Wie heeft hier ervaring mee, ik had vanmorgen een intake met de verpleegkundige op de verloskundige afdeling en daar werd mij over deze methode verteld. Steriel water injecties Effect tijdens de bevalling: Waterinjecties in de huid van de onderrug is een eenvoudige pijnbehandeling tegen lage rugpijn tijdens de bevalling. Pijnvermindering treedt snel op, meestal al meteen na de toediening van de injecties. Het effect kan volgens internationaal onderzoek wel 45 minuten tot 2 uur aanhouden. De methode is vooral geschikt voor een korte, snelle actie bij vrouwen die veel rugpijn ervaren tijdens de bevalling. Voordelen: Het uitvoeren van waterinjecties is eenvoudig, het werkt snel en kan meerdere malen herhaald worden. Nadelen: Het inspuiten van het water is pijnlijk. Het is het beste om de injecties snel na elkaar en tijdens een wee te plaatsen. Je merkt de pijn dan minder op. Tijdens welke fase van de bevalling: Omdat het effect niet lang (maximaal 2 uur) aanhoudt, is het vooral geschikt om te gebruiken aan het einde van de ontsluiting, hoewel het indien nodig herhaald kan worden. Ook kan het een uitkomst zijn voor vrouwen die in afwachting zijn van andere manieren van pijnbehandeling zoals een ruggenprik. Thuis of in het ziekenhuis: Steriel water injecties kunnen zowel thuis als in het ziekenhuis gegeven worden. Niet iedere zorgverlener heeft er ervaring mee. Bespreek je eventuele wens tot deze vorm van pijnstilling al tijdens de zwangerschap met je verloskundige of gynaecoloog. Vergoeding door verzekeraars: Steriel water is heel goedkoop. In de regel zullen hier geen kosten aan verbonden zijn. Ik ben op dit moment 37+5 weken en probeer me zo goed mogelijk op deze bevaling voor te bereiden.
Ik zie dat er nog niet gereageerd is hier.. zal ik toch ff zeggen wat ik denk Ergens klinkt t me als muziek in de oren, iets wat DIRECT tegen die rugweeen gedaan kan worden.. heeeeeerlijk.. Maar aan de andere kant schrikt t me af omdat t zo onbekend is.. ik had er nog nooit van gehoord en zowel hier in t ziekenhuis als mn vk had t echt wel genoemd als t mogelijk was denk ik.. Dus ergens klinkt t wel goed, al zou ik t niet durven proberen zonder meer erover gehoord en gelezen te hebben
Ik snap ook niet zo goed wat dat water in je rug dan doen moet.... Weet niet of dít wel de uitkomst is hoor....