Up! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zoek een paar (makkelijke ) recepten voor een koud buffetje op Alyna's doop.Het is voor zo'n 30 mensen, dus liefst niet iets met struisvogel, oesters of kaviaar. Dingen die ik zoek zijn bijvoorbeeld; -aardappelsalade -pastasalade -koude kip enz...
kan iemand mij vertellen waarom een banaan bijna meteen verkleurd als je hem afpeld. ? en hoe ik dit kan voorkomen. ook de randjes van de schil verkleurt gelijk wil dit graag weten voor een nagercht
josien misschien te laat maar wat dacht je van een potje rode kleurstof? of moet het ergens naar smaken?
Ik wil morgen pizza gaan maken maar wat kan ik er allemaal op doen.... Normaal doe ik zo iets van tonijn er op. Is wel lekker maar zo gewoontjes Of ik doe er Cervelaat/ham er op Wie weet een lekkere recpet voor pizza?
heb wel een lekkere variant voor je een turks brood halveren, beide helften besmeren met een tomatensaus voor macaroni/spaghetti (zo één van heinz oid.) daarover ham/salami, champignons, paprika, uien en tomaatstukjes. geraspte kaas erover en even in de oven. is echt heerlijk.......... voornamelijk door die saus uit het potje
voor de echte kookgekken onder ons...ik heb een site begonnen met een vriendin... heb je intresse... stuur me een bp want ik mag geen adres neer zetten van een andere forum...
GOULASH 1 kg rundvlees (in blokjes) Vetstof 4 eetlepels bloem 3 grote glazen water Rundsbouillon 1 groene paprika 1 rode paprika 1 ui 4 tomaten Peper, zout en paprikapoeder 2 eetlepels tomatenpuree Bereiding: - Doe de vetstof in een pan en laat goed warm worden - Doe de blokjes in de pan - Schroei het vlees goed dicht langs alle kanten, niet te snel in de pan roeren - Doe het vlees in een grote kookpot - Overstrooi met 4 eetlepels bloem en roer goed - Blus de pan zodat je bruine jus krijgt - Doe dit in de pot bij het vlees met de rest van het water - Zorg ervoor dat het vlees mooi onder staat - Doe er wat bouillon bij - Snij de groenten grof en doe ze bij het vlees - Kruid goed af met peper zout en doe de paprikapoeder en de tomatenpuree erbij - Zet alles op een licht vuurtje gedurende 1 uur zonder deksel
hongaarse stoofpotschotel . Ingrediënten 8 ons magererunderlappen 2 ons mager rookspek 3 tenen knoflook 4 middelgrote uien 1 paprika rood 1 paprika groen 1 paprika geel 1 theelepel rosemarijn (gedroogd) 2 ruime eetlepels hete paprikapoeder 1 blikje tomatenpuree 2 laulierblaadjes 1 fles dubbel bier (trapist) 50 gram margarine 4 eetlepels olie 1a2 stokbroden maizena Voorbereiding Snij alles voor je begint, het vlees en spek in kleine stukjes,de uien in halve ringen,paprika in reepjes zonder het zaad, de knoflook snijden in kleine stukken (niet persen). Bereidingswijze Verhit de boter en de olie in een braadpan. Bak het vlees in twee gelijke porties goed bruin. Schep het vlees uit de pan en bak het spek in het achtergebleven vet goed aan(net niet knapperig), voeg de uien toe laat deze glazig fruiten, blijf goed omscheppen laat de knoflook kort meebakken,voeg de tomaten puree paprikapoeder,rosemarijn en laulierblad toe,laat dit kort mee bakken, blus het geheel af met het bier en laat alles aan de kook komen. wanneer het kookt vleestoevoegen deksel op de pan en op een kleine pit laten sudderen,(af en toe omscheppen)na ongeveer 50 minuten de paprikas toevoegen en nog 10 minuten laten suderen(en omscheppen )op het laatst een papje van maizena toevoegen .
hallo ladies, komende kerst ga ik bij mijn schoonzus eten en iedereen moet iets lekkers meenemen. het moet kant en klaar worden meegenomen maar ik weet niks! Mijn moeder maakt beef wellington, mijn jongste zus kalkoen, en mijn middelste zus een groente gerechtje... ik zal aan iets als hartige flapjes te denken, of aan gehaktballetjes... maar het perfecte idee heb ik nog niet. wie oh wie? ps: het moet afgekoeld/koud ook lekker zijn want ik ga er al 's middags heen en het is voor 's avonds. er is geen plek in de oven helaas.
Van de week at ik iets bij V&D wat super makkelijk maar onwijs lekker was: Een hele geschilde appel (liefst een beetje een zure), klokhuis eruit. Vullen met suiker en kaneel (evt. ook rozijnen.) Een paar plakjes bladerdeeg aan elkaar plakken en deze helemaal om de appel vouwen totdat het een dichte bol is. Besmeren met ei en overstrooien met suiker. In de oven tot het bladerdeeg mooi goudgeel is. Je kan er ijs, vanillesaus of wat je maar wilt bij doen