Het-lekker-met-elkaar-bemoeien-bevaltips-topic ;)

Discussie in 'De bevalling' gestart door maartje84, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

mijn tips:
    pak, als de weeen beginnen, er vast een teiltje bij, je weet nooit wanneer je misschien opeens moet overgeven.

en douche na je bevalling niet lekker warm op 39 graden, want dan ga je misschien van je stokje... ik had graag gehad dat iemand mij dat vóór mn bevalling had verteld, en niet pas toen het te laat was: "ja, meid, je moet ook niet zo warm douchen!" oeps :D

en verder kan ik iedereen een baarkruk aanraden. In 3 persween een eerste kind eruit werken - zónder uit te scheuren/knip. Denk dat me dat liggend nooit was gelukt.

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ogen dichthouden met persen anders heb je de dag erna heel charmante rode oogjes ;) bij de eerste gebeurd en bij de tweede bevalling niet vergeten en geen rode ogen:)

als t kan onder een gloeiend hete douche gaan staan , ik heb er 2 uur onder gestaan en 4 keer getwijfeld of ik eruit zou gaan :p
    na 2 uur wilden ze weer ff checken en mocht ik niet meer omdat ze mn zoon in de gaten wilden houden (hij werd met 36,3 geboren)

Als ze je weeen opwillen wekken vraag dan gelijk om een infuus met pijnstilling, en als je die hebt vragen of je eerst een paar keer op de knop mag duwen om te ontspannen , heeft bij mij niet echt geholpen want om 19. had ik nog 4 en om 19:30 al 10cm :)
    maar het mocht wel van de gyn gelukkig ;)

en voor de mannen ....
    niet klagen als je te hard in je hand geknepen wordt , wees blij dat t je hand is ;)
    Mijn vriend had dus het lef om te vragen of ik m niet zo hard wou knijpen in zijn hand WANT HET DEED PIJN!!! ik was best pissed de vk en gyn moesten er ook heeel ard om lachen :p

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    diep ademhalen door de neus en uitademen door de mond, vind ik een erg goeie tip! Heeft bij mij ok super geholpen! Hoe pijnlijker je wee hoe dieper je inademd door je neus, dat maakt je wee echt een stuk draaglijker!

Hmm de baby samen aanpakken vind ik ook wel een goeie!

4. Ik vind dit topic ook echt een super idee! Blijf lekker meelezen :D

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    over ogen open/ogen dicht. hier bij het persen mn ogen opengehouden, omdat je anders de kans hebt met je gezicht te persen (haha) en dan juist druk op je ogen komt...
    Dit was ongeveer het enige wat mijn man had onthouden van de samenbevallen avond. dus bij de eerste wee: Taliaa, ogen openhouden! *zucht* dat is pas bij het persen mop..;)

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Druivensuiker.

Die van die warme sokken is ook een goede.
    En bij de 2e had ik idd ook een videocamera op de kast staan. Schuin achter me zodat je niet al te veel ziet, maar net genoeg. ;)
    Had bij de 1e zoveel vragen omdat het zo snel ging. Nu kon ik het later op mijn gemak even terug zien.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Naast de paar warme sokken.... een extra paar warme sokken.
    Ik zal het nooit vergeten, was aan het persen en opeens vroeg de Verpleegkundige; mevrouw u bent er bijna, wilt u uw sokken houden?
    Ik snapte het niet helemaal en antwoordde dat ik nog een extra paar bij me had (like i cared).
    Mijn dochter werd geboren en daarna snapte ik het pas, over die sokken.

Misschien is een energiedrank een alternatief voor de dextro? Die zit dit keer ook in mijn vluchttas. En gewoon snoep, winegums en drop voor de bloeddruk.

Trek vooral wat luchtigs aan. Persen is hard werken en je hebt het warm en zweet je een ongeluk. Als je bv een ruggeprik hebt kan je niks uittrekken.

Denk vooral niet aan poepen tijdens de bevalling. ;)

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb een aantal tips opgeschreven! :D

9. Bri

Bri Niet meer actief

Aan de andere kant: hij hoeft ook niet álles goed te vinden :D Toen ik de eerste persdrang voelde bij m'n eerste bevalling dacht ik alleen maar: wat kan ik doen om dít draaglijk te maken (wist niet dat ik al volledig ontsloten had, wilde die pijn wég hebben, het kwam niet in me op om mee te persen) en toen heb ik hem vol in zijn schouder gebeten. Natúúrlijk zei hij daar iets van. Toen dacht ik: het helpt niet eens, en daarom heb ik het niet meer gedaan. (als het mij wel had geholpen had ik hem zéker nog eens gebeten, ben benieuwd hoe dat zou zijn afgelopen....) bofte hij even dat ik nog een helder moment had, zo tussen de weeën door :p

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    over mannen gesproken, bij mijn eerste bevalling moest mijn man mij knijpen, met zijn nagels in mijn vel. Zo hard hij kon. (tijdens de weeën, toen ik na uren nog maar 1-2 cm had)
    Natuurlijk weigerde hij dat na een paar keer..

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0

Huh? Ik snap hem nog steeds niet, van die sokken...?? Waren ze vies geworden of zo? *voel me heel dom nu!* ;)

Ik had het tussen mijn weeën door juist ontzettend koud en lag echt te klappertanden. Ben thuis bevallen dus had een grote badhanddoek erbij die over me heen ging tussen de weeën door en met weeën er heel snel weer af. Hahaa!

Van dat poepen is idd ook een goeie!

12. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Dat ademen heeft bij ook enorm geholpen, net voor de volledige ontsluiting kon ik het niet meer met rustig ademen volhouden.
    En tja tijdens de persweeen, niet op je lip bijten.... klinkt zo logisch!!! Maar op de foto's net na de bevalling zie ik eruit alsof ik flink in elkaar geslagen ben, helemaal dikke blauwe lip. Ik kan er nu om lachen maar toen......

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sukke: ze waren doordrenkt met vruchtwater, bloed en andere bevallingssappen ;)

Heb ze overigens wel schoongekregen tegen alle verwachtingen in hihi.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Deelight: Aaaah, op die manier. Zoiets verwachtte ik al. Heb je knap voor elkaar gekregen.... Mijn sokken zijn ongeschonden uit de strijd gekomen.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sukke, sja geen idee en ik heb echt minimaal bloedverlies gehad hoor! Maar wat zagen die dingen eruit hihihi.

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Mijn sokken waren nog helemaal schoon, totdat ik er mee naar de badkamer liep hihi, bloed stroomde er in *lol* wel weer schoon geworden gelukkig! Shirtje dat ik aan had bij bevalling overigens ook. :)

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    de vk in het ziekenhuis zei tegen mij...:"luister goed naar me, we gaan dit klusje klaren, en we gaan voor zo min mogelijk schade, oke?!":D je snapt dat ik het daar wel mee eens was hahaha
    geen schaar aan te pas gekomen.
    de verpleegkundige wilde me wel een spuit geven om de placenta sneller lot te laten komen en daar kreeg ze met de VK een dicussie over:$ de VK vond dit niet nodig maar volgens de verpleegkundige was dit protocol dus moest het maar....:( de VK heeft gewonnen en het ging prima zonder die spuit.:D

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hahaha mijn sokken hebben ook geen schade opgelopen:D
    maar ik ben bij de bevalling van de jongste van mijn zus geweest en dat was zo'n zooitje dat de sokken van de VK nog niet ongeschonden uit de strijd zijn gekomen hahaha
    ik stond gelukkig veilig aan de zijkant:D

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    -Door je neus inademen en je mond uitademen. Heel frustrerend en je vergeet het waarschijnlijk in een wee maar ze bleven het bij mij herhalen en het hielp echt.
    -Thuis als je weeën beginnen zoveel mogelijk rondlopen.
    -Heel veel drinken. Weet niet of het ergens tegen helpt, maar ik heb liters gedronken en voelde me goed als mijn mond niet zo droog was :p
    - Een washandje op je hoofd tussen de weeën door en echt je ogen dichtdoen en proberen te rusten.

&het belangrijkste; Ervan proberen te genieten want je bent het zo vergeten.. Het is het mooiste wat er bestaat als je je kindje op je buik krijgt.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    tip voor de knip.... ga op een harde stoel zitten (hielp hier goed, snel hersteld)

zorg dat je een bidon in huis hebt, zo kun je tijdens het plassen meteen spoelen. Dan prikt de urine niet zo...

Deel Deze Pagina