Het leed dat thuiswerkende man heet

Discussion in 'De lounge' started by Cobon, May 24, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Hier gaat het goed. Man werkt al lange tijd thuis. Maar hij heeft een eigen werkplek boven. Ik werk buitenshuis.
    Als ik vrij ben luncht hij gezellig met ons mee. En als ik een van de kinderen moet ophalen of ergens naar toe moet even dan kan ik ze gewoon thuis laten spelen, hoef ik ze niet mee te nemen, want hij zit op zolder. Dat geeft wel meer vrijheid. Hij zou het liefst straks twee dagen op kantoor en twee dagen thuis werken.

Cobon likes this.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Ik mis spontaan wel t draadje "mijn collega". Alleen dan inclusief onze partners. :roflmao: Alhoewel ik m van de kids ook geweldig vond.

Hilarisch hoe herkenbaar de irritaties soms zijn. Echt waar, herkenning heerlijk! Vraag me nou alleen af hoe de mannen t ervaren, maar dat is meer nieuwsgierigheid. :roflmao:

Cobon likes this.
  3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hahaha goed dat je dat nog kan zeggen ;)

Vero0504 likes this.
  4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Ja kan niet wachten tot hij weer lekker vaak naar de zaak gaat. Zo klaar mee! Nou al gaat hij maar op mijn vrije dagen dan ben ik al gelukkig. Mis het alleen zijn heel erg.

Cobon likes this.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,520
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen thuiswerkende man maar wel een man die niet meer zo idioot vaak weken achter elkaar in het buitenland zit.
    Nu ivm de Corona is die minder vaak weg en ik vind dat wel een verademing. Pas zat ik eens te bedenken waar ik de afgelopen jaren allemaal wel niet alleen voor heb gestaan omdat hij weer eens weken weg was. Doktersafspraken, ortho, oudergesprekken, met kotsende kinderen in de nacht en de andere dag weer moeten werken. Vaak kwam die ook nog eens terug met een zware jetlag en bijna altijd werd die ziek door vermoeidheid. Dan was die thuis maar hadden we nog niks aan hem. Ik hoef hem niet 24/7 thuis te hebben maar dit is wel een stuk relaxter. Binnenkort gaat die een aantal weken naar Mexico maar dat mag dan wel weer een keertje ;)

6. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    #66 Loeki82, May 24, 2021
    Last edited: May 24, 2021
    Hier is mijn man mijn collega, en werken wij beide fulltime thuis. :roflmao::oops: We brengen meer tijd samen, blokje om, samen lunchen, eten is eerder klaar. Dat is wel fijn. Maar hij heeft bepaalde trekjes tijdens het werken... gelukkig kan ik af en toe mijn oordopjes gebruiken.

Mijn teammanager zei laatst nog, niet bij collega's thuis gaan samenwerken. Daar kom ik niet onderuit. o_O:roflmao:

Ik zou wel 1 dag in de week op kantoor willen werken.

Vero0504 likes this.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Ik herken het merendeel niet zo. Vind het alleen soms lastig dat ik zijn frustraties aan moet horen op momenten dat ik pauze heb van mijn werk. Wij werken dus allebei thuis. Afwisselend op zolder en in de kamer van oudste. Gaat top!

Ik vind het heerlijk dat hij thuis is en mis helemaal geen tijd voor mijzelf in dat opzicht. Ik heb hem juíst thuis nodig als ik iets voor mezelf wil doen.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik vind het echt heerlijk dat m'n man thuis werkt. De dagen dat hij wel op zijn werk is mis ik hem gewoon :roflmao:. Het scheelt al 1.5 uur aan reistijd. We kunnen rustig ontbijten, gezellig met zijn allen lunchen en s avonds vroeger aan tafel. Hij brengt de oudste naar school en de middelste naar psz als hij thuis is. Het geeft mij zoveel meer rust zeker nu ook met de kleine erbij en hij vind het leuk om de kids weg te brengen.

Natuurlijk is het soms ook niet leuk, hij heeft een werk plek op onze slaapkamer en 2 kamers verder slaapt de jongste. Als hij precies aan het bellen is en ze huilt wat langer dan krijg ik dat vaak wel te horen, of als de kids te druk zijn in bad bijv. Aan het einde van de dag. Maar dat zijn dingen die horen erbij en dan heeft hij toch echt pech. Hij heeft wel altijd een koptelefoon op met muziek als hij niet hoeft te bellen, zodat de geluiden van de kids naar de achtergrond verdwijnen

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Het grootste voordeel nu C thuis werkt is dat ik in principe nooit meer een collega hoef te bellen voor overleg. Want de beste collega die ik ooit had, zit nu aan tafel met me te werken (en dat zeg ik niet omdat ik van hem hou maar omdat hij echt heel goed was in z’n vak). Uiteraard bel ik wel vaker m’n collega’s want iets met privacy maar voor globale zaken en wetgeving en hoe maatregelen in elkaar zitten, weet hij alles.
    C doet er een opleiding naast en zit nu in de eindfase dus is al 3 weken thuis en ik moet zeggen dat ik het onderhand wel beu ben. Wij moeten sowieso 1 á 2 dagen naar kantoor dus dat vind ik echt heel fijn.
    Ik hou er gewoon van om af en toe even helemaal alleen thuis te zijn: werkend of niet. En dat is nu al wéken niet gebeurd.
    Dus ik ben wel blij dat het over een week klaar is en ik op vrijdag weer eens lekker het huis voor mezelf heb om te werken en de kinderen naar school en opvang.
    Maar al met al ben ik niet ontevreden, plus: C heeft besloten dat omdat hij thuis aan het werk/studeren is, hij ook opdraait voor het wassen en koken en de tuin. Normaal doen we dat samen (oké hij iets meer dan ik maar ik hou er gewoon echt niet van :p), maar nu hoef ik helemaal bijna niks meer te doen in huis en dat is me een partij lekker!
    Bak ik tussen het werk door lekker taart, koekjes, brood, etc. Ik zeg: win-win voor iedereen :D

LW85 likes this.

Share This Page