Mijn zoon fietste vandaag voor het eerst zonder zijwieltjes!!! Hij durfde het eindelijk aan! (Ongetwijfeld geholpen door de omkopingspraktijken van mijn vriend die hem een kado in het vooruitzicht had gesteld). Het was ook wel nodig - 7 jaar en groot voor zijn leeftijd op een 12'' fietsje met apen en bananen erop met zijwieltjes begint wel een beetje een spektakel te worden, maar nu kunnen we eindelijk op zoek naar een stoere fiets die bij zijn leeftijd past...
Ik heb vandaag een superleuke cursusdag gehad. Een vrij stoffig onderwerp maar ik vind het fantastisch
Dat mijn zoontje van 1,5 jaar voor het eerst zelfstandig heel goed met een lepel zijn rijst maaltijd heeft gegeten. Super trots!
In het pannenkoekenhuis vandaag. We hebben daar vandaag twee heel lieve en bijzondere mensen ontmoet.
Onze zoon gaf mn man vanavond een smak kus toen die wegging, voor de eerste keer. We smolten beide. Zo mooi!♡
Mijn oudste zoontje gaf mij een enorme knuffel voor het slapen gaan, uit het niets. Dat is echt niet iets voor hem, geen knuffelkont. De afgelopen week is hij zo ‘gegroeid’. Opeens heel zelfstandig en veel zelf willen doen. Had het er gisteren even moeilijk mee dat hij echt groot wordt. Dus dit was heel speciaal
Ik weet niet of het onder leuk valt of "goed" maar mijn zoontje is 15 a 16 weken een huilbaby geweest en ik heb al die weken met hem op de arm gelopen getroost en een geborgen gevoel willen geven. Ook al zeiden veel mensen in mijn omgeving dat ik hem gewoon moest laten huilen. Ik was vandaag bij de huisarts met hem vanwege zijn eczeem en de huisarts vroeg of hij even uit de kinderwagen mocht om hem te zien. Ik liep er naartoe en opeens zegt de huisarts " jeetje, hij houd jou zo ontzettend goed in de gaten" Ik kreeg daardoor al een goed gevoel, afijn hij zat uiteindelijk bij mij op schoot en begon te huilen toen hij de huisarts tegenover zich zag. Hij is bijna 5 maanden en al super éénkennig richting mij. De huisarts en ik moesten erom lachen en ondertussen dacht ik " dat privilege verdien ik gewoon na 16 weken non stop troosten,tillen,wiegen en alle andere moeilijkheden die wij samen hebben moeten overwinnen." Of het leuk is dat hij éénkennig is weet ik niet, maar het voelt verdomd goed op dit moment.
Gek genoeg: vroeg wakker worden en dat mijn man en dochter nog slapen. Even alléén En het is gek omdat ik van uitslapen houd haha.
Let op!! Poep verhaal Nou het einde van mn dag gister was super. Zoontje heeft al weken "last" met poepen. Qua plassen is hij al bijna 6 maanden dag en nacht zindelijk maar poepen vind hij niks. Denk dat hij de overgang van luier naar wc eng vind. En nu is ie dus al weken verstopt en doet poepen pijn. Naja goed hele inleiding maar dit even ter info. Gisteravond zat hij op de wc te plassen en ineens roept hij: ik heb ook gepoept!! Man vroeg komt er nog meer? En jawel er kwam meer (sorry voor de info haha) Dus ik werd erbij geroepen om te kijken en werkelijk dat koppie van hem... Zo verschrikkelijk trots Ik zag hem gewoon groeien in zelfvertrouwen. Hoe trots kan je zijn op poepen haha
Mijn zoon slaapt nu nog, dochters (vooral de jongste) hielden het een keer gezellig voor de verandering en ik heb zo in alle rust mijn kopje koffie kunnen drinken. Heerlijk! En het is nog vroeg, dus ik hoop op een mooie dag
Oké mijn mooiste moment is al overtroffen Net lekker met mn dochtertje gedanst op The Shocking Miss Emerald.
even ter info: mijn zoontje is heel perfectionistisch en heeft altijd ideeën in zijn hoofd die hij eigenlijk nog niet kan uitvoeren waardoor hij een grote bal frustratie wordt. Hij is, na tig keer alles uitgegumd te hebben en werkelijk waar een emmer met tranen te hebben gevuld, eindelijk tevreden met de door hem getekende.... SCHAPEN! De tekening hebben we samen opgehangen in de woonkamer en hij is helemaal blij. En ik ook! *edit* die bruine stukken zijn modder
Toen mijn vierjarige, na enig gepeins, opmerkte: "Mam, waar heeft papa jou eigenlijk gevonden? Ik vind jou zooo leuk!"
Het blije gezichtje van dl, toen ze voor het eerst bij een nieuw vriendinnetje durfte te spelen, een heel snackbakje leeg at en de ouderslaapkamer ging onderzoeken
Gisteren was mijn moment toen een van mijn meest timide collega's ineens heel open een verhaal over zijn aanstaande verhuizing deed. Hij is ontzettend aardig, maar erg gesloten. Ik vond het fijn dat hij mij nu genoeg vertrouwd om zijn verhaal te willen doen.