Hier gaat het gelukkig prima. Man heeft zijn eigen werkkamer op zolder. En het grote voordeel is dat hij nu meestal mee kan eten (we eten vroeg ivm bedtijd zoon) en altijd de jongste mee op bed kan leggen. Verder hoef ik nu nooit meer het vuilnis naar de container te brengen . Dat doet man als hij tussen de middag even gaat lopen.
Ja het vroeg samen avondeten is idd wel erg fijn! Dat is straks weer 5 dagen in de week bordje voor m opwarmen.
Haha we zijn nog niet begonnen! We hebben dit huis nog niet zo lang geleden gekocht, en er is overal nog heel veel te doen.
Oh ja, hier gaat ie waarschijnlijk als ie weer naar kantoor mag/gaat, hooguit 1 of 2 keer per week. Maar dat is dan voor alle partijen al fijn. En er zitten ook zeker voordelen aan dat ie thuis is. Ik kan nu makkelijk even met 1 kind naar de oogarts/ortho whatever, ipv met de hele bubs. Aangezien zijn werk toch 24/7 kan, kan hij makkelijk even een uurtje op de kids letten en een uurtje langer doorgaan/ s avonds werken.
Het is dat hij in t onderwijs staat met leerlingen die in veel gevallen helaas schijt hebben aan regels, dat is het enige wat me tegenhoudt voor de rest "ga alsjeblieft naar de zaak!!!" Ik ben t langzamerhand spuugzat aan t worden. Maar met vlag en wimpel staat de periode dochter OOK in huis (door quarantiane oid) bovenaan. Ik met analytisch werk, hij met lesgeven (en dus overdag) in ploegendiensten werken. Met onderwijs valt NIET te plannen. De vergadercultuur bij hun is helemaal drama, zo inefficient. Dat kan ik in zo'n periode beter maar helemaal niet horen want de stoom komt dan direct uit mn oren. T gevolg ervan is dat ik die tijd dan dus in de avond kan gaan werken, met analytisch werk en na een dag dochter entertainen/huishouden tussendoor proppend is dat geen doen. Voor hem waren t dan wel weer tropen tijden. Zodra hij klaar was was t eten en dochter naar bed brengen en kon hij gamen. Voor mij begon de werkdag dan zowat pas. Vrije dagen gingen er dus ook aan en waar nodig de zaterdag ook nog een keer. Dus nee hoor, ga alsjeblieft naar de zaak ik ben wel even klaar met de onderwijssector.
Ik vind het wel gezellig en praktisch. Maar soms mis ik het alleen thuis zijn wel hoor. Man was voorheen veel op reis (weken in het buitenland) en nu al vanaf februari thuis. Dat is soms heel handig, ik hoef niet beide kids mee te slepen naar een tandarts of de supermarkt. Hij ontbijt 's ochtends met de kinderen, maakt de broodtrommels klaar en brengt ze naar school. Dan rol ik ongeveer net mijn bed uit. Ik haal de kinderen van school. Hij werkt gewoon tijdens kantooruren op zijn eigen werkkamer boven. Ik heb mijn werkkamer beneden. Ik ben juist meer van het werken 's avonds en in het weekend. Man is juist veel meer van het opruimen dan ik. En hij vindt koken leuk, ik haat het. En in rommel laten slingeren etc ben ik kampioen. Ik stoor me er totaal niet aan. Als man zich eraan stoort ruimt hij het op, en anders regelt hij maar een huishoudster. Het enige dat ik wennen vond is het niet meer in mijn eentje lunchen (met een reep chocolade ofzo). Man is meer van de uitgebreide maaltijdsalades voor me maken. Lekker hoor, maar doe mij maar een snelle boterham of hap chocolade 5 minuten voor ik de kinderen op ga halen. Inmiddels lunch ik wel gewoon alleen op een tijd die ik wil. Man luncht liever wat vroeger. Niks te klagen dus hier! Van mij mag het wel zo blijven.
Mijn vriend heeft tijdelijk thuis gewerkt en ik baalde juist toen hij weer naar zijn werk moest Ik denk dat communicatie de sleutel is tot succes. Ga met elkaar in gesprek en probeer elkaar te begrijpen. Ik denk dat de oorzaak van veel problemen is dat mensen alleen even iets zeggen tegen de ander en verwachten dat de ander daarnaast luistert of zich alleen maar ergeren aan elkaar zonder het gesprek aan te gaan. Als je met elkaar gaat zitten en elkaar kan vertellen wat je moeilijk of vervelend vindt en met elkaar gaat sparren over hoe je de beste situatie kan creëren voor iedereen. Dan zou je als je een goede relatie heb er met elkaar uit kunnen komen, want je kan wellicht beiden iets aanpassen en vooral ook begrip krijgen voor elkaar. In een goede relatie ben je een team en vecht je samen voor de dingen die jullie belangrijk vinden zonder aan jezelf voorbij te gaan. Wij hebben de afspraak: huis is in de basis ons veilige thuis; waar we kunnen leven, lachen, ontspannen. Wij willen niet om de werkgever te pleasen, onze kinderen of onszelf ons thuis laten verliezen. We willen wel rekening houden met elkaar. Bespreek samen wie welke rol op welk moment heeft. Is mijn vriend (thuis) aan het werk? Dan laat ik hem in die rol. Dan is hij dus met zijn werk bezig en niet met mij of de kids. Vergelijk het met dat er iemand van bijvoorbeeld de Nuon bij je thuis aan het werk zou zijn. In zijn pauze mag hij trouwens wel met me flirten bij de koffiemachine, dat mag de Nuon meneer niet Ben ik op dat moment thuis en vrij, dan mag ik in die rol blijven en mijn dag indelen zoals ik altijd zou doen als ik thuis en vrij ben. Ik hoef me niet te bemoeien met zijn werk, ik hoef niet van hem te vragen om het huishouden te doen en hij hoeft niet van mij te verwachten dat ik de koffie juf en kantoorschoonmaakster bent. Want dat zijn onze rollen niet op dat moment. Kinderen hebben als ze thuis zijn de rol van kind, niet de rol van collega die de productiviteit van het kantoor moet bevorderen. Maar ze kunnen wel rekening ermee houden net zoals bij een ‘Nuon meneer’ Als je met elkaar kan praten en elkaar wil begrijpen dan kan je het een stuk fijner maken met elkaar. je mag trouwens ‘s avonds wel klagen bij je partner dat er iemand van Nuon is geweest die dr een bende van had gemaakt of je partner kan klagen dat hij vandaag bij een klant thuis was waar het chaos was
Mijn man is inmiddels weer vaak op kantoor (ivm labwerk), maar hij ging op een gegeven moment op een kinderkamer werken. Zij gaan overdag naar school en we hebben geen ruimte voor een apart kantoor. Werd ook gek van niks kunnen doen en om hen heen te bewegen.
Ik vind het juist heerlijk dat hij thuis werkt. Ik vind het gezellig. Ik kan even van me af praten als me iets dwars zit. Maar bovenal de auto staat nu voor de deur dus ik kan zo naar elke (medische) afspraak zonder te plannen of het wel kan met vervoer, schooltijden, andere kids etc. Wij hebben 5 kids met de nodige medische behoeften dus dit brengt wel rust. Man mist het wel. Dus hopelijk kan hij straks 2 a 3 dagen in de week naar werk en de rest lekker thuis aan de slag
Ja bijna zomervakantie!!! Jay! Voortijdig gaan ze volgens mij wel "normaal" draaien, dat vind ik dan wel onverstandig. Helemaal bij t MBO, maar allicht is dat een lokaal mentaliteitsdingetje.
Ik werd er ook echt gek van de dagen dat ik thuis ben. Hij is echt de hele dag aan het vergaderen.) Heel de dag hoor ik mensen praten. Is hij het niet zelf, dan wel een van zijn collega’s. Op de twee dagen dat ik niet werk, werkt hij nu bij z’n ouders. Dat scheelt al wat. Jarenlang deed ik de ochtendshift met de kinderen alleen en nu is tie er geregeld bij en wil hij dingen anders doen dan wij al jaren gewend zijn Voordeel is wel dat hij vast begint met koken als ik naar het kdv/de bso rijd om de kinderen op te halen. Dat moest ik voorheen daarna nog gaan doen.
Ik vind het samen thuis werken oprecht heerlijk. Wij hebben 3 slaapkamers. 2 boven en 1 beneden. De slaapkamer beneden is voor hem omgetoverd tot game room en kantoor. Ik zelf werk aan de eet tafel in de woonkamer (zo heb ik ook zicht op onze dochter). Dochter is 11 jaar nu dus ook al heel zelfstandig. Mijn vriend en ik hebben geen last van elkaar tijdens het werken. Maar het mooie is, we kunnen altijd ff tussendoor roken samen of broodje eten samen. Hij wil liever weer naar kantoor maar dat is omdat het voor zijn werk makkelijker is soms.
Hier gaat het eigenlijk heel goed. We hebben 1 heel klein kamertje waar nog net plek was voor een mini bureau. De wekker gaat "pas" om 6 .50 in plaats van 5.30 We drinken tussendoor samen wat en lunchen samen. Smorgens kijken we op de agenda en dan spreken we een tijd af. Als zoontje uit is komt hij even naar beneden als het uitkomt met de vergaderingen en anders daarna. Heel eerlijk morgen gaat hij sinds een dik jaar weer 1 keer na het kantoor en ben ik in mijn uppie. Behalve een tandarts afspraak en zoon brengen en halen niks op de planning. Zie er best tegenop . De verwachting is dat hij deels naar kantoor zal gaan en deels thuis zal blijven werken. Zou ik wel gezellig vinden
Hier is het een beetje dubbel, aan de ene kant vind ik het fijn dat hij thuis werkt, scheelt mij 2x in de week haasten uit m’n werk om de jongste op te halen. En vooral op maandag en dinsdag is het fijn, kunnen we samen eten voor iedereen weer de deur uit moet voor sport/muziekles. Maar op m’n vrije dagen zou het toch wel fijn zijn als hij richting kantoor gaat. Gelukkig doet hij dat de laatste tijd ook wel 1x.
Hier werken we allebei thuis en we zijn er allebei wel klaar mee. Echter is de toekomst dag ik nog maar Max 1 dag in de week op kantoor word verwacht. Ik zie ook heus de voordelen, maar mis wel het naar het werk gaan en naar huis gaan. Soms is de concentratie ver te zoeken en de buurkinderen die maar blijven aanbellen of zoontje thuis is schiet ook niet op.
Wij zitten er inmiddels wel lekker in eigenlijk. Vorig jaar was het even aanpassen en wennen. Veel praten over verwachtingen en best ook wel eens irritaties. Man vond het ook echt lastig, de plotselinge omslag en gemis van collega's. Maar ook letterlijk aanpassen: we hebben een werkruimte voor hem in onze slaapkamer en een voor mij in het washok gemaakt. Als ik werk, kan de wasmachine niet draaien dus dat vergt ook wat planning. Inmiddels is man helemaal gewend en ziet hij ook de voordelen. Vrijheid, geen reistijd, rust, en heel veel meer tijd met de kinderen en dat is zo veel waard! Ik vind het ook fijn zonder reistijd en heerlijk om 's middags vaak even samen te lunchen. Ook heel fijn dat hij op mijn vrije dagen een kwartiertje bij de jongste kan zijn zodat ik de was kan doen of een telefoongesprek kan voeren. We gaan allebei ook niet terug naar 100% op kantoor, hoogstens 1 of 2 x per week denk ik. Tijd voor mezelf heb ik inderdaad niet, maar dat had ik toen ik op kantoor werkte ook niet. We hebben alleen nog een auto teveel voor de deur staan