Als je em even laat staan voor je em op je bord doet, wordt al een beetje steviger. Ik laat em rustig 10 min staan en dan lijkt ie al veel mooier.
Hmmm... zachtjes laten koken en net zolang roeren tot de saus bindt heb je zeker ook al geprobeerd? Mijn vriend heeft ook vaak 'slappe' saus, maar door hem komt het omdat hij niet goed genoeg roerd. Ik roer altijd als een bezetene in die pan met saus En mijn saus is altijd wel mooi dik. Extra (verse) groente wil ook wel helpen. Hierdoor heb je net wat meer 'bite' in de lasange en bindt de saus ook iets beter (bij mij dan)
Honig pakje kopen? Dat is altijd superdik. Maar ik denk dat je het niet lang genoeg laat doorkoken, want het duurt even voor het dik wordt. En ik weet niet of je er veel roerbakgroente bij gooit? Want dan moet er minder water in, omdat in die groente ook al water zit. De meeste van die pakjes zijn erop gemaakt dat je er geen groente in gooit, dus daar moet je een beetje rekening mee houden.
pasta pesto penne = lekker voor 4 p ingredienten; penne pasta 1 potje pesto (of zelf maken) 1zakje zongedroogte tomaten sugersnaps (soort peulen maar dan zoeter) 1 rode ui potje gesneden groene olijven peterselie 1dl olijf olie kipfilet bereiding; eerst even zongedroogte tomaten laten wellen in warm water. en bak de kipfilet kook de pasta volgens gebruiks aanwijzing. snijonder tussen de sugersnaps, ui, peterselie. zongedroogte tomaten. doe dit in een grote schaal doe het potje pesto er doorheen dan de kip en als laatste de penne ollijf olie er over heen goed roeren tip gebruik een grote schaal want het is meer dan je denkt. wij 2p eten er 2 dagen van warm en koud te eten ook lekker in de zomer bij een bbq maar dan wel koud eten. dit is zozooooooooooo lekker
Marineer je kipfilet eens met shoarma kruiden. De filet in blokjes snijden, lekker veel shoarma kruiden met wat olijfolie en zout eroverheen en een nachtje laten trekken. Volgende dag bakken in een pan. Heerlijk bij rijst (zoals hiervoor omschreven met vermicelli en boter).
Ik maak veel pasta's, heb nog makkelijke en vooral lekkere recepten.. -fusili -gehakt -ui -courgette -paprika -champignons -pakje tomato frito -boursin of andere kruidenkaas (ik neem altijd eigen merk, vind de boursin wat te scherp/zurig in dit gerecht) Pasta koken. Gehakt bakken, uitje erbij. Dan de rest van de groenten meebakken. Pakje tomato frito eroverheen leegknijpen en boursin/kruidenkaas erbij. Alles goed mengen en verwarmen, klaar! En heeel lekker!
Spaghetti met room/kaassaua -spaghetti -ontbijtspek -knoflook -broccoli -champignons -room (bijv. kookroom) -verschillende kaasjes, ik doe altijd gewone geraspte kaas, bakje smeerkaas en heel belangrijk: stukje gorgonzola Spaghetti koken. Ontbijtspek in stukjes snijden en bakken, knoflook uitpersen en erbij. Broccoli even kort koken en in stukjes maken. Champignons meebakken met de spek/knoflook. De stukjes broccoli erbij doen. Room erover gieten en verwarmen. Dan de kaas er in beetjes bij (de gorgonzola in stukjes) Zooooo lekker!
Heb net lekkere maizena koekjes gemaakt, echt heerlijk! 1 pak Maizena (400 gr) 1 glas suiker (poedersuiker mag ook, is fijner) halve glas meel 1 zakje vanillie 2 theelepels bakpoeder 250 gr roomboter 2 eieren Stand oven: 150 graden Zorg er voor dat de roomboter is in een pannetje gaat smelten. Op lage vuur. Meng daarna in een diepe schaal de maizena met de gesmolten roomboter. Kneed alles goed samen.. Op de volgende volgorde doe je de rest erbij; eieren, suiker, meel, vanille, bakpoeder. 1 voor 1 kneed je alles goed tot een dik beslag. Daarna maak je van het beslag hele kleine bolletjes en leg je dit op een ovenschaal. Bedek de ovenschaal met bakpapier. Doe de ovenschaal in de oven en laat de koekjes heel licht roze worden. Dus ongeveer 15 min. in de oven.
Het is blijkbaar koekjes bak weer. Hier mijn recept voor zandkoekjes. Er zijn heel veel recepten voor zandkoekjes, maar dit is in mijn beleving het enige juiste. Uit het Wannée kookboek voor de Amsterdamse Huishoudschool. ingrediënten: 60 gr witte basterdsuiker 125 gr tarwebloem 90 gr koude, harde boter 1 zk vanillesuiker mespuntje zout Ingrediënten goed mengen tot een stevige deegbol. 1/2 uur op laten stijven in de koelkast, uitrollen tot een plak van 1/2 cm dikte. Zandkoekjes uitsteken/snijden. koekjes op een bakplaat leggen met een afstand van 2 cm. In het midden van de oven op 175 graden in 20 minuten goudbruin en gaar bakken. Koekje direct van de bakplaat halen en af laten koelen. Als de koekjes afgekoeld zijn kun je ze versieren.
Ik heb vanavond een salade gemaakt, heb het recept gewoon van internet. Vond het echt super lekker, dus wilde jullie het recept niet onthouden Lekkere pittige salade met noten en een lekker pittige dressing. Ingrediënten Gemengde frisse sla,1 stuks witlof,1 appel,2 augurken,2 tomaten,2 ui,3 tenen knoflook,dikke plak kaas eventueel FETA, 4 eetlepelszonnebloemolie,4 eetlepels azijn,4 theelepels honing, 2 theelepels sterke mosterd, 2 afgestreken theelepels boullionpoeder,2 theelepel peper, 4 theelepel italiaanse kruiden,2 eetlepels mayonaise,4eetlepels geraspte parmazaanse kaas,1 theelepel ketoembar, 1 theelepel djahe,1 bakje gepelde walnoten, 1 bakje mix cullinair(zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten), 1 zakje cashew noten. Voorbereiding Snij de witlof,appel,augurken,tomaten,ui,kaas. Bak de noten in slaolie samen 1 ui, 1 teen knoflook, 1 theelepel peper,1 theelepel djahe,1 theelepel ketoembar,1 theelepel boullionpoeder,op hoog vuur lekker hard aan. Bereidingswijze SALADE:doe de sla,ui,witlof,appel,augurken,tomaten,teen knoflook,kaas,2 theelepels ital kruiden,4 eetl parma kaas,doe hier de AFGEKOELDE noten bij en alles goed DOOR ELKAAR HUSSELEN DRESSING:4 eetl zonnebl olie,4 eetl azijn,4 theel honing,2theel mosterd,1 theel boullionpoeder,1 theel peper,2 theel ital kruiden,2 eetlepels mayonaise,1 teen knoflook,DIT ALLES GOED ROEREN Serveertips Serveer de salade en dressing apart.
Tortellini a la mobielfreak Nodig voor 4 personen: 2 zakjes tortellini tricolore 500 gram half om half gehakt 1 zakje groentefantasie (ong. 250 gram) 1 bakje ajam paniki of ajam pedis Kook de tortellini in een ruime pan met water, ondertussen het gehakt rullen in een hapjespan of wok. Voeg aan het gehakt de Ajam paniki of Ajam pedis toe en meng het goed door elkaar. Voeg daarna de groentefantasie bij het gehakt. Tortellini afgieten en de tortellini bij het gehakt doen en goed door elkaar mengen.. Klaar ben je Let op: De Ajam paniki en Ajam pedis zijn pittig! Wil je minder pittig eten, kun je al tijdens het rullen van het gehakt de Ajam toevoegen.. Hoe later je het toevoegd hoe heter je eten zal zijn.. Bereidingstijd: max 20 minuten
Heeft iemand een idee hoe ik makkelijk (en misschien ook snel ) rode rijst maak? Bedankt alvast voor de tips! Groetjes, Josien
Een heel simpel, maar super lekker recept waar ook de kinderen hun vingers bij aflikken. Spaghetti a la Milla : Nodig: bakje cherrytomaatjes knoflookpoeder spaghetti gehakt (hoeveelheid naar keuze) tomatenketchup geraspte parmezaanse kaas bereidingswijze. - Verwarm de oven voor op 160 graden - gooi de cherrytomaatjes op een ovenplaat met wat bakpapier eronder Besprenkel ze met knoflookpoeder en bak ze ongeveer 10 minuten in de oven - Kook in tussen de spaghetti (ik breek het wel in stukjes voor ik het in de pan doe, anders is het te lang voor de kinderen) volgens de verpakking en bak het gehakt rul. - Giet de spaghetti af, bespoel het met koud water zodat het niet meer plakt en gooi het bij het gehakt, voeg een flinke scheut tomatenketchup toe en warm het op. - Pak een grote schaal, doe daar het spaghettimengsel in, gooi de tomaatjes er boven op en serveer met een bakje geraspte parmezaanse kaas. Is allemaal heel eenvoudig maar o zo lekker, het heeft een hele bijzondere smaak! Wij smullen er al jaren van!