Het leed wat huurwoningen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het klinkt nu net of ik heel moeilijk doe. Maar ik ben ondertussen totaal niet kieskeurig al moet ik met 3 kinderen op een 2 kamerflatje op 13 hoog gaan zitten. Als ik Maar wat ruimte krijg

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dan maken jij en je kinderen ook lange dagen.

3. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Mochten wij iets vinden, is een flat met 3 slaapkamers dan wat voor je? Grote woonkamer en keuken ook. Wij betalen 820 incl. servicekosten en voorschot stookkosten en ontvangen ook huurtoeslag..

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.815
    8.475
    113
    Vrouw
    Las vandaag dat de woningmarkt in Apeldoorn op instorten staat.. makelaars zitten met handen in het haar. Mensen die niet kunnen kopen blijven vervolgens in hun huurwoning zitten en houden daardoor dus huurwoningen bezet.. de doorstroom is nu dus bijna nihil.

Balen he... wij zijn anderhalf jaar bezig geweest met kopen en hebben dat maar opgegeven. Het is geen doen zo...

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Huh hoe kom jij met dat bedrag aan huurtoeslag dan?

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Er zitten stook en servicekosten in het bedrag. De daadwerkelijke kale huur zal lager dan €710 zijn zodat er recht op huurtoeslag is.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Oh wat balen meid :(

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Als je het een jaar probeert uit te zingen zou je toch onder de grens voor sociale huur moeten komen? Woningstichtingen mogen als het goed is maar 10% vrije sector woningen hebben. Misschien heb je dan ineens veel meer keuze. Wat knudde ook dat ze zover terug kijken.

nelleke2610 vindt dit leuk.
  9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik woon trouwens maar 20/25 minuten van Arnhem en Nijmegen. Dat is ongeveer wat je zoekt toch?
    Het is echt de moeite waard om je in te schrijven op woongaard. Entree schiet echt niet op..

10. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    De hele woningmarkt is een hel nu!!

Ik ga verkopen dat is nu heel gunstig, maar een woning vinden is verdomd lastig of het nou regio nijmegen is of randstad waar ik zit.

Ik zou me toch meer focussen op die urgentie binnen halen als ik jou was.
    Even de mazen in de wet.. als je nu 1 baan verliest en je lasten niet meer kunt dragen dan kom je toch wel in aanmerking ervoor?
    Misschien kun je een dealtje met je baas sluiten, werkgevers willen ook nog wel eens meedenken..

Klote situatie hoor.. hopelijk kun je tot een oplossing komen..

11. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Toen we hier kwamen wonen, zat de huur onder de 710 ;) Begonnen met 660 ofzo, met service- en stookkosten was dat 760. Nu krijgen we dus tot de kale huur van 710 huurtoeslag, en over wat daar buiten valt niet.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat ook lastig is: om te verhuizen heb je ook geld nodig. Je moet een borg betalen, het huis opknappen. Bij sociale huur heb je bijna altijd een kaal huis.

13. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Zag ik ook ja, heb geen tips maar pfff wat is dat voor jou hard knokken en dan nog heel zuinig moeten leven. Heb echt met je te doen!! #dikke knuffel#

Treez vindt dit leuk.
  14. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles nagelezen en misschien sla ik wel volledig de plank mis. Is kopen een optie?

15. Treez

Treez Niet meer actief

Je maakt inderdaad erg lange dagen en dan ook nog alleen de zorg voor drie kinderen. Alleen voor je doorzettingsvermogen vind ik dat je meer loon verdient!

Ik heb geen tips voor huizen, want ik woon niet in deze omgeving. Is eventueel de voedselbank niet iets om financieel wat meer ruimte te krijgen? Ik las net de criteria en volgens mij kom je daar voor in aanmerking https://voedselbankarnhem.nl/voedselpakket/regels-en-criteria/
    Of toch blijven rondkijken voor een baan met meer verdienste? De banenmarkt wordt steeds gunstiger voor werkzoekenden. Misschien domme opmerkingen, maar ik wilde toch graag met je meedenken.

16. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik heb zo even geen passende oplossing voor je want denk dat alle tips gegeven zijn maar wil je toch even zeggen dat je echt een vechter bent.

Enorm veel respect voor jou en de kinderen. Het komt echt goed. Al voelt dat nu niet zo maar ik hoop echt dat je in 2019 weer wat adem kan gaan halen want dat hebben jullie echt keihard verdiend.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En dan nog: als je alleenstaand bent dan krijg je tegenwoordig met dit loon nauwelijks tot geen hypotheek rond.
    Of een hypotheek waar je net een garage box van kunt kopen...

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Dat ligt er aan hoe je verdient en waar je koopt natuurlijk ;)

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bedankt allemaal voor de tips ik ga een lijstje maken met dingen die ik eventueel nog zou kunnen doen..

En bedankt voor de lieve woorden.
    Mijn motto what doesn't kill you makes you stronger...
    Tis heel pittig en vind het verschrikkelijk maar alles voor een goede zaak. En er is vast licht aan het einde van de tunnel

Treez vindt dit leuk.
  20. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Via Viverion kom je vrij snel in aanmerking voor een huurwoning. Daar is geen wachtlijst maar wordt adhv loten gewerkt. Ik had binnen 3 maanden een huurwoning.

littlemunchkin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina