Het leed dat tandenpoetsen heet..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LiveLifeLovely, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar14

Mar14 Lid

22 feb 2012
    77
    2
    8
    Bij mijn zoontje ook lang een drama geweest en van alle tevergeefs geprobeerd. Nu net 2 jaar en sinds kort gaat het eigenlijk heel goed. Wat hier enorm hielp was complimentjes geven: wat knap van jou, wat zit je goed stil, echt een stoere vent ben je! En na afloop: zo die tanden zijn mooi schoon, ze blinken helemaal! En dan zelf mogen napoetsen, blijven complimentjes geven en na afloop high five!

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je moet voor de grap eens zelf gaan liggen en je man je tanden elektrisch laten poetsen. Het kriebelt onwijs en is eigenlijk echt niet relaxed. Ik snapte daardoor echt goed waarom mijn jongste zo protesteerde.

Ik ben benieuwd naar de sonicare, als die milder poetst, ga ik ook over. Kun je het laten weten?

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn zoontje van anderhalf stribbelt ook regelmatig tegen, dus wij zoeken ook steeds een nieuwe manier. Wat helpt is vooraf zeggen wat je gaat doen. Bij ons is dat op het krukje voor de wastafel gaan staan en 10 tellen tanden poetsen. 10 tellen duurt dan zo lang als ik nodig heb om goed alle facetten van de tanden te poetsen. Als het goed gaat benoemen en als het niet goed gaat vragen of hij zijn mond open wil doen. Ik merk dat de weerstand minder wordt als ik precies doe wat ik heb beloofd.

4. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier ook nog steeds geen favoriete bezigheid van zoon, maar het heeft enorm geholpen om te benoemen wat hij die dag heeft gegeten en gedronken. Dit moet allemaal weggepoetst worden. Hij geeft nu af en toe zelf aan wat we vergeten zijn op te noemen, zodat we dat nog weg kunnen poetsen. De ochtend is een ander verhaal, want dan heeft hij nog niets op ;)

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij oudste zei ik meestal " goed zo. Zo is je mond goed open" als hij stond te gillen. Alleen moest je dan zijn hoofd nog stilhouden en snel met het borsteltje erdoor. Daarna mocht hij nog even zelf.
    Na verloop van tijd hield ievdus zijn mond stijf dicht. Toen ben ik grapjes gaan vertellen, en als hij dan lachte snel poetsen.
    Na verloop van tijd ging het beter, en nu poetst hij zelf.

Met jongste is er zelden een probleem. Die vind tandenpoetsen leuk

6. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Tandenpoetsen is ook hier een drama.

Als er nou ooit wat gebeurt was, zou ik het kunnen snappen. Maar het is telkens weer een groot protest tot een groot drama. Ik helemaal in het zweet, zij helemaal in tranen. Vind me soms een onwijs monster als ik haar zo in de houdgreep moet nemen. Maar het kan niet anders. Straks zijn haar tandjes om zeep en dat wil ik helemaal niet.

Misschien toch ook eens overwegen om een elektrische tandenborstel aan te schaffen...

7. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Hier is het ook een tijdje een drama geweest, nu gaat het gelukkig weer goed. Het maakt hier ook wel uit wie het doet, bij mijn man heeft hij het gevoel dat het pijn gaat doen, bij mij niet, dus doe ik het, en dat gaat echt veeel beter.

8. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Nou, gelukkig was er een 60 dagen op proef actie bij Philips...
    Heb het pakketje ingepakt en gaat morgen weer terug.

Natuurlijk is mijn dochter niet de makkelijkste, maar de tandenborstel en werking daarvan is mij die 46 euro niet waard.

Volgens mij kan ik net zo goed zo'n tandenborstel bij de Action halen voor een paar cent.

9. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Wonderlijk maar waar, vandaag lijkt er vooruitgang in te zitten.. we tellen al een aantal dagen strikt tot twintig tijdens het poetsen. Vandaag begon ze zelf mee te tellen ipv krijsen! Zou het dan toch...:d

Bedankt voor de tip!!

Deel Deze Pagina