De titel zegt het al! Ik heb een weglopertje van 18 maanden ze is echt een boef, ze rent expres de verkeerde kant uit, ze lacht en roept: doei! En natuurlijk heb ik een buggy, maar ik wil haar ook lekker laten lopen. En dat ging dus echt niet meer. Ik was helemaal kapot van het rennen achter haar aan, en haar zus kreeg ook te weinig aandacht hierdoor. Op internet een rugzakaapje bestelt. Ik heb hem nu een paar dagen gebruikt, vooral bij het water vandaag en ik ben er zo blij mee!! Natuurlijk zijn er altijd mensen die het achterlijk vinden, die vinden dat je je hond uitlaat... Hoewel het aapje echt leuk is en je dat idee niet zo erg hebt vind ik. Vandaag veel positieve reacties gekregen! Waarom ik dit plaats? Geen idee eigenlijk, misschien om anderen ook de moed te geven om dit te doen wanneer je het nodig vindt en je niets aan moet trekken van negatieve reacties!
Zeker in de buurt van water of een weg waar auto's met hogere snelheid rijden lijkt mij dat ideaal. Het is toch een stukje veiligheid. Mensen die negatief reageren zou ik dan ook gewoon zeggen 'haal jij mijn kind uit het water als ze wegrent terwijl ik haar zusje de speen/fles/vul maar in... geef'? Moet je eens kijken hoe snel ze van mening veranderen
Good for you ! Veel plezier met je tuigje en ik hoop dat je nu je aandacht weer lekker kunt verdelen tussen de twee kinders. Trek je maar niks aan van het commentaar van anderen - zolang jij weet dat je het niet zonder reden doet en de veiligheid van je kind terecht voorop staat; zou ik vooral naar niemand anders luisteren. Ik durf de straat niet op zonder een handje van hem. Hij mag dus kiezen voor een handje, in de buggy, in mijn fietszitje of op zijn driewieler (met een duwstang). Los laten lopen doe ik niet in verband met het verkeer en het water - als hij thuis leert luisteren, zou ik er meer vertrouwen in hebben en tot die tijd loopt hij maar lekker los op plaatsen waar het wel kan (bos, strand, groot grasveld, park, ballorig etc.).
Ja, ik vertelde het aan een vriendin en die vond het heel raar, toen zei ik ook, ik ga voor haar veiligheid, ze is zo snel, ik hoeft maar een kwart seconde weg te kijken en ze is weg! Fijn dat er ook mensen zijn die het positief benaderen! Vooral inderdaad met gevaarlijke situaties is het ideaal!
Altijd je kind veilig dichtbij | Kindertuigje.nl daar komt het vandaan. Ook echt een goede service. Ik had het hondje besteld, maar die was er niet meer en ik werd gelijk gebeld. Nu het aapje ook heel schattig! Ze roept steeds, aap, aap! Er zijn ook polsbandjes op die website, en echt tuigjes zonder iets leuks eraan zeg maar
ik had deze indertijd ook gezien en hoewel mijn kinderen geen weglopers waren, heb ik het wel serieus overwogen voor de vakantie toendertijd, maar vooral omdat ik ze ook zó leuk vond
Athina, ze zijn echt schattig he! Ik heb dit bij mijn oudste dochter ook echt niet hoeven te overwegen, grappig he hoe verschillend ze allemaal zijn.
Als mijn zoontje een weglopertje wordt ga ik hem ook kopen. Liever een tuigje dan dat je kindje verongelukt! Niks aantrekken van wat anderen zeggen.
Ik vind het alleen maar erg verantwoord, beter zo'n tuigje dan een ongeluk! Heb de website direct opgeslagen voor mocht ik het in de toekomst nodig hebben .
Ik geef je groot gelijk. Mijn dochtertje wil ook altijd graag zelf lopen, dus ik had overwogen om er zelf ook één aan te schaffen. Uiteindelijk is het er niet van gekomen. Nou, ik heb het geweten afgelopen vakantie. Gezellig een dagje naar de markt zat er niet in. In de buggy was het krijsen geblazen en als ze mocht lopen, vertikte ze het om onze hand vast te houden....... dus uiteindelijk een chagrijnig kind wat zich steeds op de grond liet vallen, zelfs voor de voeten van oude dametjes *oops*
Mijn moeder had vroeger al zo'n polsband voor mijn broertje omdat hij altijd weg liep. Ik vind het ook een beter oplossing dan je kind onder een auto oid. Ben bang dat we met onze ondernemende dame ook aan zoiets komen ter zijner tijd
Vroeger leek het mij altijd niks. Maar nu ik zelf een kind heb, ha ik kan het me voorstellen! Toch beter dan dat ze onder een auto liggen als het weglopertjes zijn! Ze zijn razendsnel!!
Ik ben ook naar zoiets op zoek, maar zou het liever wat langer zien, is meer voor op de camping en dat hij gewoon wat bewegingsvrijheid heeft zonder dat ik bang ben dat hij wegloopt.
Bianca, waarom neem je dan niet een tuigje als dit en dat je een waslijn extra meeneemt? Dan kan je dat nog aan de staart binden en kan je per keer bepalen hoeveel bewegingsruimte je je kind geeft. De rugzak zit wel erg lekker!
Vrolijkheid, ik had ook nooit gedacht dat ik dit zo doen! Bij mijn oudste ook echt niet nodog, zo zie je maar weer hihi
Groot gelijk hoor! Hier een meisje dat nog steeds het liefst aan de hand loopt, maar als ik een weglopertje had had ik ook een tuigje gekocht.
Oohhh die met die pop is leuk!! Ik ga hem ook bestellen. Mijn dochter rent altijd als een wilde en zodra ik 3 seconde niet oplet is ze al weg
Zoals vele zeggen, liever veilig met tuigje dan onveilig met eventuele gevolgen. Alleen krijg ik wel de 'kriebels' van het polsbandje op de site van vorige pagina. Ouders die daar over nadenken, neem aub mijn waarschuwing in gedachten mee. Sommige kindjes hebben lossere banden in/om gewrichten (hypermobiel) dan anderen. Als er te vaak te veel kracht op een armpje komt krijg je een zondagsarmpje. Of eigenlijk; een schouder of elleboog uit de kom. Dit doet enorm veel pijn en moet teruggezet worden door een arts. En mocht je denken "ach, het is te vaak en te veel, dat zal wel loslopen", onze oudste heeft het 1x gehad doordat er een meisje (zelfde leeftijd) aan zijn arm trok. En je weet niet altijd of jouw kind er last van heeft. Uiteraard liever arm uit de kom dan kind onder de auto, maar ook hiermee "voorkomen is beter dan genezen". En zeker omdat er een goed alternatief is, het tuigje