de oudste had niets met knuffels - maar wél met haar (3!) speentjes. 1 in de mond en in iedere hand 1. Geen plek dus ook voor een knuffel... ik zag het drama dus ook voor me... Maar ook hier ging het snel goed. Knippen overigens ook geprobeerd, maar dat was geen succes. Gewoon álles of níks... En bij de jongste was ik al wat minder huiverig, hoewel ook dat een spenenkind was en ook dat ging prima. De eerste dagen vond ik het wat lastig met troosten - nu moest er meer vanuit mij komen, anders gaf ik de speen en was het leed voor een groot deel al geleden, maar dát kon niet meer.
Wij hebben de speen weggedaan met een midweekje landal. De speen heeft ze aan de bollo baby's gegeven. Ze was net geen 3 en zwaar verslaafd. 1 nscht wat moeizaam nacht 2 ging beter en daarna klaar. Er toen voor gekozen omdat we vrij waren dus beter een slapeloze nacht konden handelen, relaxter waren, veel afleiding. Ik had mij voorbereid op drama maar viel zoooo mee.
Mijn dochtertje van 2,5 is ook dol op haar speen maar mag hem eigenlijk alleen nog maar in bed maar vraagt er nog regelmatig naar en nu ben ik wat makkelijker dan papa dus af en toe mag ze hem overdag dan nog even als ze er behoefte aan heeft. Maar ik heb haar al vaker gezegd dat hij binnenkort wordt weggegooid omdat zij een grote meid is en dan zegt ze direct 'Nee hoor' maar straks in de zomervakantie hebben wij 3 weken vakantie dus dan ga ik hem weg doen.
Mijn dochter die bijna 4 wordt heeft ook nog speen weet ook niet wat ik moet doen en hoe ik haar kan afleren als jullie tips hebben graag
Oh hier ook zo'n verslaafde van 2,5 bijna. Hier gaat hij weg als ze naar dr nieuwe kamer gaat. Dat is t plan althans. Groot bed voor haar en dr knuffels. Kamer zijn we stapje voor stapje al klaar aan t maken voor dr en ze wandelt maar al te graag binnen dus het is niet helemaal vreemd. De bedoeling was na de geboorte van dr broertje maar dat liep in januari helaas verkeerd af. Anders was t idd speen voor baby's en jij bent grote zus.
Bij onze speenverslaafde dochter is de spenenfee langsgekomen en die heeft alle spenen meegenomen voor de nieuwe baby's. In ruil had de spenenfee een knuffeltje achtergelaten. Khali heet die nu, en is haar lievelingsknuffel. We hebben 4 avonden een half uurtje gejammer en gehuil gehad , en toen was het over. We hadden nachtelijke huilbuien verwacht, maar die kwamen gelukkig niet
Wij hadden een bootje gekocht samen. Spenen erop geladen en zo de Maas op gestuurd. Hij heeft nooit meer om een speen gevraagd sindsdien
De oudste had ze met z'n 2e verjaardag beneden laten liggen en vroeg er niet meer om Toen weg gelaten De jongste kwam afgelopen week naar me toe met alle spenen in de hand Hoef nie peen meer Heeft nog wel even om specifiek de roze gevraagd later in bed maar toen ik zei je hoefde niet meer was het klaar
Mijn zoontje wil voorlopig geen tutje Heel soms zijn duim Maar heeft niets nodig om in slaap te vallen
Ik vind dit echt een heel leuk idee!. Ik pak ze gewoon af met 18 maanden Is het al gelukt @Magnolia29?
Ha! Nee! We zijn nu ook druk met zindelijkheidstraining bezig en dat gaat éindelijk de goede kant op. En 2 grote veranderingen in 1 x leek me niet zo'n goed idee... Dus we zetten nu in op zindelijk voor haar 3e verjaardag en daarna afscheid nemen van haar speen. Dan heb ik ook verlof, dus een week zonder slaap (daar stel ik me nu alvast op in ) kan ik dan beter handelen
Heel slim Das ook beter te handelen dan. Ik was voorbereid op nachten zonder slaap. N heeft 30min gehuild en toen was het klaar
Volgens mij hebben wij het ook zo aangepakt. Ik kan het me al niet eens meer herinneren. Gewoon op een gegeven moment die speen weg. Even lastig en daarna is het ook weer klaar. Ik geloof wel dat onze zoon een stuk jonger was dan de dochter van TS. Volgens mij maak je het je kind èn jezelf alleen maar lastiger door zo lang te wachten met de speen weg doen.