Het leed dat winkelalarmen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Implanon of spiraaltje? :D

Weet het ook niet, broekzakken etc ook leeg?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Mijn jas is na jaren dragen ineens alarm gaan veroorzaken. De beveiliger van de Lidl zei dat het vaker gebeurd. Die alarm dingetjes kunnen zich herladen. Hebben ze jouw jas er niet apart doorheen gehaald voordat jij jouw shirt op moest tillen?

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Handig om te weten van die pasjes.
    Ze verzinnen ook steeds meer pasjes die je dan altijd weer bij je moet hebben. Ook niet handig met dit probleem.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Zelf werk ik in een winkel en vergeten we af en toe de beveiliging nog wel eens. Als mensen dan terug komen blijkt dat ze bij sommige winkels niet afgaan rm bij sommigen wel.

Ooit eens een tas van c en a bij enkele winkels ging hij af en bij enkele niet. Bleek er een sticker verstopt te zitten in van die kleine vakjes.
    Het kan echt van alles zijn en ook in een jas wat je al jaren draagt of een shirt.

5. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Ik heb het altijd met kleding van de action, door de poortjes van de kruidvat. Daar knip ik bij de kinderen nu altijd alles uit.

6. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Mij werd bij de etos verteld dat het toch door het verwassen ding in mijn legging kwam en dat ‘ie na het wassen weer magnetisch oid kon zijn.

Zit er ook niks in de zakken van je jas of iets?

7. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik had het ook en weet je waar het hier aan lag? De pasjes van de bibliotheek lagen tegen elkaar aan in m’n portemonnee. Nu ze tussen andere pasjes zitten, gaat het alarm niet meer af.

Dit hadden meer mensen zeiden ze bij mij in een winkel. Zij kwamen ook me deze suggestie/tip.

Ben je al eens zonder porto door de poortjes gegaan?

Edit: zie nu dat meer mensen deze tip gaven :):roflmao:

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij gingen naar centerparcs zwemmen en we gingen even de winkel binnen en bij me man ging t alarm ook af idd een alarm in ze trui die ze eigen waarschijnlijk weer geactiveerd had

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik had geen jas aan vandaag. Alleen een shirt dat ik al 3 jaar heb en heel vaak draag en een vestje van vlg mij h&m, ook al jaren in bezit. Ik had schoenen aan die ik al een jaar niet aan had. Maar met mijn dagelijkse sneakers is het ook.

Gek genoeg was ik zaterdag in Tilburg waar nergens een alarm ging: primark, h&m, 2 boekwinkels, game-mania en vero moda zonder problemen binnen en buiten. Met dezelfde portemonnee-inhoud. Echt zo raar.

Meeste winkels roepen een keer "loop maar door hoor, gebeurd zo vaak!" waar heb je dan een alarm voor haha

Maar Bristol was echt serieus. Na die "doorzoeking" bleef er een verkoopster voortdurend om ons heen hangen om op te ruimen etc. Precies steeds waar wij waren. Zoon zei op een gegeven moment dat hij nooit meer in deze winkel wilde. Nu heeft mijn zoon ook wel weer talent voor drama, maar ik vond het ook vervelend. En toen liep ze een kast verder. Nou ja, ik snap dat die mensen als taak hebben om winkeldieven tegen te houden, maar ik voelde me behoorlijk opgelaten.

10. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Misschien toch eens jas en schoenen er door heen halen.
    Heb je ook geen nieuwe bh? Telefoon hoesje? Iets anders in je zakken? Nieuwe riem?
    Toch eens kijken of er ergens nog een alarm strip zit ook al heb je t al jaren

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohhhhhh mannnn herken het enorm!
    Ik heb het sinds dat ik een jas van Benneton heb. Ik heb geen oplossing maar voel met je mee!

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik snap dat je niks nieuws aan had en dat het niet overal gebeurd maar wat ik lees in de tips is dat het dus dingetjes zijn die zichzelf weer kunnen activeren. Dus dan lijkt het me het proberen waard. Zeker omdat het dus in Tilburg niet gebeurde. Tenzij je exact hetzelfde aanhad als vandaag, zou je toch denken dat het toch aan je kleding moet liggen. Het is het proberen waard lijkt me...

littlemunchkin en iMoeder vinden dit leuk.
  13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Sleutels willen ook nog wel eens een probleem zijn begreep ik, zeker wanneer t weer kouder wordt. Hebben ze mij eens verteld...

Vervelend is t wel!

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had nog eens een meneer in de winkel met een jas die hij al jaaaaren had. Toch zat er tussen de labeltjes (met info over wassen en materiaal enzo) zo'n magnetische alarm sticker. Deze kunnen zich idd weer herladen/activeren. Ik zou dus zeggen, knip overal alle labels uit je kleding en kijk of dat beter gaat.

15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Alle labels uit je kleding knippen. Voor pasjes van winkels kun je de stocard app downloaden; heel handig.

Zusterke vindt dit leuk.
  16. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb het toevallig ook sinds een maand. Labels ed allemaal eruit geknipt, andere tassen meegenomen. Tóch blijft het alarm gaan, gelukkig ook als ik naar binnen ga. Dus dan weten ze dat al als het alarm weer gaat. Ik ben overigens ook al een paar keer gecontroleerd :oops:.

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Laatste optie dan;

Even naakt door het poortje lopen :thumup:

:p

Marchella, Indire, Louise11110 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger bij een schoenenwinkel gewerkt en ik weet dat alarmen opnieuw kunnen opladen. Geen idee hoe, maar soms kwamen mensen met haast afgetrapte schoenen aan binnen die ineens weer begonnen te piepen.
    Heb je altijd dezelfde schoenen of jas aan? Anders zou ik die eens apart langs de poortjes houden.
    Eventueel make up of een bibliotheekpas is ook vaak gevoelig.
    Wat rot zeg!

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Het alarm van de kruidvat staat 9 van de 10x ook super gevoelig. Een alarm hoeft zich maar iets herladen te hebben en hij piept daar wel, en verder nergens.

20. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.154
    1.038
    113
    Hier ook jaren in een schoenenwinkel gewerkt. In sommige schoenen zit zo'n magneet in de zool..even de zolen buigen, neus naar boven drukken zeg maar, werkte altijd. Wel super vervelend voor je hoor pff

Deel Deze Pagina