Zoals de titel het al zegt: Van welke schrijver/schrijfster zijn jullie fan? Ik ga een weekje op vakantie en wil wat boeken meenemen. Ik hou wel van allerlei genres ... als het maar lekker geschreven is. Dus niet te langdradig en ingewikkeld. Welke kunnen jullie aanbevelen ... misschien zelfs met een titel erbij!
Drie boeken die ik recent gelezen heb en die ik kan aanraden: P.S. Ik hou van je De eenzaamheid van de priemgetallen Haar naam was Sarah Moet je wel van tranentrekkers houden Hou je van detectives/thrillers dan is natuurlijk alles van Elizabeth George en Nicci French aan te raden. Fijne vakantie!
Khaleid Hosseini, zowel De Vliegeraar als Duizend Schitterende Zonnen...allebei prachtig, kan niet anders zeggen.
Ik vind de boeken van Harlan Coben altijd prettig / spannend om te lezen (bv "niemand vertellen" of "spoorloos"), maar ook boeken van Simone vd Vlught, Ester Verhoef, of Marion Pauw gaan er goed doorheen bij mij. Laatst "Voor ik ga slapen" van S.J. Watson gelezen, vond ik ook erg goed!
Haar naam was sarah is inderdaad erg goed. Zelf vond ik Het stille meisje van Tess Gerritsen erg spannend.
Terry Pratchett, de Schijfwereld reeks (Discworld series). Als Engels je ligt, liever in het Engels lezen. Maar de Nederlandse vertaling is ook erg goed. Leest lekker vlot door, mede vanwege de humor. Zijn boeken beginnen altijd lekker ongedwongen, maar voor je het weet zit je in een spannende verhaallijn en kun je het boek niet meer wegleggen. Pocketversies ook erg handig voor op vakantie. Ben nu zelf bezig met de Ulrika, the Vampire trilogie, van Nathan Long. Ook moeilijk weg te leggen (van de ene climax in de andere), maar dit is serieuzere fantasy/fictie. Pratchett is luchtiger.
o absoluut Discworld (of schijfwereld, maar in het engels is hij leuker) inderdaad. De 100 jarige man die uit het raam sprong en verdween. Suzanne Collins - Hongerspelen (en 2 vervolgen). Bonita Avenue
Als je van Terry Pratchett houdt, zijn de boeken van de Hitchhikers Guide to the Galaxy ook wel een aanrader. Humoristische sci fi en leest makkelijk weg (wel in het Engels)
De serie van Camilla Lackberg over Patrick en Erica Alles van James Patterson (vooral de serie over Alex Cross) En torenhoog favoriet: De Kurt Wallanderserie van Henning Mankell Fantastisch!! Wel bij alle 3 even googlen op de juiste volgorde. Zou zonde zijn als je het laatste deel het eerst leest
Hmmm, Paulo Coelho vind ik erg mooi en goed leesbaar, boeken zijn zelfs vrij dun. Arthur Japin waardeer ik ook. Van de thrillers ben ik fan van de Kay Scarpetta serie. En als je meer literair geneuzel van lange zinnen wilt moet je wat lezen van Kristien Hemmerecht.