Het leed wat werk vinden heet!

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik herken het wel een beetje, ik zit zelf helaas langdurig in de ziektewet en overweeg pas weer te gaan werken ( als dit nodig is) over een jaar.
    In de maand dat we erachter kwamen dat ik zwanger was werd er bij mijn man op z'n werk gereaorganiseerd, je begrijpt hij werd op 'opgeruimt' ik merk dat de mentaliteit van bedrijven erg veranderd, soms is een ontvangtstbevesiging sturen voor hun gewoon een uitzondering. Komt misschien ook omdat er zoveel werkloze zijn, en dus veel sollicitanten. Mijn man is hopger opgelijd dus t is niet afhankelijk van je nivo, t is gewoon moeilijke tijd..

Ik heb geen oplossing voor je maar wil je wel succes er sterkt wensen.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik weet natuurlijk niet of je afhankelijk ben van jouw salaris maar op een gegeve moment moet je concessies doen. Wij hebben het zelf meegemaakt met mijn man in het begin heb je eisen naar een paar maanden ga je zakken maar naar een jaar pak je alles aan wat je kan krijgen. Wij hebben totaal 1200 euro per maand in moeten leveren. Weer onderaan beginnen in deze tijd kan je geen eisen neer stellen voor jou 10 andere

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voorheen niet.
    Maar aangezien mijn man in december zijn baan kwijt is geraakt en dus ook al voor 500 euro per maand minder is gaan werken kan k niet nog meer bij leggen.

Anders kan ik of mn hypotheek niet betalen of mn boodschappen niet.
    En heb helaas niet de luxe om mijn zoontje bij een opa of oma te brengen dus moet ook KDV betalen.

En dan is 5 euro per uur behoorlijk weinig zeker als je maar 3 dagen werkt.

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ken het probleem helaas ook, ook beetje soorgelijke situatie, 5 maanden zwanger baan kwijt, nergens meer aangenomen natuurlijk.. toen veel rugklachten en een pnd (wat ik niet meld bij een sollicitatie ;) ) toen ik eindelijk weer er tegen aan kon afwijzing na afwijzing of meestal zelfs niks horen niet eens een bevestiging ofzo.. op den duur ook echt geen motivatie meer om een goede brief te schrijven..
    als ik al op gesprek kon was ik het net niet, wel goede indruk en goed gesprek maar natuurlijk altijd iemand jonger die het werd :( goedkoper en geen kind lekker flexibel :(

er zit nu bij mij aardig wat tijddruk op om iets te vinden en ik heb er ook slapeloze nachten van! veel banen moet je zo flexibel zijn en dat is lastig met een partner die ook onregelmatig werkt.. morgen wel hier intake met gastouderbureau en ik hoop dat die kan melden dat er in elk geval we een flexibele gastouder beschikbaar is dat zou voor mij de stress al minder maken ..
    ben zo bang dat ik iets vind en dat het met opvang weer niet te doen is :s

ik herken het probleem heel erg, voor mijn zwangerschap solliciteerde ik ergens, en werd ik gewoon aangenomen, nooit problemen met werk vinden.. alles waar ik op reageerde lukte gewoon.. nu is het drama.. erg vervelend... :(

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hier ook werkeloos per 1 maart, verdien al niet zo veel dat scheelt misschien maar ik heb echt geen looneisen als ik maar aan het werk ben, paar jaar geleden had ik ook nog 1200 euro netto voor 24 uur werken, dat kan ik nu ook wel vergeten,
    manlief is ook flink achteruit gegaan door baanverlies, maar werkt nu ook weer dan maar voor minder hoor,

thuis zitten is verschrikkelijk dus alsiemand tips heeft

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Stampvamp mijn situatie lijkt heel erg op jouw situatie.
    Ik vind het echt frustrerend ben van 400 euro uitkering naar 300 en ga naar 230 euro per maand:(
    En dan komen ook nog van die leuke onverwachte uitgaven ( wat jullie allemaal vast herkennen:()

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

maargoed hoe ga je het dan straks betalen beter iets dan niets.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik zit momenteel nog tot april in de ziektewet.
    Dus opzich geen haast.

Maar zou straks wel graag weer aan het werk gaan.
    Mijn inkomsten zijn dus nog gelijk.
    Maar ook hier mijn baan verloren met 5 mnd zwangerschap heb daar 4 jaar gewerkt. Ik zou niet flexibel meer zijn met een kindje.

En dat krijg ik nu ook vaak te horen.

En aangezien mijn man vaak overwerkt kan ik dus maar tot 18 uur werken ivm opvang.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zit nu nog in de ziektewet.

Na de ziektewet heb ik recht op 8 mnd WW.

Dus heb sowieso tot december 2012 de tijd. En misschien zelfs wel langer ligt er aan tot wanneer ik in de ziektewet blijf.

En hoop dat er dan wel een baantje bij zit.

Maar voor nu kan ik echt geen 5 euro per uur missen ( en dan heb ik het over netto en niet eens over bruto ) Als dat namelijk zo is kan ik indd beter thuis blijven want dan krijg ik nog meer aan toeslagen als met salaris.

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ken het leed helaas ook! Blehg.

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Tip voor werkzoekenden met werkervaring en evt mbo/hbo opleiding:

Maak een Linkedin-account aan en boor je zakelijke netwerk aan! Vermeld in je profiel dat je op zoek bent naar een nieuwe baan en wat je ongeveer zoekt.

Verder:
    Zet je CV op nationale vacaturebank.
    Schrijf je in bij alle uitzendbureaus die je kunt vinden en niet via een website, maar stap gewoon naar binnen.
    Vraag rond in je prive-omgeving.
    Zet op hyves/facebook dat je op zoek bent.

Ik ben zelf vorig jaar mijn baan verloren door een bedrijfsovername en had gelukkig na een maand alweer een nieuwe baan.
    Ik wil jullie heel veel succes wensen en hoop dat jullie ook snel iets vinden.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hellie dank je wel.
    Helaas heeft dit alles nog niks geholpen hier

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dames ik sluit me bij jullie aan , toen ik zwanger werd hebben ze mijn contract ook niet meer verlengd ben dus sindsdien werkloos , maar ben nog niet bezig maar als ik dit zo lees als het moeilijk is bij jullie werk vinden dan hier al helemaal woon in friesland dus :(

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Uitzendburo's sta ik ingeschreven.
    CV staat op bijna alle vacature site's
    Kijk elke dag op indeed monsterboard jobbird nationalevacature bank zelfs op marktplaats!.
    Linked-in heb ik ook.

En iedereen in mijn omgeving doet iets waar ik geen papieren voor heb dus die kunnen mij helaas niet helpen :(

15. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hier hetzelfde. Ik zat in de bouw waar het nu gewoon op zijn g*t ligt. Echt balen. Ik wordt er helemaal moedeloos van:(

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sila ik ben van zuid limburg ( belgisch limburg) en daar is helemaal niks te vinden .

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ohww wat jammer:(:(moed zakt in me schoenen als ik dit allemaal lees

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Had niet verwacht dat het zoooooooo erg zou worden:(

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ja erg frustrerend ken het helemaal :(
    ik had een baan waar ik 1300 per maand verdiende.. ging naar 450 uitkering :S kwam omdat ze ook naar die maanden ervoor keken toen had ik een aantal maanden niks (heb op gemak naar wat leuks gezocht toen) en dat is echt zuur!
    toen ik wazo kreeg had ik wel 650 ongeveer .. dat is al iets beter .. maar nog geen vetpot natuurlijk is toch de helft van wat ik had met die baan :S

ik heb nu wel een webwinkel maar het is zo onzeker soms heb ik het zo razend druk maar dan ook weleens heel rustig het is geen zekerheid nog, nog niet constant genoeg, daarvoor moet het wat langer lopen allemaal. en door onverwachte uitgaven en rekeningen MOET ik echt voor 1 maart iets hebben.. al is het maar 15 uurtjes zekerheid zodat dat geen problemen oplevert..

en dit vreet echt aan me :S altijd als wij denken zo dat gaat de goede kant op dan komt er weer iets, en dan nog iets en nog iets :S pfff ik kan daar niet meer tegen heb zelfs nu op fulltime banen gesolliciteerd omdat het parttime gewoon heel lastig is, het mag namelijk niet fysiek te zwaar zijn allemaal want dat kan ik zelf niet aan met mijn slechte rug en bekken problemen...

merk dat met schoonmaak werk heel erg dat ik na 3 uur echt zo kapot ben en dingen zo zeer doen dat ik de rest van de dag weinig meer kan en dat is dus voor mij geen optie om bijv 5 dagen per week te doen.. de shop moet ook blijven draaien en mijn gezin ook ;) maar verder ben ik wel bereid alles aan te nemen, in de zeeman, de ah, een callcenter prima allemaal.. alleen heb die opties allemaal geprobeerd keer op keer en het word telkens gewoon niks :(

ga deze week sommige maar voor de volgende ronde binnen lopen kreeg een tip van een vriendin die bij de ah werkt dat ik hem gewoon eens aan meot spreken.. ze zei wel het is maar 12 uurtjes geloof ik max.. maar goed de ah is voor mij wel ideaal, kan er naartoe lopen met deze sneeuw en zit niet met reistijd en dat is voor mij ook wel een grote pre zonder auto ;) zeker met dit weer..

het is niet mijn ideale baan maar die komt vanzelf wel een keer langs als ik in een luxere positie zit haha.. nu is het alles aanpakken wat kan... maar het is echt frustrerend.. ik riep eerst ook altijd makeklijk verdomme er is zat te vinden hoor.. nu ondervind ik zelf een hoop problemen :( voor jou ook een flink verlies in inkomen, hakt er wel in he :( hopelijk word het snel beter! dikke knuffel voor alle meiden die in dat schuitje zitten!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Onswondertje@ Jeetje meis wat een ellende ja .
    Ken het wel een heel gedoe om werk te vinden , heb 3 jaar thuis gezetten nu dan sins vorig jaar maart een vaste baan in de thuiszorg voor 15 uur in de week . heel veel mazzel mee gehad.

Zonder ervaring trouwens ben ik er tussen gekomen , einige ervaring die ik had is omgang met ouderen + diploma zorg 1.
    En 16 jaar in een verzorgingshuis gewerkt.

En nu is manlief weer thuis door de late winter , en moet dus ook solliciteren je raad het al er is niks .
    Een ge klooi vandaag om ww te krijgen . hij is een apart geval , heeft een contract bij uitzendbureau maar kan niet werken door de kou . nu moest ie de dingen maar in vullen zo als het er staat . dat is fijn nu hopen dat ie het krijgt.

Hij heeft dus eigenlijk werk maar door de kou kan ie niet werken .

Deel Deze Pagina