Tips gevraagd! 10x per nacht speentje geven...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biejie, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hoi meiden,

Hebben jullie een goed idee?
    Mijn man en ik moeten er heel vaak uit voor ons jongste meisje van (bijna) 5 maanden.
    Iedere keer als ze haar speentje in bed kwijtraakt begint ze te pruttelen. Als we niets doen gaat het over in huilen.
    Zodra we haar speentje teruggeven valt ze weer tevreden in slaap.
    (ze heeft dan geen honger, want dan geeft ze een heel ander huiltje en neemt ze geen genoegen met een speentje ;) )

Eerst vonden we het niet zo'n punt, maar na 5 maanden 10x per nacht eruit, kan ik wel wat tips gebruiken!
    Zo'n soort knuffeltje waar je je speen aan vast maakt lijkt me niet zo handig, zodra ze haar hoofdje de andere kant op wil leggen, is de speen alsnog weg toch?
    Een doekje eraan heb ik geprobeerd, hielp ook niet echt.
    Ze pakt de speen al wel zelf weer op trouwens maar krijgt 'm nog niet (goed) in haar mondje.

Dussss: nog tips?

Bedankt alvast!
    Liefs Biejie

2. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hoi,

heb het zelf ook gehad met me dochtertje, en er is helaas geen goeie tip als ze de speen niet zelf in de mond krijgt...ik deed er wel een spuugdoekje doorheen en dan bleef hij beter in haar mond zitten, dat hielp enigzins;)

Nog maar twee maandjes en dan pakt ze hem zelf waarschijnlijk, dan gooit ze hem waarschijnlijk steeds uit het bedje(heb je dat weer)hihi
    Daar heb ik wel een goeie voor, gewoon drie spenen net boven der hoofdje leggen en nergens last meer van!:D

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Een cosleeper, hoef je je bed niet uit en kun je het half slapend doen.

4. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    @ babyzoe; ja.. de speen uit bed gooien kennen we hier ook al ;)
    Ze pakt (en gooit!) 'm dus al wel. Hopelijk kan ze 'm dan ook snel zelf in haar mondje stoppen!

@ red88; eigenlijk vinden we het heel erg fijn dat ze op haar eigen kamertje slaapt. Behalve dan nu we er steeds uit moeten :p

5. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Bij mijn zoon heb ik dit ook gehad, gek werd ik er soms van!
    Maar rond de 6/7 maanden kunnen ze het speentje vaak zelf wel weer pakken en in het mondje doen.
    Nog even wachten helaas....

6. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    @ KikiM; bedankt voor je reactie! nu hopen dat mijn meisje SUPER-snel is, en het vanaf... uuuhh... vannacht? zelf kan ;)

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volhouden, met een maand of 6 stoppen ze hem er zelf weer in :)

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik wil je niet ontmoedigen, maar hiernog steeds 1 à 2 keer per nacht ;). Er liggen er 4 in haar bed, ze kan het zelf en er brand een klein lichtje, dus ze kan hem ook zien...

Wij gaan in de volgende vakantie (kerst) de speen proberen af te bouwen, maar jouw moppie is nog wat jong daarvoor.

Geen tips dus, ik lees graag mee...

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Een stuk ducktape eroverheen plakken :D

Nee ff zoder gein.. Ik denk dat je er weinig aan kan doen...
    Meneer kan m hier zelf ook niet vinden nog steeds.. Maar goed het is donker natuurlijk..
    Dus tsjaa.. Geduld

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze oudste had dit ook rond 5 maanden en bij haar bleek dit wél honger. Overdag had ze ook een heel ander huiltje en nam ze zeker geen genoegen met een speen. Daarom kostte het ons ook een nacht of 3 voordat we erachter kwamen dat ze gewoon verder sliep zodra we een flesje gaven na de eerste keer jammeren.

Mijn tip? Geef een flesje na de eerste keer speen verliezen!

11. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Ze krijgt alleen al wel een nachtvoeding dus.. 2 lijkt me wat veel van het goede.
    Was dit bij jou de enige nachtvoeding?

12. babyproject

Hm ja, ik lees opeens dat ze dit al 5 maanden lang doet? Misschien is het dan toch een ander verhaal.

Onze dochter sliep door met 7 weken en sliep op een gegeven moment (met een maand of 4) van 19:00 tot 07:00. Raakte weleens haar speentje kwijt, maar niet zo vaak, 1 of 2 keer per nacht. Tot ze opeens toen ze rond de 5,5 maand was elk half uur/uur kwam, idd wel zo'n 10 keer! Speentje erin en ze sliep weer verder. Voor een half uur... Schoot niet op dus. De eerste keer jammeren was rond middernacht ofzo, dus toen we bedacht hadden om haar weer een flesje te geven, sliep ze gewoon de rest vd nacht weer.

2 nachtvoedingen lijkt me idd wat veel. Wanneer geef je die voeding dan? En slaapt ze daarna wel? Of moet je dan ook elk uur het speentje geven?

13. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Normaal geef ik die voeding rond 5 uur, dan wil is het speentje niet meer afdoende. Vannacht heb ik naar aanleiding van jou bericht de voeding eerder gegeven, om half 3. Daarna was het alleen toch ook wel weer vaak speentje geven, dus merkte niet echt verschil helaas... zou een mooie oplossing geweest zijn ;)
    Vaak slaapt ze vanaf de nachtvoeding (5 uur) wel door zonder speentje te geven tot 7 of 8 uur.

14. babyproject

Och, wat lastig zeg. Op een gegeven moment vinden ze de speen wel weer zelf idd, maar over het algemeen worden speentjes vooral gebruikt om in slaap te vallen. Onze baby en dreumes slapen feitelijk de hele nacht zonder speen, omdat ie gewoon uitvalt zodra ze slapen. Als ze diep genoeg slapen, is het geen probleem. Ze gaan hem pas missen als ze half wakker worden.
    Vanuit dat oogpunt denk ik dat jouw meisje gewoon niet diep genoeg in slaap komt?
    1-2-3 keer per nacht is heel normaal, maar 10 keer niet...

Wellicht eens kijken of ze baat heeft bij een osteopaat? (NVO Osteopathie: Veel voorkomende klachten bij baby)

15. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Ik denk ook dat het met niet diep genoeg slapen te maken heeft. Ze krijgt ook tandjes, en valt 's avonds ook moeilijker in slaap.
    Al ging deze avond veel beter, dus wie weet voorbode voor een hele goede nacht!
    Bedankt voor het meedenken, super lief :)

16. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Wij hebben hier ook zo'n periode gehad. Toen ik het bijna begaf door het slaapgebrek ben ik de 10-minutenregel gaan toepassen. Ze heeft toen in totaal een half uur gehuild (3 x 10 minuten). Daarna sliep ze de rest van de nacht door. Sinds die tijd slaapt ze meestal door, behalve als ze ziek is.

Het vele wakker worden kan ook een patroon zijn dat erin sluipt. Wij hielden dat in stand door elke nacht elk uur dat speentje weer te geven. Bedenk dat al die gebroken nachten ook niet goed zijn voor baby én mama.

17. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hey Mamatss; bedankt nog voor je reactie.
    Inmiddels gaat het gelukkig al beter. Vaak 1 of 2x eruit voor een speen en nog een nachtvoeding.
    Dat is dus al heeeel veel beter!

Zelf vind ik die 10 min regel ook wel ok, hebben het bij onze oudste ook wel gedaan, en ondanks dat ik het heeel moeilijk vond haar zo lang (lijkt wel een uur die 10 mins) te laten huilen, hielp het heel erg goed.
    Hopelijk hoeft het er niet van te komen, maar die hebben we nog achter de hand!

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Hier met 5 mnd ineens weer even nachtvoeding willen

Deel Deze Pagina