Jeetje, das wel heel lang. Bij ons is er elke maand afzwemmen voor de diploma's. Volgende week A diploma, week erop B diploma, week erop C diploma enz... Scheelt nogal of je 1 of 3 maanden langer moet betalen!
Bijna alles is goed, haar techniek is prima. Maar ze zet nog niet genoeg kracht met haar benen kennelijk. Tja, ik ben geen expert, dus kan niet beoordelen hoe erg dat is. De afstanden houdt ze prima vol. Gelukkig, ligt dus niet aan mij dat ik t idioot vind dat ze nu zo lang moet wachten!
Da's inderdaad jammer. Maar je kan het ook positief bekijken, wellicht heeft zij daarna heel snel haar B diploma (als zij voor B wil gaan natuurlijk).
Mijn oudste heeft hem net gehaald (A) hij heeft er 2!! Jaar over gedaan! Toen ik een mail stuurde dat zoonlief alleen wat aansporing nodig had voor nog maar 1 onderdeel mocht hij 2 dagen later ineens afzwemmen.. Ik denk niet dat ik de tweeling er ook laat lessen. Ik heb zo'n 500 euro moeten betalen schat ik.
Ai das lastig. Bij mijn dochter zit ook een jongetje in het groepje dat niet genoeg kracht in zijn benen heeft. Hij is nu wel door naar het laatste badje, maar zijn moeder kreeg wel meteen de melding dat ze niet moest verwachten dat hij binnen een paar weken af mocht zwemmen. En hij heeft ook idd nog geen briefje voor afzwemmen meegekregen.
Dat is iig eerlijk. Hier hebben ze steeds gezegd dat het heel goed gaat en dat ze heel netjes zwemt. Vorige week heb ik er nog naar gevraagd, of ze dan kans maakte om af te mogen zwemmen, aangezien ze anders nog 3 maanden moet wachten. Hij zei toen hij haar steeds moest aansporen, maar dat ze de aanwijzingen wel goed oppikt. En dat ze deze week zouden gaan kijken wie er af zou mogen zwemmen. Deze week was ze niet helemaal fit (vh weekend ziek geweest) en dat heb ik ook vooraf aangegeven, zou hij rekening mee houden. Maar goed, nu was t verhaal dus dat ze er de komende tijd aan gaan werken. Volgens mij gaat t er bij haar ook niet om dat ze de kracht niet heeft, maar dat ze gewoon niet genoeg kracht zét. En dat herken ik wel, want met fietsen moet ze ook constant aangespoord worden en trapt ze alleen door als ze zin heeft. Met zwemmen is ze sowieso heel relaxt in het water. Dus tja, wat moet je daar mee. Volgens mij kan ze het prima, maar doet ze het van nature liever niet. Zal mij benieuwen of ze dat dan kunnen veranderen?
Tja, dat doen we dus al. Ze fietst regelmatig naar school (10min) en in het weekend soms 2x half uur (stad en terug). Altijd hetzelfde: als ze zin heeft, trapt ze goed (heen naar de stad, terug naar huis van school) en als ze geen zin heeft, zit ze contant te piepen. Ik ben trouwens de afgelopen maand ook extra met haar gaan zwemmen om kracht op te bouwen, omdat ik het al zag aankomen. En ik zag echt wel vooruitgang. Ook in het golfslagbad lukte het op t einde goed. Maar ik ben toch echt niet van plan om dat nog 3 maanden wekelijks te gaan doen of dagelijks een uur fietsen ofzo?!
Tip om beenspieren te trainen van de zwemjuf; tijdens tanden poetsen op de tenen staan. Tijdens de hele poetsbeurt van 2 min. Werkt echt
Ah, zou dat t zijn Mijn dochter ligt 's avonds altijd terwijl ik dr tanden poets, beste manier volgens de mondhygieniste. Haha, maar ach. Ik ga er vanuit dat ze over 3 maanden sowieso gaat afzwemmen. Tis meer dat ik t idee heb dat ze er nu tegenaan zit, maar het net niet goed genoeg is; het is niet slecht, maar 'voldoende' en het moet 'goed' zijn (op 2 van de 7 onderdelen, rest is goed). En dan is 3 maanden gewoon zonde.
Zo te lezen zijn jullie heel goed bezig, hoor. Dagelijks 1 uur fietsen is volgens mij te veel van het goede, doen wij ook niet
Mijn zoon van 5 had vorige week zijn eerste les. Spannend was dat. We hebben een leuk klein zwemschooltje gevonden. Ze geven les in het bad van recreatiepark in de buurt. Er is daar geen ruimte waarmee als ouder kunt wachten, dus mag je in het zitje in het bad zelf. Je kunt dus goed kijken. We betalen 595 voor het A diploma. En hoe snel het gaat is afhankelijk van het kind. Ze hebben max 6 kinderen per groep, en meestal 2 juffen. Ze werken niet met badjes, maar hebben alle niveaus door elkaar. Alle kinderen doen dezelfde oefeningen, en afhankelijk hoe vet je bent heb je meer of minder drijvers om. En via de app volg je zijn vorderingen Het was heel leuk om te zien. Aan het begin van de les durfde hij niet in het water te springen. Dus mocht hij via het trapje. Ze deden oefeningen met schoolslag en rugslag, en daarna de duiken en door het gat oefening. Onze zoon hoefde uiteraard niet te duiken, maar werd wel aangemoedigd om te springen. Eerste keer aan het handje, tweede keer met alleen een vinger. En daarna sprong hij zelf. Oh wat stond die te glunderen. echt heel fijn om te zien. Oefeningen voor de beenspieren hebben we denk ik niet nodig. Hij is vrij sportief en houd van rennen (op de bso rent hij altijd rondjes rond de school) en wil op voetbal. Ik heb gezegd dat hij eerst op zwemles moet en daarna pas een ander clubje mag kiezen. En dat heeft ie onthouden. Dus we gaan binnenkort ook bij de voetbalvereniging kijken.