Het lekkerste Sinterklaas snoepgoed is…

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 20 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Marsepein, kikkers en muizen en gevuld speculaas. O, en chocoladekruidnoten. Nou ja, alles dus. :roflmao:

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    oh echt he, borstplaat:), het alller lekkerste, bij ons ligt het naast de kassa bij de bakker, voor veel te veel geld. en ik koop het nu iedere week en eet alles helemaal alleen op. ik laat het de kinderen ook niet proeven, zeg dat ze het toch niet lekker vinden. dan heb ik het voor mezelf, ik ben fan van de licht bruine...en de witte, de donker bruine is iets minder lekker....:D

Iertje81 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Ik vind het meeste sinterklaasgerelateerd snoepgoed ook echt niet bijzonder. Taaitaai vind ik zelfs ronduit vies :oops:
    Chocola vind ik wel weer lekker, maar dat is natuurlijk niet iets specifiek sinterklaas. Vind ik dan.

Mijn kinderen vroegen laatst wat "mensen in Nederland" eigenlijk zo leuk vonden aan dat feest. Had er eigenlijk geen antwoord op.

Nina Sanders en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Kan dat niet voor vrijwel alle feesten gelden?

Voor mij is het leuke het met elkaar zijn en het gezellig hebben. Dat is bij de meeste feesten wat het voor mij leuk maakt. En ik vind het leuk om mijn kinderen te verwennen en dat doen we dus (ook) bij Sinterklaas. Deels is het ook de sfeer van vroeger en de herinneringen aan toen die het extra speciaal maakt. Ook dat is bij andere feestdagen veelal niet anders.

Bellybell, Iertje81, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.493
    21.901
    113
    Ja natuurlijk is dat zo. Zelf herinner ik vooral de stress, dus niet bepaald fijne herinneringen aan sinterklaas.

En ik weet nog hoe krampachtig wij moesten doen in bijzijn van mijn neefje dat mijn kinderen nooit hét "geheim" mochten verraden. Mijn kinderen begrepen niet waarom wij moesten gaan liegen voor mijn neefje indien het ter sprake zou komen. Daar had ik wel moeite mee, maar wilde ook niet de relatie tussen mijn familie en ons verder verslechteren. Ik kan dus wel begrijpen waarom mijn kinderen met zo'n vraag komen.

6. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik vind alleen borstplaat echt lekker, maar dan ook alleen die van de bakker etc. Niet uit de supermarkt.

7. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    Strooigoed. Dus als de hartjes, schuimpjes etc DOOR de pepernoten heen zitten. Heerlijk. Dan smaakt alles naar elkaar.

Mamavanvier95 en Iertje81 vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik kan me voorstellen dat er dan niets leuks aan is en je zo'n vraag dus niet kunt beantwoorden. En ook dat je kinderen met zo'n vraag komen. Maar dat had net zo goed een ander feest kunnen zijn als je daar dergelijke ervaringen en associaties bij had gehad. :)

9. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.919
    1.506
    113
    Vrouw
    Marsepein
    Gevuld speculaas
    Chocolade kruidnoten
    Schuimpjes

10. tuc

tuc Niet meer actief

Kikkers en muizen en gevuld speculaas

11. tuc

tuc Niet meer actief

O, ik kan wel 100 dingen opnoemen wat er leuk aan is.

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Oh. Ik ben een zoete kauw.
    Dus kikkers en muizen, borstplaat liefst de witte.
    Gevuld speculaas en ja ik vind de banketstaaf ook heerlijk (kwestie vd juiste bakker vinden, die van de supermarkt zijn niet lekker)
    Chocoladeletters. Mmm…
    Kruidnootjes en pepernoten vind ik niet zo.

Maar… ik mag het allemaal niet meer.
    Zit op een glutenvrij en lactose vrij dieet.
    Ik had al me chocolade letter gekocht, zeezout met caramel. Helaas.. en niemand in mijn gezin lust deze.

Foreverquilty vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Chocoladeletters, maar dat betekent gewoon dat ik chocolade heel lekker vind.
    En ik ben dol op speculaaskruiden, maar dan niet per se in speculaasjes of kruidnoten (die vind ik van structuur gewoon niet zo lekker). Maar ik maak wel altijd een lading speculaaskruiden en dat kan dan overal door (koffie, een mousse, door boterkoek, etc.)

Maar echt het Sinterklaas snoepgoed, vind ik eigenlijk vrij weinig aan. Marsepein, gevulde speculaas, pepernoten, taaitaai, voeze chocolademunten (want dat is gewoon niet zo’n goede chocolade…) etc. daar loop ik niet warm voor.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.384
    8.890
    113
    Vrouw
    Oh en marsepeinbroodjes!

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.223
    113
    Home
    Gevuld speculaas !

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Gevulde speculaas en marsepein. Chocolade algemeen.

Die kikkers en muizen:|
    Man en zoon vinden wel heerlijk dus koop ze voor hun.

Betreft pepernoten alleen de chocolade pepernoten.

17. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.599
    3.943
    113
    Vrouw
    Mariakes (Guimauve, niet de koekjes) heel hoog op 1
    En dan die lange sigaren met een heel dun laagje chocolade en iets wit vanbinnen

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    kijk eens op glutenvrije webshop, daar hebben ze ook sintsnoepgoed die lactose- en glutenvrij is

NiekeKris vindt dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Van die sintchocolaatjes met witte spikkeltjes. En echt goede marsepein

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Precies! Online is behoorlijk wat te krijgen. :) En in de winkels gelukkig ook steeds meer.

En mocht je toch kruidnoten willen, dan kun je ook zelf prima bakken natuurlijk. Die zijn vers vaak toch lekkerder dan die kneiterharde dingen uit de winkel. :D En ook banketstaaf kun je zelf maken (nog nooit gedaan, want we lusten ze dus niet :D): https://www.dagelijksglutenvrij.nl/glutenvrije-recepten/cake-en-koek/glutenvrije-banketstaaf/

Deel Deze Pagina