ad.nl/den-haag/ik-ga-echt-niet-omkeren-die-ambulance-moet-maar-omdraaien~a4e07b8d/ Weer zo één die het geduld niet kan opbrengen om te wachten en dan ook nog met veel tegenzin en moeite omdraait zodat de rest ook verder kan. 'Ik ga echt niet omkeren, die ambulance moet maar omdraaien' Ongeduldige bestuurders in Den Haag hebben vorige week voor flink wat irritatie gezorgd bij de wijkagent van Leyenburg. 'Waarom wordt er zo gereageerd, terwijl er iemand op een brancard wordt weggedragen?' vraagt de agent zich af op de facebookpagina van politie Zuiderpark. Het is dinsdag 2 januari als hulpdiensten naar de Leyweg in Den Haag gaan. Bij een ongeluk ter hoogte van het ziekenhuis is een slachtoffer gevallen. De weg wordt gedeeltelijk geblokkeerd door de dienstvoertuigen. Er ontstaat een lange rij wachtende auto's. Terwijl de wijkagent van de achterste auto naar voren loopt wordt door meerdere bestuurders aan hem gevraagd of ze niet kunnen opschieten. Aan de bestuurster van de voorste auto vraagt de agent of ze even kan keren, zodat het andere verkeer ook kan draaien en de weg kan vervolgen. ,,Ik ga echt niet keren, want die ambulance moet maar doorrijden'', antwoordt ze. Ze was erg boos, omdat de ambulance in de weg stond Wijkagent Leyenburg ,,Ja, u leest het goed'', wordt beschreven. ,,Terwijl er een verkeersslachtoffer op de brancard werd getild, waren deze uitspraken een zwaar contrast met respect voor het slachtoffer en de hulpverleners.'' De agent moet meerdere malen de vraag herhalen, voordat de vrouw - zij het met moeite - luistert. ,,Ze was erg boos, omdat de ambulance in de weg stond.'' Tip Voor de mensen 'die zich op zo'n moment gedupeerd voelen' heeft de wijkagent een tip: ,,doe een ademhalingsoefening''. ,,Voor ons scheelt dit een hoop vraagtekens waarom er zo wordt gereageerd.''
Triest, echt triest, wat is 5 minuten van je tijd? Echt ongelooflijk... de meeste zijn zo gejaagd en denken alleen maar aan zichzelf ... erg zat
Ook zoiets stom. Mijn zoon was vorige week aan het fietsen. Hij kwam van een vriendje twee straten verderop. Hij kwam een begrafenisstoet tegen en ik leer mijn kinderen dat je de auto even aan de kant zet zodat ze er makkelijk langs kunnen (indien mogelijk uiteraard). Ze zijn dan ook stil in de auto. Beetje respect tonen moeten ze zich wel kunnen opbrengen. Het is hier nogal zwaar gereformeerd en ‘gelukkig’ zijn we niet de enige die dan stilstaan met de auto. Dus hij gaat met zijn fiets netjes op de stoep staan tot ze voorbij zijn gelopen. Komt er een malloot aanrijden die via de stoep de stoet wilde passeren. Vent begon nog te toeteren ook dat hij aan de kant moest. Hij is blijven staan, er stonden meer mensen op de stoep te wachten tot ze voorbij waren, dus hij kon sowieso geen kant op. Hij was er flink van ontdaan toen hij thuis kwam. Soms begrijpt hij niet waarom alle kinderen moet leren om respect te tonen, vriendelijk en beleefd te zijn, terwijl de meeste volwassenen er niks meer mee doen. Kind heeft nog gelijk ook.
Heel triest idd. Je gaat bijna hopen dat ze zelf een ernstig ongeluk krijgen en dat er dan iemand de ambulance blokkeert zodat ze niet bij hem/haar kunnen komen.
Zo rij ik ook. Gewoon door en netjes maar wel defensief in de vorm van rekening houden met wat de omgeving fout kan doen. Bij 3 bumperklevers/Remmentrappers voor me vergroot ik de afstand tot mijn voorganger nog iets verder. Niet tot achterop de vrachtwagen rijden om in te voegen op de linker rijstrook etc
Oh wat erg Zo asociaal. En je kan moeilijk boos worden op dat moment, door de stilte. Ik vind het zo mooi als mensen stil gaan staan. Toen mijn opa overleden was, reden we met de rouwstoet langs een stel huizen. Een man was in de tuin aan het werk en zag de stoet. Hij ging bij het hekje staan, deed zijn hoed af en boog zijn hoofd. Ik heb geen flauw idee wie de beste man was, maar het heeft zo veel indruk op me achtergelaten. Mooi hoe een onbekende dan met je mee kan leven. En later bij het rouwcentrum kwamen er een paar kinderen langs, ze parkeerden hun fiets op de stoep en bleven heel eerbiedig kijken. Toen schoot ik echt even vol, het was zo'n puur moment! Dus je mag zeker trots zijn op je zoon.
Vanochtend speelde er ook een levensgevaarlijke situatie voor mijn neus af. Ik stond voor het stoplicht te wachten (heel druk kruispunt) en naast mij sprong het licht op groen. Er kwam een lijnbus aan die dus direct kon doorrijden. Precies op dat moment komt er een man aan rennen met een klein kind op zijn arm, niet ouder dan anderhalf, twee jaar Hij trok een sprintje en wilde nog net oversteken, pal voor de stoplichten (geen zebrapad oid). Hij rende zo de straat op, de bus moest keihard remmen om hem niet te raken. De man keek niet op of om en rende gewoon door, het kindje hobbelde mee op z'n arm Toen hield ik m'n hart echt even vast, het had niet veel gescheeld of ze lagen onder de bus. Wie is er in vredesnaam zo stom om met een kindje dwars een kruispunt over te rennen?!
Bedankt Vind het een kleine moeite om te doen. Ze zijn echt geen engeltjes altijd hoor, maar ben blij dat de fatsoensnormen er wel goed in zitten.
Geen idee of ze het nu nog doen, vroeger toen ik klein was wel school en begraafplaats hier zitten vlak bij elkaar. Als de stoet langs school kwam was het armen over elkaar en stil wachten tot ze voorbij waren.