Hoihoi, Ik heb vorige week 2 bh's gekocht bij zalando. Ik ben "gezegend" met grote borsten. (Zo blij ben ik er niet mee want heb er alleen maar gezeik en problemen mee.) Enfin, nu de vraag. Ik draag normaal omvang 85, maar ik merk dat dit wat te strak zit. (Vind ik eigenlijk wel prima want iedereen weet dat een bh wat losser zit na enige tijd) Qua cup daarentegen... De beugel voel ik aan de zijkant in mijn arm prikken, dus te groot. Maar hij zit niet goed op mijn borstbeen, dus te klein volgens het internet. Wat moet ik doen? Deze stuur ik sowieso terug want dit is echt heel vervelend. Maar moet ik dan een omvang groter en cupmaat kleiner nemen? Ik heb dus zelf het idee, mijn borsten zijn echt buiten proporties, dat de cups gewoon te groot zijn voor mijn bovenlichaam terwijl ik ze wel echt nodig heb voor mijn boobies. Dilemma! Heb eigenlijk een bh nodig dus die mijn borsten echt naar voren brengen ipv de zijkant. Iemand hier ervaring mee? Ik ga dus echt liever niet naar een speciaalzaak want de schaamte zit heel diep. Wat betreft mijn zelfbeeld en borsten.
In zo'n zaak zijn ze wel wat gewend. Ze zijn er juist voor en zijn de plek om te zorgen dat jij een BH die goed zit
Ik ben ook gezegend met aardig grote borsten en hoewel naar een winkel gaan voor een bh ook absoluut niet mijn hobby is, doe ik het wel en vraag ik toch om iemand mee te laten kijken en me goed te laten adviseren. Een goede bh is zo belangrijk, zeker met grote borsten die goede ondersteuning nodig hebben. Ze zijn echt wel wat gewend in zo'n winkel, ik zou proberen je over je schaamte heen te zetten..
Gewoon naar de winkel gaan ik heb 105H dus ik heb echt goede ondersteuning nodig de eerste keer dat ik daar kwam(speciaalzaak) was echt een verademing eindelijk fijne bh's
Één keer de drempel over, dan merk je daarna hoeveel fijner het zit en wil je niet meer anders. Ik snap je gene, het is inderdaad wat ongemakkelijk, maar dat is hun vak, bijna vergelijkbaar aan de huisarts. Ik zou je wel aanraden naar een echt goede zaak te gaan, wat kleinere particulier. Die moeten het hebben van mond-op,-mond reclame.
Inderdaad jezelf over je angst heen zetten en naar een goede lingeriezaak gaan. Veel vrouwen dragen de verkeerde maat bh. En als je eenmaal je juiste maten weet, dan wordt het alleen maar makkelijker om bh's te kopen de volgende keer. Schaam je vooral niet. Iedereen is anders.
Mijn ervaring (is heel persoonlijk natuurlijk) is dat je in kleine boetiekjes fijner wordt geholpen dan in grote ketens. Hier staan in de grote ketens van de meiden die net van school komen en daar wordt ik toch wat ongemakkelijker van dan dames van 60 die nergens meer van opkijken .
Ok, ik ga nu wat geks zeggen, misschien moet je een omvang kleiner proberen met de cups 2 maten groter. Ik dacht altijd dat ik omvang 75 had, maar dan zaten de beugels niet goed en zaten mijn borsten ook teveel naar de zijkant. Nu heb ik altijd 70F of 70G en dan zitten mijn borsten op de plek waar ze ook zitten als ik geen bh draag en de band is zeker net zo goed als bij een 75E, terwijl bij een 75E de cups gaan gapen, omdat mijn borsten dan teveel naar buiten staan en de binnenkant niet goed opvullen. Mijn omtrek is 73 a 74 cm, dus je zou zeggen 75 is het best, maar dat is dus echt een kwestie van uitproberen. Als je bij zustermaten kijkt is 75E= 70F, maar mijn ervaring is als je in de hogere omtrek al een vrij krappe cup hebt, je misschien beter 2 cups omhoog kunt gaan, vandaar dat ik dat adviseer. Het blijft een kwestie van uitproberen, ook qua model, ik kan bijvoorbeeld niet tegen voorgevormde bh’s, dan gaat de beugel irriteren, het fijnst vind ik licht gewatteerde bh’s aan de onderkant (zodat je je tepel niet ziet) met kant aan de bovenkant, zodat je borst de bh goed opvult, zoiets: https://www.lace-lingerie.nl/commodity/23479-gorsenia-beha-f-j-cup-gorsenia-k509
Haha ja dat is hier ook zo, dan daarbij hebben de hele bekende ketens mijn cupmaat niet. Dus daar slaag ik al jaaaaren niet meer.
Toch naar een boetiek ben ik bang. Ik heb er ook een hekel aan, maar van het ene merk heb ik een 70 of 75F, ander merk een 75G of zelfs een 80G. Sommige merken zitten bij mij überhaupt niet, ongeacht de maat sluit het gewoon niet mooi aan. Ik heb laatst anderhalf uur staan passen, zaten 3 bh's bij die ik mooi vond zitten en goed pasten. Een andere optie is gewoon heel veel verschillende bh's bestellen, thuis passen en dan terug sturen. Ik vind heb met Primma Donna altijd het idee dat mijn borsten half onder mijn oksels zitten. En in triumph krijg ik altijd een soort madonna tieten >>
Ik zou inderdaad naar een boetiek gaan. Het is even een dingetje maar een goed passende BH is echt zo fijn en je hebt er jaren plezier van.Het is even een investering maar dan heb je ook wat goeds.
Haha ja de spijker op zijn kop. Van die madonna-tieten bij triumf. Primadonna zat mijaltijd geweldig totdat ik ging afvallen. De cups lijken veel te breed.of ze sluiten bovenaan niet mooi.
In het kader van bh’s, ik ben niet zo’n held met ze netjes op de hand wassen. Iemand ervaring met bh’s die gewoon in de wasmachine kunnen en dan ook nog mooi blijven?
Ik was mijn bhs echt altijd in de wasmachine. 30 graden, korter programma. Dat met de hand wassen heb ik al jaren geleden opgegeven. Krijg ik de zeep er niet goed genoeg uit enzo.
Ik mik mijn bh’s gewoon in een waszakje en in de wasmachine. Ook mega jetsers hier, dus bh’s van 100 euro Als ze echt van een fatsoenlijk merk zijn, blijven ze gewoon mooi. Is mijn ervaring dan Het is belangrijk om bij een grote maat een echt bh merk te kopen en niet 1 die ook tassen en fietsen maken of zoiets Ik ga altijd naar de Bijenkorf, mega grote afdeling met maten van aa tot in ieder geval mijn maat, 80E. Ik word altijd super netjes en discreet geholpen. Gewoon gaan op een dinsdagmorgen bijvoorbeeld.
Het klinkt voor mij alsof dit gewoon een verkeerd model is. Ik heb zelf bijv altijd een model met brede cups nodig, maar je hebt ook modellen die juist meer ruimte naar voren hebben in de cup. Als het het verkeerde model is, maakt het niet uit welke maat ik pak, die zitten nooit goed. Als je echt niet naar een winkel wil/durft zou ik nog een keer goed opmeten. Ook even kijken welk soort modellen voorheen goed zaten en meerdere gaan bestellen bij een webshop waar je gratis kunt terug sturen. Bedenk je zelf dat er nu eenmaal heel veel verschillende borsten zijn. Er is echt niks mis met die van jou, omdat je nu de goede bh nog niet gevonden hebt. Wellicht dat je dan in de toekomst ook op een punt komt dat je toch naar zo'n zaak durft.
Dit herken ik wel, daardoor dat bepaalde merk/model nooit meer besteld. Zoals de rest al aangeeft, je bent echt gebaat bij een goede lingeriewinkel! En dan de kleinere zaakjes, niet de grote ketens. Daar hebben ze ervaring met alle soorten en maten vrouwen en de meesten weten ook erg goed in te schatten of jij onzeker bent of dat je (bij wijze van spreken) zo in een bh naar buiten zou lopen. Ik heb een hekel aan bh's kopen, dat komt ook door mijn maat (80G). Maar ik ga dus bewust naar een winkel zodat ik zeker weet dat ik een goede heb. Daar kunnen ze ook goed inschatten wat voor model goed voor je zal zijn. Dat raad ik je dus wel aan. Mocht het echt een stap te ver zijn, ga alles nog een keer goed nameten en dan maar blijven proberen... Bestel meerdere merken en modellen, is soms even zoeken als je het zelf moet doen.
Als je je beugel voelt prikken in je arm is hij idd te klein. De beugel moet echt achter je borst zitten. Wat wij altijd doen is even de klant vragen om de borst op te tillen de beugel achter de borst te leggen en de klant dan los te laten. Vaak zie je dan veel borst aan de bovenkant zitten en dit is echt dan te klein. Maar ga echt eens naar een speciaalzaak die mensen zijn echt wel wat gewend!
Ik gooi al mijn bh’s gewoon in een waszakje in de wasmachine, de meeste kunnen dat prima aan. Ik gooi ze ook best snel in de was, want ik vind bh’s vaak dragen echt niet fris. Onder en tussen je borsten is toch een plek waar je makkelijk zweet, dus bij mij is shirt in de was ook bh in de was (in de winter soms 2 dagen en in de zomer dus 1 dag).
Ik doe ze allemaal in de wasmachine, maar ik zag laatst de tip om ermee te douchen, dat vond ik wel een aardige. Dat deed ik vroeger heel vaak omdat ik minder bh's had dan dat ik weer de was moest doen. In een gezin met 5 is dat geen issue meer, maar ik had het dus moeten blijven doen.