Baby 38,2 na prikjes help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit klinkt vast als een zeer overbezorgde moeder :) maar wil graag wat tips/ ervaringen van ervaren mama's. Onze meid heeft vanmiddag haar tweede prikjes gehad, en zojuist ineens 38.2 graden temp. Rode wangetjes. Fles heeft ze helemaal leeg en ze lacht lief naar mij en mijn vriend. Heb haar pyama aan, sokjes uit en doe geen slaapzak aan. Moet ik wel of geen PCM geven? Andere tips? Is dit nog 'normaal'deze temp?

Bedankt alvast

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze heeft zelf dus geen last? Dan is pcm niet nodig. Mocht je het idee hebben dat ze zich niet lekker voelt of dat ze pijn heeft, dan zou ik wel pcm geven.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, alleen mama heeft er last van :) ze heeft haar hele flesje leeg gedronken en huilt af en toe wel beetje zielig maar niet zo erg dat ik het 'raar' vind.
    Bij welke temp moet ik de ha bellen?
    Kan ik haar vannacht door laten slapen? Of voor de zekerheid toch nog een keer tempen?

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    Alleen voor koorts hoef je geen PCM te geven of een ha te bellen - mijn meisje krijgt meestal 1 of 2x een zetpilletje omdat ze erg huilerig wordt.

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Mocht ze er echt last van hebben mag ze PCM maar zou het niet meteen geven ..
    + dat 38.2 meer verhoging is als koorts ..
    Mocht ze echt een hogere temp krijgen en last kun je haar wel PCM geven .
    Succes

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

38.2 is niet zo erg, zeker niet als ze zelf verder tevreden is. Ik heb bij de eerste prikjes ook paracetamol gehaald bij de apotheek en daar om advies gevraagd. Zij zeiden: niet te snel geven, een beetje koorts heeft ook een functie. Ze adviseerden mij pas te geven rond de 39 graden of als ze er echt last van kregen.

Maar inmiddels is het ochtend: hoe is het nu met je meisje?

7. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet gelijk beginnen met paracetamol. Koorts (38,2 is in mijn ogen verhoging) heeft idd een functie en is er dus niet voor niets.. Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je meisje is?

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Vanaf 38 heet het koorts, maar dat doet er niet zo toe; als ze 37.5 had en zich niet lekker voelde (bv pijn aan beentjes, huilen, moeilijk slapen), dan had ik wel pcm gegeven. Maar 38.2 + verder in orde, dan is pcm niet nodig. Ik geloof dat vanaf 39.5 wel wordt aangeraden pcm te geven, maar misschien herinner ik het me verkeerd.

Hoe is het vannacht gegaan?

9. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had vorige week 39 graden koorts na de derde prikjes. "s middags begon het met 38.7. Toen heb ik hem op bed gelegd. Toen hij uit bed kwam was hij heel sloom en echt zo'n zielig huiltje en inmiddels 39 graden koorts. Toen heb ik hem een zetpil gegeven.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ze hebben mij in het ziekenhuis verteld dat als hij 38,5 had ik PCM mocht geven. Daaronder liever niet, omdat dat ook de werking van het vaccin wat kan verminderen

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames bedankt voor de tips.
    Inmiddels ochtend en haar temp is weer normaal 37.1 dus prima.
    Was een beetje een 'paniekkip' nieuw bakken moeder en voor eerste keer koorts pfff maar alles is weer helemaal in orde hier!
    Nu lekker in badje!

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik geef zelf vanaf 38 graden wel. Hij is dan zo warm en nat dat ik het zielig vind om me zwetend de nacht in te laten gaan . En erbij dat je niet weet hoeveel het nog stijgt snachts en je gaat ook niet om het uur tempen in de nacht .

Maar dat is verschillend per persoon natuurlijk , als je kindje echt ligt te zweten , nat is en hele rode wangen heeft zou ik het wel doen .

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Zie dat me reactie niet zoveel nut meer heeft ;) . Fijn dat het nu goed gaat .

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal, heel fijn!
    Haar temp schommelt een beetje tussen de 37.1 en 37.4 maar dat is nog steeds helemaal prima. Ze is wel zichzelf nog niet helemaal, beetje zeuren nog.....komt goed dadelijk gaan we lekker een stukje met de hond wandelen.

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier heeft de kleine eergisteren haar prikjes gehad en is hier wel echt van slag van. Ook verhoging ( 38,2 ) en erg onrustig. Ze kreeg een dag van tevoren ook een vervelende verkoudheid, dus het zal daar ook wel mee te maken hebben.
    Ik geef haar voor de nacht meestal een paracetamolletje en als ze heel ellendig is overdag ook eentje.

Ik vind het ook wel spannend hoor... En het snijdt door mijn ziel dat ze zo verdrietig is...

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Lievemamatrix; ja spannend he, vooral bij de eerste je weet niet zo goed wat je moet doen, en koorts heeft onze meid nog nooit gehad dus ik schrok wel even moet ik zeggen. Vind het ook ze vreselijk zielig als ze zich ellendig voelt. Maar nu slaapt ze lekker, hopelijk voelt ze zich straks een stuk beter. De eerste prikjes heeft ze helemaal niks van gemerkt, en het bureau zei dat ik dat nu wel weer kon verwachten dat ze niks zou merken, maar dat is dus niet zo helaas. Hopelijk zijn onze kleintjes snel beter.

17. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    @juffie26: Niet leuk... de arme zielen! De prikjes zelf waren zo gezet en ze gaf nagenoeg geen kik. Extra vervelend dat ze van de nasleep dan wel zo naar is...
    Maar goed... ze komen er wel bovenop. Ik heb zojuist ontdekt ( omdat ze overdag ook vrij onrustig slaapt ) dat ze op haar zij liggen wel prettig vind. Waarschijnlijk dat haar snot dan wat minder in de weg zit en ze vrijer kan ademen.
    Nu maar duimen dat ze een lange ruk kan maken... Van slaap knappen ze nog altijd het best op.
    Sterkte!

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ligt ons meisje ook op haar zij, maar dat moet ze ook i.v.m met voorkeurshouding en afplatting van haar hoofdje. Van slapen knappen ze inderdaad het beste op, wel super zielig inderdaad die kleintjes.
    Heb je geen neusspraytje voor haar? Ik heb neusspray van Zwitsal dat werkt heel erg goed toen ze verkouden was.
    Sterkte hopelijk hebben we snel weer tevreden baby's.:)

19. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik zie dat het al beter gaat, fijn :)
    Omdat onze dame soms zo'n druktemaker kan zijn (weet heel goed wat ze wil), heb ik vaak van te voren al paracetamol gegeven. Dan kan het vast inwerken. Ben daar heel blij mee, want ze had er alsnog best wel last van. Hangerig, niet lekker, alleen maar bij je willen liggen. Ook verhoging ondanks paracetamol. Meestal gaf ik er 2, dus 1 voor de prikjes en dan later als ie uitgewerkt was nog een keer. Werkte prima!
    Het is ook een hele veilige pijnstiller zonder al te veel bijwerkingen, dus dat kan je best af en toe geven als ze pijn hebben of niet lekker zijn.

Deel Deze Pagina