Het-lekker-met-elkaar-bemoeien-bevaltips-topic ;)

Discussie in 'De bevalling' gestart door maartje84, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat is hier ook echt gelukt. Ik viel gewoon in slaap tussen de weeën door!:$:D

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik heb ook gewoon geslapen...of ja wist niet eens dat ik aan het bevallen was dus ging lekker slapen. Om half kwam de VK en toen had ik al 7 cm ontsluiting en ik wist niet dat ik aan het bevallen was ! (wel 4 weken te vroeg geboren). Ondanks dat gewoon ingescheurd hoor! haha

mijn ervaring :
    * laat je kind een tijdje bij je liggen en geniet ervan, wegen en meten kan ook 15 minuten later!
    * geniet van de bevalling...
    * rond blijven lopen en tussendoor een lekker douche/bad nemen;
    * bij lange haren de haren zelf van tevoren goed vastbinden! Bij mij lieten ze los en niemand die ze fatsoenlijk kon vast binden :p
    |* ogen openhouden tijdens de persweeen (dit voorkomt rode adertjes in je ogen)

do not's:

* haal de klok van de slaapkamer/verloskamer (of waar je ook gaat bevallen). ( ik had een klok voor mijn neus en zag de tijd LANGZAAM voorbij gaan tijdens de persweeen)...

dames suc6 allemaal met jullie bevalling.
    Ik zag er zo tegenop maar het viel zo erg mee dat ik er nu naar uitkijk!:$ nog 34 weken te gaan...:D

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja dit zijn twee goede tips! &Kamillosan op een gaasje tegen de hechtingen aan helpt heel goed.

4. zwingertje

20 mrt 2009
    56
    0
    0
    leuk dit!

ik ben ook in het zkh bevallen, mijn tips;

- de verloskundige heeft onze camera aan de verpleegkundige gegeven en 'opdracht' gegeven af en toe foto's te maken. érg leuk om te hebben, deels ook voor anderen, de rest gewoon prive voor onszelf.
    - ik zou zeggen, denk wel aan poepen, dan weet je tenminste waar je heen moet persen.
    - eens met de sokken, ik ben naakt bevallen met alleen een paar skisokken aan... ;)
    - ga lekker onder de douche (zitten) tijdens de weeen, ik heb echt uren onder de douche gezeten. (ook in het ziekenhuis)
    - ik heb zo ongeveer de hele bevalling mijn ogen dicht gehouden. (is niet echt een tip, maar werkte voor mij heel goed)
    - de bevalling 'lukt wel', maar denk ook af en toe aan de kraamweek, die is best zwaar. zorg dat je de hulp krijgt waar je recht op hebt!

succes!

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Da's mooi gezegd! Ben 't er helemaal mee-eens. :D

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vond het ideaal dat mijn man telkens vertelde dat de wee weer aan het afzwakken was... Zat in een weeenstorm en voelde uiteraard dat er weer eentje aankwam.. maar hij moest zeggen dat hij ging afzwakken.. zodat ik me kon voorbereiden op de volgende hap lucht! :)

Zelf tot 't persmoment op de rand van het bed gezeten.. vond ik ook ideaal, kon manlief ondertussen hard op mijn rug duwen..

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey, ik wil nog even terug komen op de tip over de energiedrank.
    Heb er namelijk heel veel aan gehad tijdens de bevalling van mijn tweede! Dorst heb je toch en je krijgt meteen wat energie binnen en het kost minder moeite dan eten (wat je toch vaak niet meer doet tijdens de bevalling). En het smaakt minder weeïg dan water want je hebt al een vieze smaak van het puffen.

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als je aan het persen bent naar een vast punt op een muur kijken, een vlekje bijv. Hielp me heel goed concentreren.
    Een klein kotsbakje wat je mee in de auto kan nemen :p

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn tip van de dag is; bikkelen is goed maar blijf niet te lang door bikkelen. Als het niet opschiet en je hebt veel pijn...vraag om pijnstilling! Ik heb achteraf gezien ook wat pijnstilling moeten krijgen. Ik heb er niet voor gekozen (was bang voor de ruggenprik) waardoor het laatste gedeelte van mijn bevalling echt loodzwaar is (te vermoeid om nog goede persweeen te krijgen en goed te kunnen persen).

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  11. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    super dit!!! Ik lees ook mee hoor :D

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja ik heb er nog een:

Na de eerste dagen heftig vloeien kun je van kraamverband overstappen op Kotex Night, het zwarte pak. Heel zacht en groot en neemt goed op en ademt.

Daarna is dit: Natracare super maxi pads echt superfijn spul. Formaat van normaal maandverband maar toch ademend en zonder plastic laagje. Te koop bij de biologische supermarkt. Heb het voor het eerst gebruikt en zweer er nu bij.

13. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    leuk om dit te lezen ik ga ook even een abbo nemen hier:D:D

14. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohww wat ben ik blij met deze topic!! ik had juist een topic geopend onder het kopje : " zwanger" omdat ik superbang ben voor de bevalling...ik ga deze topic zeker blijven volgen de komende 8 weken...doet me erg goed dit:D

thnxx meiden

15. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0

waarom zo bang?? vele vrouwen maken het mee,, de een heeft het wat zwaarder dan de ander, maar je moet denken je krijgt er iets heel moois voor terug;)

daar doen we het tog voor ;).. xxx

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn grootste tip is toch echt: Genieten! :)
    Klinkt misschien raar want de pijn is niet fijn, maar toch vond ik het een prachtige ervaring. Ik denk nog regelmatig terug aan mn bevalling en wil het graag nog eens mee maken. Gewoon ontspannen en over je heen laten komen. Je houdt er een groot wonder aan over!!!

17. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Doe je haar in een (strakke) staart of vlecht want die !#$#$* klitten die je anders over houd van het woelen, aaien en zweten zijn werkelijk een hel om uit te kammen! En als je dat vergeet doe dan wat cremespoeling in je tas om je haar zachter te maken.

18. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Oh en als je mascara opdoet gebruik dan waterproof. Hier niet gedaan en op sommige fotos zie ik eruit als een pandabeer ;)

19. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doe een donker shirtje/hemdje aan, daar zie je het bloed/de smurrie niet zo goed op:D

Volg je gevoel. Ik wilde bij de tweede in het ziekenhuis bevallen (moest bij de eerste, nu was het eigen keuze), maar tijdens de bevalling toch besloten om thuis te blijven en dat was zo fijn!

Bedenkt niet van te voren hoe je bevalling gaat verlopen. Het loopt meestal toch anders dan je denkt...

20. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Tof topic. Alhoewel het nog eventjes duurt eer ik aan het bevallen ben, volg ik dit toch mee.

Deel Deze Pagina