Ik heb een tweeling van 10 weken die nog steeds beide snachts wakker worden voor een voeding, ze krijgen 6 flessen van 150/5 en we zitten Hiermee tegen het maximum van 1 liter per 24uur Schema is als volgt 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 3.00 En dan weer vanaf 7 uur smorgens hetzelfde liedje Hoeveel uur slapen jullie babies snachts achterelkaar? Die van Mij komen dus standaard om de 4 uur ook snachts....mijn eerste 2 sliepen rond die leeftijd zeker tot een uurtje of 6.00 door Doen jullie verder iets om ze "door te laten slapen" voorzover dat mogelijk is
Je kan er niet aan doen blijkbaar hebben ze het nodig anders worden ze niet wakker En 10! Weken pas! Niet zoveel eisen stellen hoor.. Ze zijn nog niet eens 3 mAnden Hier ging mn zoontje ergens doorslapen tussen 3-4 maanden geloof ik
Hoi, hoe zwaar zijn ze nu? dat heeft er nl ook echt wel mee te maken. en drinken ze overdag de flessen helemaal leeg? mijn ukkie is geboren met 3900 gram, woog op 4 weken zo'n 4900 gram en maandag opnieuw wegen. Ze is vandaag precies 8 weken. Ze drinkt 5 flessen op een dag, maar haar dag begint vaak al om 04:00/05:00uur. ook niet handig kan ik je zeggen maar ja. vanochtend was het 06:00 uur, van de week was t een keer 07:15 en idd het komt allemaal vanzelf wel een keer goed, dat weet jij natuurlijk ook wel. Ik begrijp wel dat je even wil polsen hier op het forum bij de andere moeders hoor! Doe ik ook geregeld
onze dochter is ook 10 weken, en weegt zo'n 4,5 kilo, misschien iets meer. ze krijgt haar laatste fles om 22.00uur en om 6.00 uur maken we haar wakker ivm werken. als je haar niet wakker maakt slaapt ze door tot 8.00 uur oja, ze krijgt 5 flessen van 150ml sinds 2 dagen. daarvoor 5 flessen van 135 ml.
Nog steeds???? Joh, ze zijn nog maar 10 weken! Basisregel voor doorslapen is dat een kind per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mag slapen 's nachts. Dus vanaf 6 kilo mogen ze het klokje rond slapen. Vanaf 4 kilo 8 uur achter elkaar, enz. Daarmee is niet gezegd dat ze dat dan ook gaan DOEN, maar pas vanaf dan mag het! Je hebt met je oudste gewoon mazzel gehad, dus stel je verwachtingen bij en go with the flow
Onze dochter (as zondag 11 weken, 5,5 kilo) krijgt een voeding om 21:30 uur en meld zich dan tussen 6 en 7 uur weer. Maar das pure mazzel denk ik. Ze heeft zich alleen de eerste week 's nachts gemeld, daarna kwam ze al gauw tussen 5 en 6 (vind ik al geen nacht meer, meer vroege ochtend) ze werd toen nog om22:30 gevoed. Nu dus een uurtje eerder naar bed, en een uurtje later opstaan.
Onze dochter is nu 11 weken en 2 dagen en weegt schat ik 5100 gram. We bieden 5 x 150+5 aan maar dit drinkt ze niet op, ze laat een paar x per dag tot 30ml staan. Ons "schema" (we laten het ook afhangen van haar) 6, 10, 14, 18, 23uur. Voor de voeding van 23 uur moeten we haar echt wekken, dat vind ik zo vervelend voor haar ze ligt dan heerlijk te tukken. Bij het CB zeiden ze iets over haar bloedsuikerspiegel, dat we moetsen wekken voor de laatste voeding maar het druist tegen mijn gevoel in. Ze slaapt trouwens als vanaf de 2e week door.
Ons dametje is nu 9 weken en slaapt al lekker door. Rond half 10/10 uur laatste voeding en dan is het tussen 5.30 en 6.45 dat ze zich meld...heel verschillend. Ze krijgt 5 keer op de dag voeding tussen 5.30 en 6.45 10.00 14.00 18.00 21.30/22.00 Waar ik eigenlijk mee zit..mss kunnen jullie ons daarmee helpen Hoe doe je het als je wil proberen je kindje door te laten slapen..en dan bedoel ik van 19.00/19.30 tot 6.00/6.30? Of ben ik daar nu al veeeeeels te vroeg mee..ik hoorde laatst van een vriendin dat haar dochtertje dat al deed nl...
2 maanden is wel erg vroeg om klokje rond te slapen zonder voeding...de kindjes die dat wel doen geven dat dan vaak zelf aan, door bijv. de laatste fles niet leeg te drinken of maar moeizaam wakker te worden voor de laatste voeding. vanaf 4 maanden mag je rijstebloem gaan geven, wellicht is dat een moment van een voeding minder. ik denk dat je niet mag klagen iig, 10 weken oud en al lekker doorslapen
@ girly Je kindje slaapt toch door Van 22.00 tot 6.00(gemiddeld) niet te hoge eisen stellen hoor!! Jeetje.. Je kindje geeft et vanzelf aan En btw zoontje gig hier rond 4/5 maanden ofzo pas klokje rond
Per pond lichaamsgewicht mag een kind 's nachts een uur achter elkaar slapen, dus vanaf 6 kilo mogen ze eventueel het klokje rond gaan slapen. Dat betekent niet dat ze dat dan dus ook doen, maar pas vanaf dat gewicht zou je er op mogen proberen te sturen als ze dat dan niet uit zichzelf doen, (want die mazzelaars heb je uiteraard altijd er wel tussen zitten). Maar dat zijn wel de uitzonderingen hoor, niet de regel! Dat je nu al zulke geweldige nachten kunt maken, daar zou ik me mee in m'n handen wrijven en van genieten! Je zit echt in een luxepositie met een zo'n klein kindje dat al zo lang achter elkaar slaapt!
Ik wou dat het bij ons zou was gebleven... onze zoon komt de laatste tijd snachts steeds vaker :S... nu om 23:00 dan weer om 02:00 en dan weer om 05:00 of 06:00.... en dan krijgen we hem vaak niet meer zijn bed in :S ..
Mijn mannetje is ruim 6 weken en heeft 2 nachtjes vorige week doorgeslapen. Ondanks zijn 5,5 kilo komt hij deze week elke 3 uur weer wel voor voeding.
Onze dochter is nu 12 weken en was vorige week 6100gr. Ze slaapt al weken van 23.00 tot na 08.00 uur, soms 09.00 u, ik mag niet klagen dus. Ze slaapt 's avonds steeds vaker zo diep dat ze de laatste fles om 23.00 uur grotendeels laat staan Ze krijgt 5 flessen van 180+6 en die gaan helemaal op, behalve de laatste dus. Hoe doen jullie dat met naar bed gaan als de laatste fles vervalt? Wanneer pyama aan en in bed? DL ligt 's avonds in de box te slapen of bij ons op de buik (wil alleen 's nachts in haar wieg). Als ik nu de laatste fles zou overslaan wordt ze toch wakker als ik haar omkleed en slaapzak aan doe?