Het lekkerste wat je ooit gegeten hebt

Discussie in 'De lounge' gestart door artie, 19 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oeh ik ben echt een taartjes mens. Daar wordt ik zo gelukkig van.

Maar het lekkerste wat ik ooit heb gegeten was gegratineerde coquille! In een of ander Chim Chi, kaassausje. Mmmmh!

Neskio en artie vinden dit leuk.
  2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mango's in Suriname, echt goddelijk... En markoesasap oké dat is drinken, maar dat in Suriname drinken (smaakt in Nederland toch anders...) echt hemels:D:D

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    artie vindt dit leuk.
  4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Hier ook coquille, niet specifiek die maar als het lekker klaar gemaakt is mmmm "alsof er een engeltje op je toch piest :roflmao:"

artie vindt dit leuk.
  5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Broodje pulled pork van de bbq.
    Chocolade

artie vindt dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    De Portugees salade in tentjes waar geen toeristen komen, waar de stoelen en tafels nog net niet uit elkaar vallen : uienringen, tomaten en sla met daarbij de hele verse kip/zalm (de zalm die die dag nog gevangen is) die zo voorop de stoep op de bbq word gelegd.

Als je weet dat politieagenten daar eten weet je dat het eten goed is. :D:thumup: Vlakbij het ziekenhuis in Lissabon zit zo’n tentje. :|

owly en artie vinden dit leuk.
  7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Een open deur, maar tijdens onze autovakantie naar Italië waar we begonnen in Milaan, door gingen naar Toscane en eindigde in Cinque Terre heb ik 3 weken lang ontzettend lekker gegeten. Van pasta’s tot pizza’s, allerlei soorten ham en kaas: ik kwam ruim 5 kilo zwaarder terug :roflmao:.

artie vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.416
    30.762
    113
    Vrouw
    Oef. Het lekkerste ooit .... teveel om uit te kiezen :D

Maar ik ga denk ik toch voor het totaalplaatje van mijn verjaardagsfeestje toen ik 26 werd.
    Compleet heelveel gangendiner bij de Leuf inclusief wijnarrangement.
    De perfectie van alles op elkaar afgestemd en een heel leger aan bediening, zodat iedereen exact gelijk zijn eten heeft, de entourage. Het goede gezelschap (mijn ouders en mijn, toen nog kersverse, vriend).
    En als klap op de vuurpijl: de kaaswagen van Michel van Tricht. Mega-kar vol met kaas en een enthousiaste jongen die echt bij elk kaasje exact weet wat het is, waar het vandaan komen en hoe het smaakt. Waar houdt u van? Oh dan zijn deze kaasjes perfect voor u. 6 kaasjes op mij bord. Welke wijn doen we erbij.... oeh port... nog beter. En norenbrood en dadels en appelstroop en vijgenjam (of zoiets). Alles uit eigen keuken.

Sorry... ik kan nog wel even doorgaan. Maar denk dat het punt wel duidelijk is:roflmao:

Rekening was er ook naar maar hé... je wordt maar 1 keer 26 :)

artie, NiVa0230 en Adje vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.416
    30.762
    113
    Vrouw
    Haha. Geweldig Italië. Tijdens onze huwelijksreis een volle week op een camping in de Dolomieten gestaan. Restaurantje bij die camping was zo goddelijk. Keukentje niet eens uitgepakt daar :roflmao:

artie en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    Jaaa, dat is het voor mij ook: het totaalplaatje van goed gezelschap, heerlijk eten, perfecte wijntjes, kaasplankje en dessert met een heerlijke port, sherry, dessertwijn oid en dan de complete verwennerij van de bediening. Die bediening doet dan wel alsof het gratis is, maar toch, het voelt zo verwend. ‘Wilt u starten met een apertiefje, wilt u bruisend of plat water, kan ik u nog wat wijn bijschenken, etc.’
    Dat is voor mij het ultieme avondje (uit)!

Bij FG restaurant in Rotterdam hebben ze een kaaskar met 40 verschillende kazen, en die ober kende ze allemaal. En wist ook precies na aangeven van ieders persoonlijke smaak wat hij af moest snijden.
    Dan nog het verse brood waarbij je uit 40 soorten peper en zout kon kiezen om zo de perfecte begeleiding bij de olijfolie te maken. Etc… Dat is al een belevenis op zich :roflmao:

En daarna moet je het gewoon niet hebben over de rekening :eek::roflmao::roflmao::roflmao:

artie, Mamafiets, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Spaghetti (ik denk) vongole op een teras in Toscane, in 2007. Ik heb vaak lekkere pasta's gegeten, maar deze is mij bijgebleven.
    En mijn oma's groentensoep ❤. Helaas nooit een recept kunnen vragen. De dag nadat ze een CVA had gekregen, vonden we nog een pan in de kelder. Die had ze net daarvoor gemaakt.

artie vindt dit leuk.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.678
    113
    Neskio en artie vinden dit leuk.
  13. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    @Adje en @Mamafiets ik ben met jullie hoor! Hier ook het voorrecht gehad om in meerdere sterrenrestaurants te kunnen/mogen dineren (van de Lindehof in Nuenen tot aan de Librije).

Alleen Posthoorn in Monnickendam vonden wij tegenvallen, maar de rest: wat een feestje! De Librije staat op eenzame hoogte voor ons en Interscaldes op het verlanglijstje…

artie en Adje vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Zo smaakte mn boterham met pindakaas ook voortreffelijk na de bevalling. Best apart maar die was toch t lekkerst van t hele jaar!

Verder bara kip kerrie...ochtend, middag, avond, nacht...voor een bara kip kerrie mag je me wakker maken. Of voor de jachtschotel, goulash of stampot zuurkool van mn moeder.

artie, GossipGirlxoxo en NiVa0230 vinden dit leuk.
  15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.392
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind langzaam gegaard buikspek met krokant gebakken vel echt overheerlijk!! Daar kun je me echt snachts voor wakker maken. Die van mijn vader is overheerlijk maar op vakantie in mei in Griekenland in een restaurant ook een topper gehad!!

artie vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.416
    30.762
    113
    Vrouw
    Haha. Ja inderdaad. Dat doe je dan ook niet te vaak :D

17. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Balkenbrij van mijn oma:)

artie vindt dit leuk.
  18. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Er zijn veel dingen die ik echt lekker vind….daardoor ook altijd moeite op gezond gewicht te blijven ;)
    Lekkerst vind ik denk ik eigengemaakte banoffee pie…
    Goeie kipsate mag je me ook voor wakker maken

artie vindt dit leuk.
  19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Zijn vooral dingen als ik heul erg honger had of van die speciale herinneringen.

Een pizza met kaas en rucola op een noord Italiaanse camping na een dag treinen naar Venetië.

Een knoflooksoep in Tsjechië ergens bij de locals.

De biefstuk van Loetje vind ik toch ook wel écht heerlijk.

De zelfgemaakte roombroodjes van mijn oma op verjaardagen.

artie vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    IJs in Italië.

Eten van een Griek in Gouda tijdens een date.

Een rijk belegd broodje rosbief met veel zout en peper na een zwangerschap.

Er zal vast meer zijn waar ik nu niet aan denk.

artie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina