Het leed dat zomerschoenen heet....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Je dochter voor l*l laten lopen met sneakers onder een jurk? Overdrijven is ook een vak :)

Ik zou echt niet nog meer geld gaan uitgegeven aan merkschoenen als je al zoveel hebt geprobeerd dus ik zou of wat simpele goedkope ballerina's van h&m proberen of gewoon accepteren dat ballerina's niet voor haar geschikt zijn. En dan je verwachtingen maar wat bijstellen of haar eens een broek aantrekken waar wel sneakers onder kunnen ;).

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik loop de eerste weken dat ik blote voeten schoenen aan heb standaard met blaren pleisters op mij hakken, en nog extra doosje in mijn tas. En als het nog niet over is desnoods nog paar weken langer.

Ik denk dat er voor jullie weinig anders opzit dan ook preventief blaren pleisters te plakken, eerst met blaren pleisters en sokken en later blaren pleisters en blote voetjes.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Je zou van die schoentjes moeten hebben met van dat stiek bovenin...ja klinkt nu heel stom maar ik heb ze zelf van replay gehad..het is een ballerina model maar het ziet dus ook echt uit als een balletschoen met dat rimpelige van boven

he kak waarom kan ik nou geen plaatje vinden??

4. tuc

tuc Niet meer actief

Zoiets..maar ik had ze nog rimpeliger..ook de achterkant..die waren heel zacht..want ik herken het probleem:

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Kan me hier ook wel bij aansluiten eerlijk gezegd.
    En voor l*l lopen vind ik ook een groot woord. Maar nog meer geld uitgeven aan schoentjes waar ze blaren van krijgt lijkt me ook geen optie. En broek aantrekken waar wel stoere sneakers of zoiets onder kunnen lijkt me dan meer het proberen waard dan stug vasthouden aan balarina' sein jurkjes en rokjes waar je honderdende euro's aan uit moet geven en het gewoon allemaal niet past.
    Is niet bedoeld om je aan te vallen, maar misschien moet je, je ideaal plaatje beetje aanpassen.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ok dat komt door de huid die door zweet wrijft en komt een blaar. heb er zelf ook last van. nou, wat is de oplossing? deze: smeren 1 minuut voor je schoen aantrekt. en krijg je geen blaren meer..Voetcrme - Gehwol.nl

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Weet je dat het onwijs hip is om hoge sneakers onder een jurkje/tuniekje te dragen?
    Met een legging oid en dan van die opengeklapte bovenkanten.
    Superleuk juist!

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    #48 belize, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
    het is dus gewoon hele tere gevoellige huid. deze zalf beschermt de voeten. en er is ook een andere zalf(goedkoper) die je op de billen van kindje doet wond creme heet het? vormt een laagje op de huis en raakt niet beschadigd. maar gewohl is schoner en onzichtbaar.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit werkt misschien bij een peuter van 2 maar niet bij een kind van 5. Mijn dochter is ook echt niet van de broeken. Ze heeft er een paar, en die wil ze echt bij hoge uitzondering een keertje aan. Maar echt niet als ik ermee aankom, alleen als ze het zelf bedacht heeft. Anders gaat ze nog liever in haar onderbroek naar school..

Ik vind de tip van Belize wel een goede.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier krijgt ze gewone (neutrale, witte, korte) sokjes aan in ballerina's. Jammer dan als dat niet 'modieus' is, ik hoef geen blaren en alle bijbehorende ellende. Het is maar een kind en ik vind het trouwens helemaal niet raar of lelijk staan, het is prima. Bovendien hebben ze dan ook niet van die zweetvoetjes.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

zweetvoetjes? huh? dacht je dat voeten niet zweten?dat is echt het geval bij iedereen. maar sommige mensen hebben gewoon dikke huid en krijgen geen blaren.
    niet alleen voeten zweten, het hele lichaam zweet.

13. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik heb een dochter van die leeftijd dus weet waar ik over praat. Met de goede tactiek lukt het haar wel iets aan te doen wat ik wil.
    Maar goed.... Dat is niet het issue. Als er echt niks helpt is het of niet zeuren en sneakers onder een jurk of haar een broek aan doen. Ik vind het nog steeds raar dat je zegt dat je dochter 'voor lul loopt' met sneakers onder een jurk. Je projecteert je eigen onzekerheden op haar. Als mijn dochter haar eigen kleren (of mijn man die van haar) uit zoekt, ziet het er meestal nogal apart uit. Maar als zij het heeft uitgezocht dan voelt zij zich er blij in en zit het fijn. En als ze het er niet te koud of te warm in heeft dan vind ik het prima. Blijf niet zo aan de modeplaatjes vast zitten!

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan maar op blote voeten.....

Overigens hebben best veel mensen last van blaren met ballerina's.
    Dus misschien toch wat anders gaan bedenken :)

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Mijn dochter heeft doorgaans de keuze uit 2 kleuren. En dan heeft ze al geluk.
    In de zomer zijn het eigenlijk altijd sneakersmodellen, in de winter veterlaarzen.

Het is niet anders. En waar ik haar eerst lekker tuttig kleedde, is het nu een stoere bink. En tja, soms wil madam ook een bloemenjurkje aan en tja, dan toch echt met sneakers eronder.
    Vorig jaar had ik in de sale nog een paar ballerina'tjes kunnen bemachtigen die enigszins paste, die mocht ze aan op een feestje. Apetrots was ze dan. Maar lopen erop is een ander verhaal

Overigens draagt mijn andere dochter Meestal wel sokjes in ballerina's. Omdat ze anders blaren loopt, ze kan het zelf prima aangeven.

Dus aan mij heb je niks qua tips, maar misschien wel een snufje relativeringszin?;)

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Welke breedtemaat heeft je dochter eigenlijk?
    En krijgt ze mét sokken nog blaren in zomerschoenen??

(Ik loop overigens ook meteen blaren met blote voeten, dus zit zelf met hetzelfde probleem, haha.)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant

Wahhh mijn dochter gaat gewoon hip wezen deze zomer:):) ik bedoel, bijna dan, want ze draagt leren schoenen, maar toch.
    Echt leuk, nu al zin om te shoppen!

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo cool hè! Jammer dat ik geen meid heb!;)

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Gewoon sneakers dragen..... ballerinas zijn zoooooooooo slecht voor de voeten.

Deel Deze Pagina