Ouderschapsverlof aanvragen?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Loveazra2, May 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Over 2,5 week moet ik weer gaan werken ik kijk er heel heel heel erg tegen op. Ik heb afgesproken 3 dgn te gaan werken maar vind dit nu toch wel erg veel ( vaak 7,15 deur uit en 18,30 thuis) ik wil toch denk ik 1 dag ouerschapsverlof opnemen. Ik heb de hele verlofperiode nios van mijn werkgever gehoord alleen een brief van het uwv met dw datum dat ik moet beginnen. Van mijn werk niks gehoord. Zal ik ze mailen met wanneer ze mij terug verwachten rn ook in het mailtjr zetten dat ik graag 1 dg ouderschapsverlof wil opnemen of is dit raar??

2. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    mijn werkgever is ook niet op kraambezoek geweest wel 3 collega's en we werken in een klein bedrijf

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wat slecht van je baas... Ik moet het ouderschapsverlof 2 maanden van te voren aanvragen, maar ik weet niet of dat wettelijk zo is. Is bellen met je baas een optie?

4. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier in het ziekenhuis moest ik het 3 maanden van te voren aanvragen.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik moest ouderschapsverlof ook 3 maanden vooraf al aanvragen...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,235
    6,095
    113
    hier ook minimaal 2 maanden van te voren. Wel logisch ook, omdat er toch vervanging gezocht moet worden.
    En jij weet wanneer je weer moet beginnen, dus het lijkt me onnodig om te mailen wanneer ze je weer verwachten. Ten minste ik werk in een grote instelling en die sturen me ook geen bericht wanneer ik weer verwacht word. Als het goed is is er vervanging geregeld totdat jij terug bent, toch?

Maar goed, je kan natuurlijk altijd vragen of het mogelijk is ouderschapsverlof op te nemen. Succes!

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ouderschapsverlof moet je minstens 2 maanden van tevoren aanvragen. Zie de site van de rijksoverheid.

Ik vind het niet raar dat je het alsnog aanvraagt maar ik zou zelf het eerst aankijken hoe het gaat op basis van 3 dagen en dan beslissen.

Share This Page