Het Lekkere recepten topic

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

wij wokken rijst altijd, nou ja mijn vriend kookt meestal. erg lekker.. ik ga vanavond even vragen wat hij er precies doorheen doet

2. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Graag,dank je wel :)

3. Sahara

Sahara Niet meer actief

@sheann
    Dit doe ik ook wel eens maar dan met boter. Krijg je weer een andere smaak van.

Nou dan ga ik dat ook is ff proberen van de week! bedankt voor de tip

liefss

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

Ik heb het rijst, ik wil weleens wat anders aan het lekkere recepten topic toegevoegd.

Groetjes
    Elvira
    moderator

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

weet iemand wat je voor room door een tomatensoep doet? en mag je eigenlijk room als je zwanger bent?

wil lekkere zelf gemaakte tomatensoep maken

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Kan allemaal wel hoor, scheutje slagroom, koksroom, koffie room. Wel er voor zorgen dat de soep van de kook af is anders schift de room ;)

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    heb gisteren lekkere worstcroissantjes gemaakt en dat recept wilden ik jullie niet onthouden.

op zich stelt het niks voor.......... men neme een pak gekruide worstjes (ik had ze bij de AH vandaan, ook wel bekend als catelaanse worstjes, BBQ mix, dan heb je verschillende gekruidde worstjes of mergue) ze zijn van hetzelfde formaat als knakworsten.

worstjes even om en om aanbraden, uit laten lekken of droog deppen op wat keukenpapier.
    een blik croissantdeeg van danerolles, daar rol je de worstjes in en verder afbakken zoals op het pakje staat vermeld.

echt overheerlijk, had 2 blikken deeg gehaald en beide gemaakt en zijn nu dus schoon op :) :)

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik ben op zoek naar een goed en lekker recept!

Mijn vriend kan je zelfs in de zomer hachee voorzetten, ik heb het al zovaak geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar. (ik lust het niet, en mijn moeder kookte het bijna niet dus daar heb ik ook weinig aan LOL)

Geen gedoe met Silvo kruidenzakjes enzo, dat hoeft ie niet (zeurkous!)

Dankjewel Dames!

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Even over de rijst, ik maak meestal gele rijst, lekker met Kokos:D

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    op zich is hachee heel makkelijk en best snel te bereiden, gaat alleen zoveel tijd in zitten qua sudderen en je moet erbij blijven om het elk kwartier om te roeren tegen het aankoeken aan de bodem.

maar hier het recept zoals ik het maak, is wel veel voor 1 persoon maar je kan het invriezen zodat je vriend er 2 of 3 keer van kan eten.

1 kilo sudderlappen (runderlappen)
    6 grote uien
    potje rundvleesbouillon
    bloem
    5 kruidnagels
    5 laurierbladeren
    zout en peper
    boter
    azijn

snij het vlees in dobbelstenen
    snij de uien in grove stukken (echt grof anders sudderd het echt tot snot)

doe een flink stuk boter in de braadpan (ong. 150 gram)
    als de boter bruin is doe je het vlees erbij, zout en peper erover strooien, niet te veel zout want de bouillon is ook al zoutig.
    als het vlees aangebraden is doe je de uien erbij en braad ze een paar minuten mee tot ze glazig zien.
    strooi nu 4 eetlepels bloem (dit is om te binden) over het vlees/ui mengsel en roer om tot de bloem verdeeld is door het mengsel.
    gooi de bouillon erbij en nog zo'n potje vol met water (let op dat je warm water neem, van koud water schrikt het vlees te veel en word het taai)
    4 à 5 eetlepels azijn erbij schenken, de kruidnagelen en laurierbladeren erbij doen, breng het mengsel aan de kook, zet het vuur daarna laag en zo laat je de boel een uurtje of 4 sudderen op het laagste pitje. (als je een sudderplaatje heb gebruik die dan, dan is de kans op aankoeken veel kleiner)

en nu maar regelmatig omroeren..............

als de hachee klaar is haal je de kruidnagelen en laurierblaadjes eruit, dit smaakt niet echt en is puur en alleen voor het meestoven.

nog even een tip........... als je de kruidnagelen in een kleine ui steekt dan hoef je niet zo te zoeken als de hachee klaar is en haal je ze er in 1 keer uit.

potje rode kool erbij en gekookte aardappelen en klaar is truusdemier ;) ;)

succes en voor je vriend........... eet smakelijk.

laat me even weten of het bij je vriend in de smaak viel.

ik weet in ieder geval wat ik morgen ga eten :) :) :)

11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    o ja............ nog 1 tip voor jou als je het je vriend voorgeschoteld heb......

slaap die nacht op de logeerkamer voor je eigen bestwil :) :) :)

je wil niet weten welke geluiden onder de dekens geproduceerd worden
    :) :) :) :) :)

12. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Tonijnburgers:

- Tonijnsteaks (uit de diepvries... vers is een beetje zonde om te vermalen...)
    - 2 rode uitjes of 3 sjalotjes
    - Wasabi
    - Olijvonaise / yogonaise
    - Sesamzaadjes naar smaak
    - Broodjes
    - Rucola / of ijsbergsla
    - Tomaten
    - Olijfolie
    - Gewone halve ui
    - Zout-peper

- Blender / foodprocessor / staafmixer

Snij de tonijnsteaks in grove blokken. Snij de rode uitjes in kleine snippers. Gooi de tonijnblokken met de uisnippers en de sesamzaadjes in de blender en maak er een grof gehakt van.

Meng de olijvonaise met de wasabi (naar smaak... maar pas op, wasabi is vre-se-lijk scherp !).

Maak van de tomaten kleine blokjes en van de halve uit ook. Meng deze met olijfolie en zout en peper voor een tomatensalsa.

Bak de tonijnburgers in een pan tot ze lichtbruin zijn (niet tè lang, ze moeten wel mals blijven).

Besmeer de broodjes met de wasabi-mayo en leg er sla op.
    Leg daarop de tonijnburgers en doe er wat tomatensalsa op.

Smullen maar !

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dankjewel!

Hahahaha, ja ik herken je verhaal, maar daar is geen hachee voor nodig hihihi.

Volgende week ga ik met vakantie, na de vakantie ga ik jou recept maken!

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    heb net een receptenkaart bij AH meegenomen en die lijkt me heel lekker maar.................. er zit bleekselderij in en daar hou ik niet zo van :(

wie heeft er een alternatief voor bleekselderij?

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat zit er nog meer in?

16. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    het is een shoarmapakketje gemaakt van pizzadeeg (zo'n kit met deeg en saus)

dus............ shoarma, ui, paprika en bleekselderij..
    alles roerbakken en pakketjes van maken, ff in de oven en klaar.

lijkt me makkelijk en snel, maar................ die bleekselderij hè ;-(

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    ipv bleekselderij,champignons of helemaal niets en er een lekkere salade bij eten!

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Zuurkoolschotel
    ===========

- zuurkool
    - aardappels
    - blikje mandarijntjes
    - banaan
    - Unox rookworst
    - paneermeel

Maak zuurkool volgens de normale wijze.

Bestrijk een ovenschaal met een laag zuurkool. Leg hier een blikje uitgelekte mandarijntjes uit blik op en een banaan in plakjes. Leg hierbovenop weer een Unox rookworst in plakjes.
    Paneermeel erop en wat klontjes boter. Zet nu in de oven tot er een mooi bruin korstje op zit.

Echt heerlijk !

19. mona23

mona23 Niet meer actief

Wie heeft er de gouden tip, vandaag heb ik weer eens lasagne gemaakt. Je weet wel, zo'n pakje mix van de knorr, met de bladen er al bij.
    Maar bij mij is de saus altijd net soep, zo dun.
    Op het pakje ziet het er altijd uit als een mooie stevige lasagne, nou bij mij dus niet.
    Ik doe alles zoals op de gebruiksaanwijzing, niet meer water en melk erbij als moet( zelfs al minder geprobeerd, maar het helpt niets)

Wie kan me helpen?

Edit moderator: samengevoegd met Het lekkere Receptentopic

Deel Deze Pagina