Als je echt specifieke wensen hebt, geef dat dan door aan de VK of het personeel in het ziekenhuis. NooNooman wilde miniNooNoo heel graag aanpakken, we hadden dit ook wel in het geboorteplan gezet. Toen het eenmaal zover was hebben we er geen van beide meer aangedacht. De verloskundige en verpleegkundige hielpen hem er aan herinneren
vergeet je man geen extra telefoon te geven , mijn man hoorde hem nm niet die lag prins heerlijk te slapen hij was versleten na alle zware weken , ik lag al in het ziekenhuis , en het is toch erg fijn als hij erbij is hoor icl klamme washandjes en goed bedoelde adviezen liefs edith mama van mees*
3 Tellen inademen, 4 tellen uit. (Ook tijdens een wee, gewoon en stuk sneller tellen) Is fijn om zo je ademhaling onder controle te houden en iets te hebben om je op te richten tijdens de wee. Zorg voor voldoende schone kleding als je naar het ziekenhuis gaat. Ik had een hemd aan tijdens de bevalling (erg vies geworden), eentje erna om het eerste bezoek onder ogen te komen en om in te slapen (zweten!) en toen mocht ik de volgende ochtend naar huis... Minstens 3 stuks voor een nachtje zou ik zeggen dus. Een flesje water (of glas) met een rietje erin voor tijdens de bevalling. Hoef je niet iedere keer half overeind te komen om te drinken. Doe idd je haren vast! Ik had achteraf een enorme dread aan de achterkant, en het laatste waar je hoofd na de bevalling naar staat is pijnlijke klitten uit je haar borstelen. Voor eventuele hechtingen: Een nat verband in een plastic zakje in de vriezer. Als t eenmaal bevroren is in een washandje of hydrofiele doek wikkelen. Weldadig! Wil je vlak na de bevalling alvast een aantal mensen op de hoogte brengen zonder hele telefoongesprekken, maak dan alvast in je telefoon een groep aan met de nummers die je wil smsen. Dan hoef je maar 1 berichtje te sturen wat die hele groep dan ontvangt.
Leuk topic! ik heb ook abbo! Tip voor sommige vrouwen (in het zkh) Vraag om de spiegel!!! hier had ik mezelf voorgenomen dat ik wel ff wilde kijken, ben zo nieuwsgierig.. dus toen de verpleegster vroeg of ik een spiegel wilde riep ik gretig ja.. Ik denk die haalt ff een spiegeltje op en dan kan ik ffies kijken en weer door.. ja niet dus Komt ze aan met een spiegel ten grootte van een schoolbordje en die zet ze mooi pal tegen t voeteneind van mn bed.. er werd ruimte voor gemaakt en goed gekanteld zodat ik alles goed kon zien.. En ik vond het GEWELDIG! heb er tijdens het persen superveel aan gehad, ik kon zien wat ik deed en wanneer ik t goed deed.. het hoofdje echt zien komen was ook een hele grote stimulans.. Heb de kleine man ook zelf aangepakt en op mn borst gelegd en had hierdoor ondanks mn ruggeprik toch t gevoel dat ik een hoop zelf had gedaan Nog een tip: denk niet na je bevalling stoer te zijn door te zeggen "ja t gaat wel" als je wilt plassen of douchen en je bent een beetje duizelig of licht in je hoofd.. ik werd na het plassen wakker met mn kop tegen de toiletmuur op schoot van een verpleegkundige die zo lief was me op te vangen (gelukkig ging ze al mee.. slimme dame ) Over het mutsje: hier in het ziekenhuis krijg je het eerste mutsje van hun, die wordt dan heel vies en even later gaat t "mooie" mutsje op! Eerste mutsje is trouwens ook een goede tip om mee naar huis te nemen naar eventuele huisdieren om aan te ruiken.. Hier reageerde ze allemaal heel heftig lief en vredig op t geurtje van de pasgeboren man Oh.. toch nog een.. Vertel familie en vrienden die meteen na de bevalling komen dat het leuk is als ze foto's maken maar dat ze die dan wel leuk VOOR ZICHZELF houden.. Hier maandenlang moeten zeuren om die fijne "vlak na bevallings" foto's van hyves te krijgen en de "in deze hangbuik zat deze baby" foto's van mij voorover leunend over de bank was ik ook niet gecharmeerd! :x En nog een laatste tip: Zorg dat wanneer je eventueel rond etenstijd bevalt vrienden of familie die meteen komen iets lekkers voor je meenemen.. Bij mij werd tijdens mn hele bevalling al gevraagd wat ik die avond wilde eten (UHM NIKS! ben kotsmisselijk van de pijn mens ) en doordat de bevalling langer duurde als verwacht kreeg ik net erna zon fijn bord ziekenhuisnasi.. ik heb gewacht tot ie koud was terwijl iedereen zeurde dat ik moest even en toen na ene hap gezegd dat t zo niet meer lekker was en vriendlief had mac donalds gekregen en zat dat lekker op te peuzelen :x haha
wat een supertopic dit..ik zeg dat ik niet tegen de bevalling opzie maar stiekem van binnen ben ik dat toch wel een beetje omdat ik niet weet wat ik kan verwachten (controlefreakje) Maar door het lezen van deze verhalen ebt de angst gwoon weg...Ik neem de tips zekers mee..ik hoef nog maar 4 weekies dus komt aardig dichtbij zo..Ik zit al wel lekker in de voorweeen dus probeer ik daar ook wel wat dingetjes op uit.... Thanx voor dit topic...ik blijf ook nog even meelezen tot dat ons meisie zich aan komt kondigen... Voor degene die ook nog moeten SUC6 We kunnen het!!!!
Ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of deze tip er al bijstaat maar ik kreeg als tip dat je je ogen open moet houden tijdens het persen. Als je ze dicht houdt knappen namelijk alle adertjes in je ogen en dat ziet er nou niet zo mooi uit in je kraambed! 1 van mijn zussen heeft dus wel met haar ogen dicht geperst en die heeft echt de hele week van die vuurrode ogen gehad.... het kon haar niet meer schelen maar ik weet dat ik dacht tijdens het persen 'ogen open, ogen open' haha. Succes!