Jee nou een HBO diploma heb ik niet hoor haha, kan trouwens ook zo snel geen club vinden met werkzoekende dames jammer.
Ik heb idd ook ambulant gewerkt in NL 5 jaar lang. Maar aangezien ik in België woon ging er heeeeeeeeeeeel vaak wat fout qua belastingen ( en werd niet altijd goed geregeld daarna) zodat we vaak 3000 euro aan belastingen mochten betalen. Heb daarna in de verkoop gezeten en daarna dus in België bij een callcenter omdat dat ook makkelijker was qua belastingen enz. Helaas dus niet lang. 2e kindje is niet bekend maar ja kwam niet eens ver genoeg voor een gesprek!
Nu heb ik nog nooit gesolliciteerd terwijl ik op die leeftijd was waarop mensen verwachten dat je eventueel kinderen hebt, maar ben je serieus verplicht dit te melden? Je kinderen hebben toch niets met je sollicitatie te maken?
Nee ben je niet verplicht. Maar een voorbeeld: Ik ben 23 en wil parttime werken t liefst 16-20 uur. Dus k vd week eindelijk een vacature gevonden voor 16-20 uur. Word ik gebeld ( dezelfde dag nog dus wel netjes ) Waarom ik als 23 jarige zo weinig uur wil werken. Ja wat zeg je dan? De waarheid? Ga je liegen? Ik heb dus gekozen voor de waarheid. Ik heb een zoontje en wil niet meer als 20 uur werken. En ben best bereid om een keer een dag extra te werken maar dit moet ik dan wel hooguit 1 week van te voren weten ivm opvang.
helaas heb ik ook het probleem dat werk vinden niet te doen is. helaas heb ik door mijn persoonlijkheids stoornis (borderline) erg veel last van concentratieproblemen, waardoor ik met mijn 24 jaar al een baan of 14 heb versleten. ik doe nu opruim/opknap/schoonmaak werk bij mijn vader voor een vergoeding. maar leuk is anders... vraag me zelfs al eens af of het zo slim is om nu met kinderen te gaan beginnen... als we nu al soms maanden hebben dat we nauwelijks rond komen (gelukkig hebben we ook soms wat betere tijden maar toch)
Hier gelukkig sinds 1 december weer aan het werk, heb 2 maanden in de ww gezeten na mijn zwangerschapsverlof. Heb heeeeel veel gesolliciteerd en dus overal afgewezen, behalve bij de werkgever waar ik nu in dienst ben.
Misschien kun je bij een thuiszorg organisatie aan de gang als huishoudelijk medewerkster? Daar zoeken ze bijna altijd mensen. ik heb papieren voor in de logistiek (magazijnmedewerker en transport en logistiek leidster) maar er was geen werk en ik wou aan de gang en kon daar direct beginnen, ik ben er nu al 34 jaar helemaal happy en kan mn eigen tijden indelen.
Hier ook vanaf augustus werkeloos. Had maar recht op drie maanden ww, man verdiend net te veel voor bijstand, dus nu totdat ik weer ga werken op 1 salaris. Voor mij dus geen lang verlof. Ik werkte 2 ochtenden in de schoonmaak, maar dat is echt niet zo gemakkelijk hoor. Heb ook maar een 0 uren contract, want ze doen zo moelijk over een tijdelijk contract... Ben nu al bang voor na mijn verlof. Heb vorig jaar zomer mijn HBO gehaald, maar er is weinig in de buurt, geen rijbewijs en straks een kleine.... OMG. :x
Je hebt een kappersdiploma, waarom ga je niet aan het werk als zzp-er??? Lijkt mij dat er in deze "financieel onzekere tijden" veel vraag is naar een thuiskapster, omdat zij over het algemeen een stuk goedkoper is dan de kapsalon. Voordeel is dat je dan jouw eigen uren in kan plannen.
er werd hier gemeld dat het UWV wellicht kan bijdragen aan een omscholing, hier hebben zij geen budget meer voor. ik zelf loop tegen het "probleem" (werkgevers zien dit als probleem voor mij, terwijl ik het al ruim 2 jaar doe) dat ik nog aan het studeren ben en dan wordt het wel druk met 32 uur werken. Inmiddels weet ik dat ik beter studeer als ik erbij werk, dan zit ik sneller in een flow. Maar in de planning staat dat ik in mei/juni 2012 ga afstuderen (als stage lukt) ik weet dat ik dan al meerdere werkgevers mag benaderen (zij hebben dit ook tegen mij verteld).. maar om nou tot die tijd niets te doen? neeeeeeee liever niet. Wat dan ook nog een issue is, het salaris, voor mij is het nu nog mogelijk om te eisen dat ik netto meer overhoud dan in de WW. Ga ik weer werken dan heb ik weer kinderopvang nodig, en zo heel veel verdien ik ook weer niet dus dat is ook best wel moeilijk hoor (ben wel bereid voor minder te werken, maar ik moet wel kunnen leven en wij zitten nu al op de grens van het gaat wel/het gaat niet)
Zo we zijn nu alweer 1,5 maand verder en nog steeds... niks! Vandaag ook weer in de schoonmaak ( thuiszorg) gesolliciteerd en zelfs daar moet je schijnbaar ervaring in hebben. Want dat was de vraag die ik kreeg. Dus helaas zoals iemand op de 1e pagina schreef, er is altijd werk in de schoonmaak, is ook niet waar. Frustrerend is het wel Hoe is het met de andere meiden die op zoek ( moesten gaan waren?
Het is toch eigenlijk ongelooflijk Zo moeilijk om maar ergens de kans te krijgen om aan de slag te kunnen
Ik solliciteer werkelijk op ALLES AH nee mevrouw u bent te oud. C1000 nee mevrouw u bent te oud. Callcenter nee mevrouw uw salaris eis is te hoog. Thuiszorg heeft u ervaring? Nee oh jammer je hebt ervaring nodig. Receptioniste is of parttime maar te ver. Of dichtbij en fulltime. Schoonmaak salaris eis te hoog. En ja ik ben bereid om in te leveren maar 5 euro is me toch echt te veel
Ikzelf zoek geen werk, maar mijn man is 2 weken terug eruit gedonderd. Maar ook voor mannen is het geen pretje om werk te vinden. Of ze zeggen dat je niet in aanmerking komt omdat je niet bij de functie past (terwijl er bijvoorbeeld geen eisen zijn). Hij had vorige week ook een mooie; u past volgens ons bij de functie, maar omdat we teveel reacties hebben gehad, en we te druk zijn, bellen we u niet terug voor een telefonische (!!!) intake. Ja, hallo! Wat een onzin. Ik weet dat hij nog niet zo lang werkloos is, maar het is de zoveelste keer in korte tijd, dat het financieel er niet erg leuk uit ziet. Ik ben gelukkig nog vrij relaxed, maar ik hoop echt dat hij snel weer een baan vindt. Want dit vind ik echt niks!
Allesandro dat is idd wel heel veel verschil! 5 euro jeetje. Ik krijg hier op het meeste nog niet eens een reactie! Kan er zo boos om worden Edge dat is idd ook helemaal niet leuk. Ik hoop dat hij snel wat vind.
Ja dat is heel veel. en 2 of 3 euro kan nog net maar 5 euro echt niet. En op de helft krijg ik ook geen reactie hoor!