thaise viscurry: groene currypasta aanfruiten, uitje erbij.. dan afblussen met kokosmelk, op smaak brengen met vissaus en als laatste vis naar keuze erbij
Wij willen vanavond gaan BBQ-en met de buurtjes. Zij zorgen voor stokbrood en salades, wij voor het vlees. Alleen...hoe maak je lekkere marinade voor kipsate???? Die zakjes uit de winkel vind ik niet zo heel erg lekker. Soms marineer ik ze een paar uur in de ketjap manis, maar dat is best overheersend, zeker als je er ook nog lekkere pindasaus over doet. Hebben jullie het recept voor mij???
Ik gebruik Ketjap manis knoflook en sambal. Daar laat ik de kip in marineren. ( en je kan de ketjap ook een beetje verdunnen met water zodat hij niet TE overheerst )
Ketjap, sambal, uitje heel fijn snipperen, satekruiden, knoflook, citroensap, peper en zout. Daar de kip minimaal 4 uur in laten marineren, tussendoor paar keer doorroeren. Hier altijd groot succes
Ik snijd knoflook groot, snij uien groot (zodat je het makkelijk kan verwijderen als je kip gaat rijgen), dan de kip snijden en dit door elkaar husselen. Peper en zout, en eventueel nog een beetje sambal! dan ketjap manis erbij en goed doorroeren. Dat afgedekt in de koelkast laten staan en af en toe omscheppen! Heerlijk.........echt mijn favo kipsate
Ahaa! Mijn ketjap-manis versie moet ik dus gewoon uitbreiden met wat meer ingredienten..... Komt vast helemaal goed! Bedankt!!!!
Zakje mix van de conimex voor sate marinade. Die hebben ze ook in een hot variant. Lekker ketjap manis een scheutje erbij, en in laten trekken. Is een van de makkelijkste manieren, en o zo lekker. Ik maak dit altijd voor bij de bami.
Hier eten we vnv nasi, maak ik altijd zo, Voor 4 personen basmatirijst 400gr 1 prei 1 ui ham 200gr 3 eieren mix voor nasi (honig) Ik snij de ham in kleine stukjes en bak dat samen met de ui in een koekenpan. Daarna de prei erbij. De mix met water erbij doen en op het laatst de rijst erbij. Ondertussen klop ik 3 eieren los met eikruiden erdoorheen. Dan in de koekenpan en er kleine stukjes van maken (soort scrambled egg) en door de nasi doen, als laatste wat ketjap eroverheen! Dit eten we dan met satesaus, kroepoek en komkommer
wie heeft en lekker pittig maar vooral puur recept voor nasi OF bami liefts zonder toevoeging van pakjes, flesjes potjes etc...echt alles puur??
Ik gebruik altijd boemboe's Wel uit een zakje maar je kunt eens kijken wat er in zo'n zakje zit en dat gebruiken?
Ja ik ben een luie indo In t weekend maak ik vers doorde weeks niet (anders ben ik zooooo laat klaar met eten maken ) En de nasi vind mn vriend alleen lekker met de boemboes Dus dan doe ik hem een plezier en maak k m zo
oke komt ie 3 teentjes knoflook ( of meer wat je zelf lekker vind ) Hamlappen of kip filet ( ik zelf gebruik spekjes ) Ketjap ook naar eigen smaak Sambal ( ook wat je zelf wilt ) Hier gaan er 2 verse pepers in namelijk Ui, Prei En een thee lepel trassi