Het leed, dat rijden in het verkeer reed.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimi1, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

Van die mooie, snelle, dure auto's met onverantwoorde bestuurders er in. Laatst ook weer. Ik rij op de snelweg, op de rechterbaan. Rij rond de aangegeven snelheid. Wat verder voor mij een caravan en daar achter een klein koekblik. Er kwam een invoegstrook rechts. Drie auto's moeten invoegen, twee steken hem netjes tussen caravan en het kleine koekblik, de achterste, één of andere audi of bmw, geeft flink gas, neemt een stukje vluchtstrook mee en gooit m voor de caravan. Waar net een auto aan het invoegen was na het inhalen van de caravan. Die ging dus weer terug naar de rechterbaan en de dure auto ging er met 160 of zo vandoor. Echt, zo achterlijk. Het is gewoon onverantwoord gedrag.

Ik rij zelf in een wat oudere, grote auto. Hij trekt niet zo snel op, dus mensen die hun knipperlicht niet uitdoen voor het verlaten van rotonde, ergeren me best wel. Sta ik voor niets stil.

Tractors in de spits vind ik heel irritant, maarja, dat vind ik dan ook wel weer egoïstisch van mezelf. Die lui doen ook maar gewoon hun werk.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat me ook zo irriteert, dure auto’s, jr weet wel, Audi,BMW, Mercedes e.d die dan vervolgens zooooo langzaam optrekken en rijden... ik bedoel, die auto’s hebben een flink gaspedaal meegekregen, gebruik hem!

( wel normaal he haha niet zoals het voorbeeld vab hiervoor)

sydneys vindt dit leuk.
  3. Triangel

Ook heel irritant; iemand die je klem zet. Ik stond op een strook voor file parkeren. Voor me een grote bus, achter me nog niets, was nog ruimte voor één niet al te grote auto met bestuurder die wel een beetje goed file kan parkeren. Nou, kom ik terug. Achter mn auto stond een auto, had tussen mij en hem een halve meter over gelaten. Prima. Maar aan de voorkant was de bus weg en stonden nu twee kleine auto's. Eentje tegen mij aan, echt 5 cm ruimte. Ik proberen mijn auto (grote auto zonder sensoren of andere fratsen) eruit te krijgen, uiteraard met trekhaar tegen de auto achter me gezeten. Ik inmiddels flink pissig het bedrijf gebeld, het was een auto met reclameopdruk. Na twee keer bellen kwam er een medewerker van het bedrijf naar me toe. Een engelssprekend sjofel uitziend gastje, je kent het wel, joggingbroek, baardje, sweater capuchon op. En ik had juist mn boze tirade klaar. In het Nederlands. Maar goed, hij kijkt even en hij zegt tegen me; you can go away, you have enough space. Dus ik in mijn beste engels tegen sputteren en toen stapte hij toch in om de auto weg te halen. Aan de voorkant stond deze auto zelf klem, dus als ik niet naar achteren was gereden, had ie aan beide kanten maar 5 cm gehad. En daar heb ik nu spijt van, dat ik hem na mijn poging niet weer helemaal terug heb gezet zoals het stond, want dan had ie zijn lesje wel geleerd. Hij had m er overigens redelijk snel uit, maar het was dan ook een klein wagentje, volkswagen up. Parkeert toch net even anders dan een logge auto. ;)

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Als het regent moet je dan eens zien hoe mensen rijden, ik doe alles op de fiets en als het regent zou je denken dat de mensen nat worden, spontaan heeft rechts geen voorrang en een stopstreep is schijnbaar iets waar je je voet van het gaspedaal haalt en niet stopt. (Het is dat er een drempel ligt die hoog is aders werd de voet niet eens van het gaspedaal gehaald.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Weet je waar ik ook een hekel aan heb,... Aan van die vriendelijke mensen die de regels niet volgen.
    Lief als je mij voorgang wil geven maar hou daar mee op!!! Als ik geen voorrang heb dan heb ik geen voorrang! Als je je gewoon aan de regels houdt is de doorstroom gewoon veel beter. Rij gewoon door ipv te stoppen en alles op te houden.

Sado vindt dit leuk.
  6. Triangel

Waarschijnlijk reed jij dan gisteren waar ik liep. ;) Hier een situatie waarin je een rotonde hebt waar het altijd druk is. 150 meter daarvoor een oversteekplaats voor voetgangers. Meestal krijg ik daar voorrang. Als je toch 20 meter verder op stil moet gaan staan, kan je net zo goed iemand voorrang geven. Maar diegene achter degene die mij voorrang gaf, begon ook gelijk agressief te toeteren.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ooh nee mijn situatie is eerder als ik wil afslaan naar de Albert Heijn. Dan heb je altijd van die tegenliggers die je voorrang willen geven maar ipv mij voorrang te geven houden ze dan het verkeer in beide kanten op.
    Stel ik draai dan in richting de parking en die besluit op hetzelfde moment toch door te rijden, dan ben ik in fout hè?
    Ik denk dan altijd van 'rij toch door!' is 50 meter van een stoplicht af dus op zoveel tegenliggers hoef ik ook niet te wachten.

8. jupke

jupke Niet meer actief

Nou nou. Iets irritant van of agressief toeteren is niet hetzelfde he ;)

9. Triangel

Nee, uiteraard niet. Maar ik ging er natuurlijk niet écht vanuit dat @sydneys het was in die auto. Dat zou erg toevallig zijn.

10. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik probeer zoveel mogelijk met het ov te doen of met de fiets. Autorijden vind ik alleen nog leuk op zondag morgen als het stil is op de weg. En dan hebben wij niet eens een kleine auto, met zoveel gekke op de weg wil ik niet eens met de werkauto de weg op. Mijn pa is alleen en heeft nog steeds een Opel Omega v6, dat is wel een lekkere auto op de snelweg, geen last van audi bmw of Mercedes rijders, oude ding is net zo groot als die a merken en heel veilig

Deel Deze Pagina