Een beetje een rare vraag Wij hebben een mannetjeshond ,en mijn nicht haar hond is vandaag een dagje bij ons om dat ze met haar gezin een dagje weg is.. Haar hond is een vrouwtje is geholpen,maar mijn hond wil elke keer rijden ik vind dit niet echt leuk,maar kan dit gewoon?Ze zijn nu al elke keer met elkaar aan het vrijen zeg maar,en denk dat HET vanmiddag misschien wel gebeurd. Hoe kan ik dat voorkomen,om kan ik het beter gewoon laten gebeuren? Gr
Onze hond doet dat ook. Maar ik sta dat gewoon niet toe. Dus iedere keer als ie aanstalten maakt, trek ik hem weg.
Teefje is geholpen, dus het is niks seksueels. Reuen bespringen teefjes alleen als ze loops zijn. Berijden is ook een teken van dominantie. Lekker laten gaan, ze zijn elkaar alleen aan het "aftasten" en kijken wie de baas is.
als je dit laat gaan gaat hij het bij andere honden ook proberen he. dominantie mag maar jij bepaald of rijgedrag wordt toegestaan. mag hij het nu dan mag hij het bij andere honden ook.
Dominantie kan hij ook op andere manieren laten zien. Dus rijgedrag hoef je niet te dulden. Maar het is aan jou of je dat toe wilt laten en dan zal hij er van uit gaan dat hij dit bij anderen ook kan doen.
We hebben zelf een teefje, maar tot voor kort ook een reu gehad.. hij wou onze hond ook constant berijden, maar wij lieten dat absoluut niet toe... Elke keer als hij daar mee begon hebben we hem flink gestraft.. op een gegeven moment houden ze er mee op...
Alleen als je reu wilt gebruiken voor het fokken dan kan je beter niet verbieden. Aders loop je het gevaar dat hij dat niet meer durft als het juist wel mag. In alle andere gevallen ben jij de baas dus als jij het niet wilt hebben dan kan het beter bestraffen. Of de 2 uit elkaar houden, 1 in een bench doen en dat afwisselen.
Inderdaad dominatie, maar niet "lekker laten gaan" Er is er maar 1 de baas in huis, en dat ben jij. Als je het toelaat, accepteer jij dat hij het dominanst is ( of jij moet tegen hem op gaan reupen ) Direct afstraffen. Een harde NEE, eventueel weg halen, kop richting de grond en nog een keer NEE. Hier helt het NEE helaas niet. Onze hond had er ook een handje van, tot ik hem een keer op zijn rug heb geworpen en er boven ben gaan staan. Toen was het opgelost... Wij willen onze reu ook gaan gebruiken voor de fok, maar dan rijden is totaal iets anders dan het dominantierijden. Ze "doen" het dan ook echt nog wel hoor
Qua voortplanting kan het geen kwaad maar zou het zeker niet toe laten, dus eraf trekken, goed je stem verheffen en hem eventueel op zijn plaats sturen. Als je het nu toe laat duikt hij straks buiten op iedere vrouwtjes hond
Dankjewel dames Ja ik waarschuwde ook elke keer,het is nu ook afgelopen! Ze liggen nu beide lekker te slapen gelukkig hahaha
Rijgedrag is niet altijd een teken van dominantie... Het kan juist ook een teken zijn dat de honden zo blij zijn..... zich even geen raad weten met hun enhousiasme en daardoor gaan rijden... Heb een pup van 7 maanden die het ook bij zijn geholpen vriendinnetje doet als ze net binnen is.... laatst kwam hij een loops teefje tegen die er uitgebreid voor ging liggen, met haar staart omhoog... en wat denk je... mijn hond dacht maar aan 1 ding.. SPELEN.!!!! hihihihi... Dominant is hij ook niet... hij piest nog zittend... Afstraffen is niet goed.... je zou hem beter kunnen afleiden.. met speeltje ofzo...
Jee Aszz, op je hond gaan staan? Vind ik niet normaal, sorry. Sneu hoor. Er zijn zat andere manieren dan zulk geweld lijkt me.
Het kan inderdaad van enthousiasme zijn, maar bij een pup. Bij een volwassen hond trap ik daar niet in. En dat zitten piesen/dominantie.... Dat heeft onze reu tot 1 maand geleden nog gedaan en hij is ontzettend dominant. Nogmaals, ik zou het niet tolereren. Nu ben ik nogal van het streng opvoeden, maar we hebben ook een puberende hond met 30 kroketten in zijn oren die nogal hard leers is.
Op gaan staan? Boven gaan staan zei ik toch? Het is geen olievlek waar ik niet omheen kan hoor, stond er gewoon naast
hahahaha leuke combinatie he?? Peuter puber... en puberende hond....... weet er alles van... de baby heb ik ook hier..... Ben hier niet streng... met lichamelijk straffen.. daar ben ik tegen... maar wel heel consequent.. moet wel met onze soort.... ik toon mijn "baas" zijn met andere dingen... wat rangorde bepaalt...
Vreemd.... wij hebben een Franse bull reutje (toen 2,5 jaar) en hebben het begin van het jaar een Mops teefje voor 1 maand gehad. Mevrouw is geholpen onze meneer niet.... Nou... niks, noppes nada! geprobeerd!! Onze Huub wilde wel een kluif met haar delen, maar daar bedankte mevrouw voor hihihi! Groetjes Cyntje78