@ Danjo Gevulde aubergines Ingrediënten 6 tenen knoflook 10 middel gr. aubergines 6 uien 100 gr boter 1 kilo runder gehakt 500 gr tomaten zout olie 1 eetl tomatenpure 1 bosje fijngeh.peterselie 10 gr pepers Materialen ovenschotel Bereiden Fruit in de boter de gesnipperde uien en in plakjes gesneden knoflook. Voeg het gehakt toe en bak het rul. Roer er een ontvelde en in stukjes gesneden tomaat door. Verdun de tomatenpuree met wat water en voeg dit met het zout bij het gehakt. Laat het 5 minuten zachtjes pruttelen. Haal het van het vuur af en voeg er de peterselie aan toe. Laat staan. Snijd overlangs de schil van de aubergines. Laat tussen de geschilde plekken reepjes schil van 2 cm zitten. Kerf ze overlangs in zonder door te snijden. Strooi er wat zout overheen en laat ze 15 minuten staan. Laat ze uitlekken en bet ze droog met wat keukenpapier. Verwarm de oven voor op 160°C. Verhit de olie in een braadpan. Bak de aubergines voorzichtig aan weerskanten. Schik ze hierna in een vuurvaste schotel en vul de inkepingen met het gehaktmengsel. Dek de schotel af met plakken tomaat en de hele groene pepers. Giet er een glas water bij. Bak de schotel 15 minuten in de oven op 160°C. Controleer af en toe of er wat water bij moet. Serveer met rijst 10 personen
Omdat ik net drie topics heb gesloten..voor de liefhebber upperdeup! Volgende keer graag zelf even zoeken. kwebbel
Die zuurkoolschotel lijkt me wel errug lekker! Vind je de banaan nog terug of wordt die helemaal week door de warmte? Mijn man zegt nl geen warme banaan te lusten, maar lust wel meer niet.. Maak het gewoon klaar en achteraf gniffel ik dat hij het gegeten heeft.. Maar iets moet niet te identiferen zijn haha, dus aan de dames die de schotel wel eens gemaakt hebben die kunnen me dat vast wel vertellen! Ben benieuwd..
Panini (recept voor de broodjes) Bereidingstijd: langer dan 2 uur Keuken: Internationaal Smaak: Hartig Techniek: Bakken in oven Soort gerecht: Lunch/Brunch Hulpmiddelen: Broodmachine is erg handig, oven Ingrediënten 550 g meel, 50 g volkorenmeel, 150 ml melk, 180 ml water, 50 ml olijfolie, 3 maat-theelepels droge gist, 1,5 maat-theelepel zout, 2 eetlepels suiker Voorbereiding Maak een deeg met alle ingrediënten. Gaat prima in de broodmachine (laat het hele deegprogramma draaien.) Als je het met de hand maakt, laat dan 1 uur rijzen. Verdeel het deeg in 10-en en laat 5 min. rusten. Bedek 1 of 2 ovenplaten met bakpapier. Bereidingswijze Rol de broodjes uit tot ongeveer 15 x 8 cm. en leg ze op het bakblik, vochtige doek erover en 1 uur laten rijzen. (Ze rijzen niet veel,schrik niet). Oven voorverwarmen, 180?C, hete lucht. 12 min bakken middenin de oven, de broodjes mogen niet bruin worden. Af laten koelen, opensnijden, vullen met wat je lekker vindt, (bv. rauwe ham, gedroogde tomaatreepjes, pesto en mozzarella) en afbakken in een kontaktgrill, tosti-ijzer, of wafelijzer. De rest van de broodjes kun je prima invriezen, handig als je een keer weinig tijd hebt. Serveertips TIP: minibroodjes maken, een heerlijk warm borrelhapje! (wat korter in de oven!)
Ha Truuz, Ik snijd de banaan altijd in dikke plakken, dus bij mij is hij wel terug te vinden. Maar als je de banaan in dunne plakjes doet, wordt dat vast wel minder
Ik kreeg van een vriendin ook een hele lekkere tip en super snel te bereiden. Men neemt: *Kipfilet naar het aantal personen in huis. Ik neem altijd 1 extra omdat we het lekker vinden. * 3 eetlepels wok olie * Een zakje pittige kipkruiden van verstegen * 1 theelepel sambal. * 200 gram Thaise groentemix * Pita broodjes Knip/ snij de kipfilet in kleine stukjes Doe dit in een bak en mix de kruiden, sambal en de wokolie er door. Laat dit even 10 minuten marineren. Doe de Pita broodjes in de oven. Gooi de Kipfilet in een wokpan en bak ze bruin. Doe daar voor 4 minuten de groenten bij. Dit alles in een pita broodje met eventueel een Chili saus erbij en Klaar is de kok. Eet smakelijk en denk om je tong.
Pffff ben zo flauw van gewone rijst, hebben jullie een idee hoe ik lekkere rijst krijg? Je hebt wel van die rijst met een smaakje maar die zijn zo duur.
Ik doe er soms een half bouillon blokje in. Of ik koop rijst met noten of andere zaadjes erin en dan meng ik die met normale witte en bruine rijst.
hoihoi ik heb altijd basmatirijst met vermicelli eerst vermicelli in de pan en dan bruin bakken met een scheutje zonnebloem olie en daarna de rijst even mengen en daarna de gekookte water ong 1,5 a 2 cm boven de rijst dan een pan erop op zacht vuur gaar laten worden mmm heerlijk liefs
idd rijst met vermicelli en boter is ook lekker. En misschien een idee om zo een blikje met mais doperwtjes etc er door heen te doen dat is ook wel lekker
maak anders de rijst zoals je met nasi zou doen klein sjalotje, knoflookpoeder, maggiblokje, tomatenketchup en dan als de rijst gaar is bij deze saus doen en dan ketjap erover heen lekker hoor, ook zonder de kip en paksoi